Mat-/tilltuggstips!

Stämmer det förövrigt att ni inte har bearnaise sås till pizzorna nere i södra sverige? Ifall ni inte är rädda om vikten så ska ni prova det, det jobbiga är att när man väl ätit det på pizza så går det inte äta pizza utan det.

honkiie skrev:
Stämmer det förövrigt att ni inte har bearnaise sås till pizzorna nere i södra sverige? Ifall ni inte är rädda om vikten så ska ni prova det, det jobbiga är att när man väl ätit det på pizza så går det inte äta pizza utan det.

En av motardpizzorna har det som ingridiens :tummenupp

1. Pizza
2. färska tomater
3. fläskfilé
4. Jalapenos
5. bearnaise på eller i burk

:tummenupp

honkiie skrev:

Stämmer ej. Där jag käkar har vi bland annat Tomaso som jag i princip alltid äter. Pizzan består av ost, tomatsås, fläskfilé och bearnaisesås.

M.G.F skrev:
Stämmer ej. Där jag käkar har vi bland annat Tomaso som jag i princip alltid äter. Pizzan består av ost, tomatsås, fläskfilé och bearnaisesås.

Ok, kanske bara nånting jag fått för mig. Så fort man hissat ner till stockholm eller liknande så har pizzabagarna bara kollat på mig med konstiga ögon och liksom stavat ut be ee aa sås??

honkiie skrev:
kollat på mig med konstiga ögon och liksom stavat ut be ee aa sås??

Jo, men undra fan på det när det traskar in en lappdjävel med skoteroverall å kängor och pratar halvfinsksamisk-skogsnorrländska....

honkiie skrev:
Ok, kanske bara nånting jag fått för mig. Så fort man hissat ner till stockholm eller liknande så har pizzabagarna bara kollat på mig med konstiga ögon och liksom stavat ut be ee aa sås??

Haha... Men det är i Stockholm ja... Här nere på kontinenten och i världsmetropolen Malmö så är det inga problem med fläskfilé pizza. :tummenupp

grömpa skrev:
har ni orientdressing i södra sverige då? :va

Det finns det säkert. Det enda jag äter med ordet "Orient" är en marinad. Får väldigt mycket "orient" bara jag tittar ut genom fönstret så det räcker för min del. Tjing!

honkiie skrev:

Fi satan så gott det är. På pizzerian närmast mig är konstistensen nästan som smör.. Eller ja, kanske överdrev lite där men den är kvar i burken om man håller den upp och ner :hihi

M.G.F skrev:
Det finns det säkert. Det enda jag äter med ordet "Orient" är en marinad. Får väldigt mycket "orient" bara jag tittar ut genom fönstret så det räcker för min del. Tjing!

okej så kan man ju också se på saken!

Håller med dig..
Det är den enda ketchup jag äter.. tycker inte om ketchup annars men den är super... Helas Curryketchup:)

Halogen skrev:
Curryketchup! Kanske det bästa som hänt någonsin. Smakar *precis* som currydippen på McD, funkar grymt bra med kyckling i alla fomer. Och grillat. Och korv. Och.. Och.. Allt! :Bugar

grömpa skrev:
orientdressing har man faktist på chebabpittsa :mattias

Orientdressing har man på kebabpizza, kebabtalrik, hamburgare, mackor, i mjölken, orientdressing och kalaspuffar eller om man vill så kan man bara skeda i sig orient bäst man vill. Eller nu överdrev jag kanske men rikigt allting som man har dressing till funkar orient sjukt bra till.

honkiie skrev:
Orientdressing har man på kebabpizza, kebabtalrik, hamburgare, mackor, i mjölken, orientdressing och kalaspuffar eller om man vill så kan man bara skeda i sig orient bäst man vill. Eller nu överdrev jag kanske men rikigt allting som man har dressing till funkar orient sjukt bra till.

det är sant. orientdressing går att ha till allt, i princip.
köttfärssås och spagetti, korv och makaroner och nästan alla andra maträtter

Thaisås med vit kork! Underbart gott! OBS! Måste vara vit kork, annars kan ni lika gärna skit i det.

Ingredienser:

Vegetabilisk olja, lök, gurka, senap, äggula, ättika, röd peppar, kryddor, konserveringsmedel (E202, E211), smakförstärkare (glutamat), färgämne (E120).

Näringsvärde per 100g:

Proteinhalt 1,5g
Kolhydrathalt 10g
Fetthalt 47g
Energivärde 480 kcal/2050 kJ

Allergiinformation:

Ägg X
Baljväxter -
Fisk/Skaldjur -
Gluten -
Laktos -
Mjölkprotein -

X = ämnet ingår i produkten
S = släktämnen finns i produkten
- = ämnet ingår inte, men spår kan finnas
p g a överföring från annan produkt

Produktinformation

Varumärke Rydbergs
Benämning Dressing lösvikt
Storlek 900g, 2,5kg, 10kg
Förvaring +2 - +8
Hållbarhetsdagar 120

detta är då ingredienserna i mirakeldressingen

Bifogat

• sth_orientdressing_1.jpg
    sth_orientdressing_1.jpg
    15.3 KB · Visningar: 672
UrbanTiger skrev:
Sa ju att det var någon slags majonäs

dvh_orient.jpg

Smakrik dressing med orientalisk hetta. Sätter piff på allt från kött och kyckling till panerad eller friterad fisk.

Måste provas om jag ser i affärn :tummenupp

det är det bästa som finns. tycker verkligen att du ska prova det :tummenupp
utan orientdressing skulle jag inte klara av dom flesta måltider

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...