Mat-/tilltuggstips!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har inhandlat Eldorados kebabdressing på Willys för futtiga 9.70 för 450g.

Helt outstanding, funkar till allt.

Rekommenderas starkt!

Last edited:
Vätskustsallad funkar till allt.

Annars är ungstekta rotfrukter med dipp alltid gott.

Edit:

Och i dessa tider en limpmacka med smörstekta kantareller ... :banana

Last edited:
kajlyl skrev:
Eldorado och Euroshoper är en gudagåva till fattiga studenter :tummenupp

Synd bara att den sämre smaken ligger i paritet till det lägre priset... :zpy

Jag är ingen vän av halvfabrikat, men de gångerna jag köper färdigt lägger jag några kronor extra för att få schysst smak.

Mat äter man av tre olika anledningar:

1: För att bli mätt
2: För att det är gott
3: För att det är nyttigt...

Lyckas man kombinera dessa så har man ett idealiskt käk... Inte mycket av det ni har skrivit som lyckas med det...

//Cimme - Sushiälskare...

Köp tortillas, bred dem med pesto, lägg på en smakrik ost och skinka eller hamburgerkött.
Rulla ihop dem och stek rullarna i stekpanna.
Skär sen upp dem i ca 2,5 cm breda snurrar.
Kanongott som tilltugg och passar bra på buffébordet! :tummenupp

Billigt käk måste ju vara korv med bröd från ikea, samt deras frysta pizza.. Antingen köp färdigt där eller köp med sig massor..

Skitmat men gott o billigt :)

Hultan skrev:
Billigt käk måste ju vara korv med bröd från ikea, samt deras frysta pizza.. Antingen köp färdigt där eller köp med sig massor..

Skitmat men gott o billigt :)

Är det någon som vet varför IKEA erbjuder sina kunder den billiga maten??

Hultan skrev:
Nej inte direkt, om det finns nån bakomliggande orsak alltså..

Det är just det som finns...

Anledningen till att IKEA säljer billiga korvar och pizzor till kunder precis innan ugången är för att när man handlat för "som vanligt alldeles för mycket pengar" så kommer man ut och köper en vrålbillig och god korv. Sedan åker man hem och tänker vad billigt allt är på IKEA. Smart som tusan om jag själv får säga det. :tummenupp

M.G.F skrev:
Det är just det som finns...

Anledningen till att IKEA säljer billiga korvar och pizzor till kunder precis innan ugången är för att när man handlat för "som vanligt alldeles för mycket pengar" så kommer man ut och köper en vrålbillig och god korv. Sedan åker man hem och tänker vad billigt allt är på IKEA. Smart som tusan om jag själv får säga det. :tummenupp
Ja satans intressant det där. har du källa eller är det bara spekulationer?

Hultan skrev:
Ja satans intressant det där. har du källa eller är det bara spekulationer?

Ett företag jag tidigare jobbat för har varit där och hållit i marknadsföringsutbildningar bland annat. Sedan så har jag haft lite kontakt med "butikschefen" för IKEA Malmö.

Men egentligen är det inget konstigt. Man gör likadant i många andra branscher. Varför tror du att t.ex. att lösgodiset står framme vid kassan? Nu har dom ju börjat sälja korv och annat billigt i matbutikerna innan utgången. Det är ett smart sätt då vi människor bara minns det som varit bäst och vill helst förtränga att vi precis handlat mat för 3000:- t.ex.

M.G.F skrev:
Ett företag jag tidigare jobbat för har varit där och hållit i marknadsföringsutbildningar bland annat. Sedan så har jag haft lite kontakt med "butikschefen" för IKEA Malmö.

Men egentligen är det inget konstigt. Man gör likadant i många andra branscher. Varför tror du att t.ex. att lösgodiset står framme vid kassan? Nu har dom ju börjat sälja korv och annat billigt i matbutikerna innan utgången. Det är ett smart sätt då vi människor bara minns det som varit bäst och vill helst förtränga att vi precis handlat mat för 3000:- t.ex.
Okaj. där ser man.. Men det där med labyrinter och rader med billiga småvaror och eller godis vid kassorna är ju för att man skall göra impulsköp, det vet jag ju förstås.

Hultan skrev:
Okaj. där ser man.. Men det där med labyrinter och rader med billiga småvaror och eller godis vid kassorna är ju för att man skall göra impulsköp, det vet jag ju förstås.

Japp det stämmer. När du sedan impulsköpt godis och tuggumi för 200:- så går du ut och tar en korv för en femma. Sedan går du hem och har gjort världens affär... :tungan

Curryketchup! Kanske det bästa som hänt någonsin. Smakar *precis* som currydippen på McD, funkar grymt bra med kyckling i alla fomer. Och grillat. Och korv. Och.. Och.. Allt! :Bugar

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8