matt eller blanksvart?

Lennflod

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Hoj
1999 yamaha R1
Hejsan. Köpte en R1a -99 för nån månad.. har tänkt att lacka om den till svart har jag bestämt mig för, men vet inte vilket som är snyggast?? Blank eller mattsvart?? Vad tycker ni??

Beror lite på.. en matt lack är ju inte så "snygg" men kan bli riktigt coolt! en blank lack är ju snyggt men ganska standard... den matta är en större chansning men kan bli riktigt nice om du vågar testa!

Jag tycker helt klart att du ska välja matt svart, finns inte många färger som är snyggare

Blanksvart mest pga om du ska säljan en vacker dag, de flesta tror att man idiot kört å plågat sönder motorn om den är mattsvart, kanske bara fördomar från min sida :näsblod

okej.. funderar på det med faktiskt... har hört att den är svår att hålla ren osv bara.. man kan tex inte putsa för då förstörs lacken osv

Mattsvart är snyggt! ... ett litet tag.

Fuska och gör det bra istället. Ta en mörkgrå metallik, med några lager klarlack på. Då ser den mattsvart ut men du har ändå en blank yta som är lätt att hålla ren och snygg.

Jag hittade en "Alfa grå" färg som var kanonsnygg. Första sidan i billackerarens pärm med färgprover. Den höll hela valtiden ut. Blev väldigt bra!

Mats

inget svårt val... MATT ska den ju vara... det röstar jag på..

Matt....Bra köp av hoj by the way!!! :tummenupp finns ingen roligare hoj att köra. Men som ovan, omlackad så får du sämre peng tebaka när du ska köpa en nyare (annan)R1a. jag skulle nog sattsa mina pengar på att få den så personlig som möjlig utan att ändra orginalet för mycket...hotta upp den.. men mattsvart ram är ju porrigt!!! :Bugar

Matt blandat med blankt är fränt.

Absolut. Inget val, välj båda. Klart du skall blanda matt och blankt, dessutom så kan du ju klarlacka dem matta ytorna med matt klarlack. Självklart skall du ju även klarlacka dem blanka partierna.

Svart är en mjuk färg, därför många som inte vet vad dem gör polerar sönder den, blir rosor med mera i lacken vilket inte är så himla snyggt. Klarlack är mer förlåtande...

Men what ever :rolleyes:

Kör på en go blandning av matta och blanka detaljer :tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!