max hastighet på strypta hojar?

min är bara strypt med brickor,
men man kan bara gasa lite grann för att den ska gå bra.
Gasar man för mycket så får den alldeles för mycket bensin och sackar ihopa helt, kan man ställa in det på ngt sätt så att den går bättre tror ni?
 
Jag fick med en trottlestop i min strypningssats, gör så att det bara går att gasa en tredjedel ungefär.
 
Skämtar du? På mätarn stod det 180 för min 125cc. Tyckte det lät för mycket, tog med mej en bil & en gps. Bilen mätte 175 och gps:en 173. Raksträcka, ingen nerförsbacke och vindstilla.


Edit.
Min 125a är ostrypt och har då 35hk. Men ändå.
 
Skämtar du? På mätarn stod det 180 för min 125cc. Tyckte det lät för mycket, tog med mej en bil & en gps. Bilen mätte 175 och gps:en 173. Raksträcka, ingen nerförsbacke och vindstilla.


Edit.
Min 125a är ostrypt och har då 35hk. Men ändå.

Det är därför jag startade tråden, har en kompis som har en laglig 125 som gör 140,
därför tycker jag det är märkligt som fan, min hoj gick hur bra som helst ostrypt.
 
Det är därför jag startade tråden, har en kompis som har en laglig 125 som gör 140,
därför tycker jag det är märkligt som fan, min hoj gick hur bra som helst ostrypt.


Är din reggad strypt då? Eller har du strypt den för att du ska regga?
Är den reggad på 25kw är de bara att plocka bort strypningen och gasa :yoparty
 
Olovlig körning och allt vad det innebär

Min R6a gjorde ca 170 km/h enligt mätaren strypt med brickor och trottelstopp.
 
Edit: Det värsta är väl att försäkringen inte gäller när man tar bort strypningen om den är reggad som 25kw.[/QUOTE skrev:
När jag pratade med länsförsäkringar så sa de att de försäkrar alla hojar på orginal effekten eftersom så många ändå tar bort strypningen och att försäkringen därför gäller ändå.

och som CAS skrev "Olovlig körning och allt vad det innebär" vad innebär olovlig körning i praktiken då? straff?
 
När jag pratade med länsförsäkringar så sa de att de försäkrar alla hojar på orginal effekten eftersom så många ändå tar bort strypningen och att försäkringen därför gäller ändå.

och som CAS skrev "Olovlig körning och allt vad det innebär" vad innebär olovlig körning i praktiken då? straff?
 
När jag pratade med länsförsäkringar så sa de att de försäkrar alla hojar på orginal effekten eftersom så många ändå tar bort strypningen och att försäkringen därför gäller ändå.

och som CAS skrev "Olovlig körning och allt vad det innebär" vad innebär olovlig körning i praktiken då? straff?



Jag har en familjemedlem som är försäkringsbolagsjobbare (eller vad det heter :)) Han hade kollat upp allt va som gällde och kom hem med massa papper med information...

Sammanfattning:

Har man strypt av en mc (eller moppe) så det är en annan effekt än vad som står på reg-pappret är det olovlig körning. Då gäller bara trafikförsäkring. Trafikförsäkringen gäller även då du kör i 200 km/h på en 30-väg och kör ihäl 5 småbarn eller om du kör rattfull... Alltså, den gäller alltid, även om du kör olagligt. Däremot den egna försäkringen. Alltså alla försäkringar utöver trafik, dvs helförsäkring, deligasko (felstavat..) och sånt. De försäkringarna gäller inte.

Så kör du olagligt är du försäkrad, inte din mc.


Hoppas att du fått svar på dina frågor ang lag&försäkring. Lycka till med hastigheten nu! :)

/Linus
 
Jag har en familjemedlem som är försäkringsbolagsjobbare (eller vad det heter :)) Han hade kollat upp allt va som gällde och kom hem med massa papper med information...

Sammanfattning:

Har man strypt av en mc (eller moppe) så det är en annan effekt än vad som står på reg-pappret är det olovlig körning. Då gäller bara trafikförsäkring. Trafikförsäkringen gäller även då du kör i 200 km/h på en 30-väg och kör ihäl 5 småbarn eller om du kör rattfull... Alltså, den gäller alltid, även om du kör olagligt. Däremot den egna försäkringen. Alltså alla försäkringar utöver trafik, dvs helförsäkring, deligasko (felstavat..) och sånt. De försäkringarna gäller inte.

Så kör du olagligt är du försäkrad, inte din mc.


Hoppas att du fått svar på dina frågor ang lag&försäkring. Lycka till med hastigheten nu! :)

/Linus

Precis :tummenupp

Olovlig körning ger indraget kort men hur ofta blir du stoppad? Hur ofta kollar de effekten på hojen när de har alkokontroll/fartkontroll?
 
Hur ofta kollar de effekten på hojen när de har alkokontroll/fartkontroll?


Om de misstänker att det är för mycket effekt har polisen full makt att begära en ombesiktning. Men då får man ju tänka att det är högst otroligt, kankse har hänt att en 125a har fått ombesiktning nångång, kan ja väl tänka mej. Men en 750? Knappast.


Men får du en riktigt jättetjurig polis, kan väl det mesta hända...
 
Fråga om flygande besiktning.
Om de testar hojjen och besiktningsmannen märker att det inte sitter strypningar i. Gäller hans ord då = olovlig körning eller måste de bänka/öppna motorn för att kunna åka fast på det?
 
Fråga om flygande besiktning.
Om de testar hojjen och besiktningsmannen märker att det inte sitter strypningar i. Gäller hans ord då = olovlig körning eller måste de bänka/öppna motorn för att kunna åka fast på det?


Han kan ju inte bara gissa.. Men han vet/ser i regpapprena/strypbeviset vad den är strypt. Är han tjurig kollar han det och är den ostrypt blir den ju inte godkänd (alt regbesiktiga till tung om man vill och om han har tid osv..)
 
Med andra ord han måste placka isär cykeln på plats för att man ska kunna åka dit alternativt att de omhänderta cykeln och kollar upp den.

Följdfråga på det. Får de ta omhänderta cykeln?
 
Back
Top