tc82
hmmm...
Hej!
Jag undrade över hur många av er därute som har problem och erfaranheter med olika typer av matallergi??
Jag undrade över hur många av er därute som har problem och erfaranheter med olika typer av matallergi??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag får nässelutslag om jag äter kyckling och andra fjäderfä. Jag tycker det är trist eftersom kyckling e så jävla gott.![]()
brorsan är laktosintolerant, han blir minst sagt orolig i magen när han stoppar i sig nått med mjölk i, för några år sen drack han sig full på bailys, man kan säga att han hade tvärdrag den natten =).
Det mest negativa är att när morsan ska bjuda på mat så får hon ju välja laktosersättningsprodukter för att laga mat, gissa vem som är allergisk mot ersättningen? jo jag själv
Är laktos o lite gluten intollerant. Det medförde även att jag blev allergisk mot lök, vitlök och en del chilikryddor...
Det är så sorgligt för det finns ju inge godare än tzatsiki o kycklingspett...
Visserligen finns det tabletter på apoteket receptfritt som heter Lactrase...men de hjälper ju bara mot lactosen![]()
brorsan är laktosintolerant, han blir minst sagt orolig i magen när han stoppar i sig nått med mjölk i, för några år sen drack han sig full på bailys, man kan säga att han hade tvärdrag den natten =).
Det mest negativa är att när morsan ska bjuda på mat så får hon ju välja laktosersättningsprodukter för att laga mat, gissa vem som är allergisk mot ersättningen? jo jag själv
En känslig mage reagerar ofta även på soja, tyvärr...
/ Vilse - laktos-, mjölk och sojaintolerant
Vad gjorde du för undersökningar?För att göra allt ännu roligare för min egen del så var jag och undersökte det för en del år sedan. Inget roligt alls faktiskt. Fick saker på platser där man inte ska ha dem.
Hur som; Första besöket gav svaret laktos intolerant. Gjorde en mer ingående undersökning efter ett år och då kom svaret att jag var fullt frisk. Idag lever jag nästan som normalt. Vissa dagar märker man att magen inte är fullt stabil och då skippar man mjölk produkter. Andra dagar sätter man i sig både glass och choklad.
Och för att göra det ännu mer besvärligt så reagerar man olika från dag till dag. Jag brukar fuska ibland genom att äta mjukglass, ena gången märker jag inte någon reaktion alls, gången därpå kan jag ligga och spy 15 min senareosäker på vad hon stoppar i istället för mjölkprodukter men det verkar variera rätt friskt för vissa dagar hinner jag knappt sätta mig i bilen innan det börjar bubbla medan andra e jag inte nämnvärt dålig, men som du skriver kan det ju vara soyaprodukterna man reagerar på
Jag har försökt säga till morsan att skita i ersättningsmedel, då Alex blir dålig, men inte fan lyssnar tanten. Vad hon ersätter med är en bra fråga. ibland soja, ibland olja.
Sen är hans mage inte av denna världen. Han överlever han oxå. Bara det att han skiter surt efter middagarna.
Lite gluten? Ta bort allt gluten ur maten, annars kommer bara allergierna öka.. *tips*. Gluten förstör tarmluddet i magen och ju mer de förstörs desto känsligare blir din mage. Minns jag inte helt fel så tar det flera år att återställa förstört tarmludd, men det kräva bara en måltid för att förstöra en jäkla massa...
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|