Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skämtar du? På mätarn stod det 180 för min 125cc. Tyckte det lät för mycket, tog med mej en bil & en gps. Bilen mätte 175 och gps:en 173. Raksträcka, ingen nerförsbacke och vindstilla.
Edit.
Min 125a är ostrypt och har då 35hk. Men ändå.
Det är därför jag startade tråden, har en kompis som har en laglig 125 som gör 140,
därför tycker jag det är märkligt som fan, min hoj gick hur bra som helst ostrypt.
Är din reggad strypt då? Eller har du strypt den för att du ska regga?
Är den reggad på 25kw är de bara att plocka bort strypningen och gasa![]()
Ta bort strypningen eller köp en 125cc scoter i stället, billigare försäkring - samma toppfart![]()
Edit: Det värsta är väl att försäkringen inte gäller när man tar bort strypningen om den är reggad som 25kw.[/QUOTE skrev:När jag pratade med länsförsäkringar så sa de att de försäkrar alla hojar på orginal effekten eftersom så många ändå tar bort strypningen och att försäkringen därför gäller ändå.
och som CAS skrev "Olovlig körning och allt vad det innebär" vad innebär olovlig körning i praktiken då? straff?
När jag pratade med länsförsäkringar så sa de att de försäkrar alla hojar på orginal effekten eftersom så många ändå tar bort strypningen och att försäkringen därför gäller ändå.
och som CAS skrev "Olovlig körning och allt vad det innebär" vad innebär olovlig körning i praktiken då? straff?
Jag har en familjemedlem som är försäkringsbolagsjobbare (eller vad det heter) Han hade kollat upp allt va som gällde och kom hem med massa papper med information...
Sammanfattning:
Har man strypt av en mc (eller moppe) så det är en annan effekt än vad som står på reg-pappret är det olovlig körning. Då gäller bara trafikförsäkring. Trafikförsäkringen gäller även då du kör i 200 km/h på en 30-väg och kör ihäl 5 småbarn eller om du kör rattfull... Alltså, den gäller alltid, även om du kör olagligt. Däremot den egna försäkringen. Alltså alla försäkringar utöver trafik, dvs helförsäkring, deligasko (felstavat..) och sånt. De försäkringarna gäller inte.
Så kör du olagligt är du försäkrad, inte din mc.
Hoppas att du fått svar på dina frågor ang lag&försäkring. Lycka till med hastigheten nu!
/Linus
Hur ofta kollar de effekten på hojen när de har alkokontroll/fartkontroll?
Fråga om flygande besiktning.
Om de testar hojjen och besiktningsmannen märker att det inte sitter strypningar i. Gäller hans ord då = olovlig körning eller måste de bänka/öppna motorn för att kunna åka fast på det?
Med andra ord han måste placka isär cykeln på plats för att man ska kunna åka dit alternativt att de omhänderta cykeln och kollar upp den.
Följdfråga på det. Får de ta omhänderta cykeln?
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |