Maxdimensioner på Batteri, RSV1000R-06

På din hoj, om du nu fortfarande kör -03:an går det fint.
Har inte gjort några större försök på senare generationen, än.

Japp, jag har kvar 03:an och det där var precis det svaret jag ville höra. :) Den vill gärna nolla instrumenten även med nyladdat batteri (Yuasa, ~3 år gammalt) så jag funderar på att:

1) Trycka i ett YTX14-BS istället och gotta mig i fler amperetimmar och CCA
2) Löda om kontakterna på kablarna till och från voltregulatorn, samt eventuellt
3) Jorda startmotorn direkt på minuspolen

Sen jävlar! :banana

Japp, jag har kvar 03:an och det där var precis det svaret jag ville höra. :) Den vill gärna nolla instrumenten även med nyladdat batteri (Yuasa, ~3 år gammalt) så jag funderar på att:

1) Trycka i ett YTX14-BS istället och gotta mig i fler amperetimmar och CCA
2) Löda om kontakterna på kablarna till och från voltregulatorn, samt eventuellt
3) Jorda startmotorn direkt på minuspolen

Sen jävlar! :banana

1. Gör't! Å har du viljan så leta rätt på ett Hawker!
2. Gör't!
3. Gör't!

Btw. Hos min eminente Aprilia ÅF stod det en hel hög med Biltema batteri. Var tvungen att fråga vad det var frågan om;

-"Jo, folk stoppar i de i sina hojar, sen kommer de hit för att de inte hittar felet på varför de inte startar, de har ju nyss bytt batteri"...
:D

1. Gör't! Å har du viljan så leta rätt på ett Hawker!
2. Gör't!
3. Gör't!

Btw. Hos min eminente Aprilia ÅF stod det en hel hög med Biltema batteri. Var tvungen att fråga vad det var frågan om;

-"Jo, folk stoppar i de i sina hojar, sen kommer de hit för att de inte hittar felet på varför de inte startar, de har ju nyss bytt batteri"...
:D

Men vem sjutton säljer Hawker här i Sverige? Aldrig sett dem någonstans faktiskt.. :va

Men vem sjutton säljer Hawker här i Sverige? Aldrig sett dem någonstans faktiskt.. :va

CLP System. Jag har mycket goda erfarenheter. Leverans dagen efter om jag minns rätt (postorder asså). Jag tror någon sade att de kunnat hämta över disk också, de ligger i Arninge / Täby.

Last edited:
Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back