max hastighet på strypta hojar?

Gick med
20 Apr 2007
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
Ströp min yzf 750 till 25kw och nu toppar den bara 100 - 110 km/h. ska det verkligen vara så?

Vad har ni andra som kör 25kw för topp hastighet?

LÅter ju väldigt lite. Jag hade en Yamaha XT med 25 kw en gång i tiden. Den gjorde 140 efter ett tag.

Min cbr 600 -01 gör 169 riktigt ihopkrupen med medvind

min cb600 -00 gjorde 160 max i nedförbacke och medvind innan jag tog bort 25kw strypningen.

Då har du knappast några 25 kW. Den borde göra minst 150 verklig fart.

Har själv en CBR 600F 92:a som med 25kw strypning gjorde knappt 120km/h men nu har jag slitit ur styrpningen o det va skillnad..Strax under 250km/h gör den nu

Har själv en CBR 600F 92:a som med 25kw strypning gjorde knappt 120km/h men nu har jag slitit ur styrpningen o det va skillnad..Strax under 250km/h gör den nu

Ja jag funderar också på det för det är ju värdelöst när man e på väg om en lastbil på motorvägen och det blir lite mer motvind så lastbilen kör snabbare än mig:mad:

det är ju värdelöst när man e på väg om en lastbil på motorvägen och det blir lite mer motvind så lastbilen kör snabbare än mig:mad:
Kanske lika bra att köpa en 125a då? :hihi

Firmans strypta DR650SE -02 gör ca 140-150kmh mätarfart. Men de är ju också en aning lättare och har en annan utväxling.

Bänkade du den med strypningen, eller var den "för-godkänd"?
Min RD 350 bänkades till 21 kW strypt, och den gjorde lite mer än 150 km/h verklig fart.

Vilken typ av strypning är det du har i?

Min yzf750r är 25kw men jag har aldrig kört med strypningen i.
Den stryps bara med brickor i insuget.

jag hade både trottelstopp och brickor i min, då gjorde den runt 120-140 beroende på väder och vind.

Mina Yamaha maxxar 170km/h. 180 Neför och medvind med sittställning "Pinne 90".
Skall göra ca 240 km/h ostrypt.

ställde du throttelstoppet så den inte öppnar mer än va du tar in luft? för mycke sås i luft å sås blandningen kan göra att de går mycke sämmre än va de borde, syrrans CBR600 gör med mig på 170 strypt till 25Kw

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman