Lou siffer
officiellt lammkött
Den har jag hört förut. De va min far som sa så det måste va falskt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det där lätt skit gott. Får göra det sen.Exup skrev:2291886Och om du vill bräsha för brudarna så tar du det sista av veckopengen å köper en fläskfilé.
Bryner den snabbt i stekpannan på högtemp(krydda salt å vitpeppar),så den blir gyllenbrun.
släng den sedan i en ugnfastform,med lök,champs,paprika,purjo,två vitlökar hackade,5dl grädde på detta(in i ugnen i ca 185c),vänta ca 45-60min beroende på storlek.
Servera med jasminris elle pommpa![]()
Ja men e d någon skilnad då? Eller varför e plättar godare?Mitra skrev:2291897![]()
rätt kul att det var ett ? efter plättar
![]()
Verkar inte som om dom är riktigt säkra på vad som gäller
Lite vilse i pannkakan kanske![]()
Fraz skrev:2291913Ja men e d någon skilnad då? Eller varför e plättar godare?![]()
Plättor? E det en kvinlig plätt d? Eller vad...Mitra skrev:2291925Finns ingen skillnad smeten är det samma men om man gräddar dom i ett plättjärn så får man en massa små som är ca 5 cm i diameter. Medan pannkakor är hela järnet.
Men här i skåne så kallar vi det plättor oavsätt storlek![]()
prulle skrev:2291547Käkat stekt panneradsill på hårdbrö? eller sotar sill? Nej för det heter ströming
Mitra skrev:2291925Finns ingen skillnad smeten är det samma men om man gräddar dom i ett plättjärn så får man en massa små som är ca 5 cm i diameter. Medan pannkakor är hela järnet.
Men här i skåne så kallar vi det plättor oavsätt storlek![]()
Får skylla det på Staffan Westerberg. Du är väl oxå uppväxt med honom?Mitra skrev:2291897![]()
rätt kul att det var ett ? efter plättar
![]()
Verkar inte som om dom är riktigt säkra på vad som gäller
Lite vilse i pannkakan kanske![]()
newstead skrev:2292772Får skylla det på Staffan Westerberg. Du är väl oxå uppväxt med honom?![]()
![]()
Det äckligaste jag läst på länge. Koka köttbullar...brrr..GuW skrev:2291161Ta en djuptallrik med vatten, släng i en näve mamma scans djupfrysta kötbullar, kör i micron tills vattnet kokar, vispa snabbt ner potatismospulver i det kokande vattnet med en gaffel.
Hel måltid, du behöver diska en djuptallrik och en gaffel.
Dark_Messenger skrev:2294953Det äckligaste jag läst på länge. Koka köttbullar...brrr..
Men bra med disken!![]()
Halogen skrev:2291230Burkskinka med färskpotatis är grymt underskattat. Speciellt om man gör en kall sås till den, på kelda, senap och lite citron - gudagott!
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|