Mat Mladin i GP?

valmers skrev:
Och där kommer vi in på något som jag funderat mycket på; borde det inte vara möjligt för en sådan kille som Christer att "få" en styrning i en SBK-serie utomlands? Jag begriper att det i mångt och mycket handlar om att skaka fram en jävla massa pengar på egen hand, men ändå? Känns som om en kille som är överlägsen i Sverige "borde" få chansen.
Jaja, jag har druckit alldeles för många whiskey, och har därmed brutit mot forumreglerna. :fyllisar

Miinin skulle mycket väl kunna göra precis som tex Jimmy Lindström gjort och köpa sig in i ett bra Tyskt team. Vet inte riktigt vilka summor det handlar om men har hört om 400-800.000:-. Engelska Superbike ligger också i den prisklassen. Vet att "bra" team i supersport i Tyskland vill ha 400k så det stämmer nog på ett ungefär. Att köpa sig in i ett team i supersport VM via Flamini har jag hört att det kan kosta 100-300k euro beroende på vilka förare som kan bjuda över..

Men sen har jag för mig att Miinin hade tänkt sluta köra för att han egentligen inte hade råd för att han tog nästan alla pengar ur egen ficka. Så det handlar nog mest om pengar men sen är det även så att många Svenska förare är för "gamla". Att åka ifrån familj och jobb osv när man närmat sig 30 är nog svårara än vad många vill erkänna.

Förhoppningsvist så kommer racingteam ha lite koll på oss i Sverige nu när vi har haft bra förare som Stiggy, Folkesson, Watz och nu Mårtensson och Cajback m.fl ute och kört i bra serier utomlands.

Sen tycker man ju alltid att dom bästa i sitt eget land är världens bästa på att köra likadant med sina egna serier. VEIDEC var ju världens hårdaste serie näst efter VM. :rolleyes: Gissar att Amerikanerna tycker sin serie och förare är världens bästa, Spaniorerna tycker dom har bäst serie och förare, Engelsmännen, Japanerna, Holländarna, Tyskarna osv...

Axxexs skrev:
1995-96 så flyttade alla på sig om dom visste att det var Biaggi som låg bakom dom. Flyttade dom inte sig så blev det oftast väldigt konstiga krascher. :) Var ett tag som man funderade på att ge Biaggi nått form av straff för att han körde så vilt. Att han kallades "Mad Max" fanns det anledningar till då..

Ja, men för att dra en liten liknelse: Jag har en katt som nu är 3 år gammal, när kattfan var liten hade han väl utvecklade kamikazetendenser. Numera ligger han mest still och vill ha mat... Med andra ord, Biaggi är INTE "Mad Max" längre. Man kan ju inte leva på gamla meriter hur länge som helst.

Tiger302 skrev:
Ja, men för att dra en liten liknelse: Jag har en katt som nu är 3 år gammal, när kattfan var liten hade han väl utvecklade kamikazetendenser. Numera ligger han mest still och vill ha mat... Med andra ord, Biaggi är INTE "Mad Max" längre. Man kan ju inte leva på gamla meriter hur länge som helst.

Han har ju lugnat sig en hel del, och blivit vuxnare. Men fortsätter fylla på sitt meritskåp, med pallplaceringar och bli 2-3'a i VM varje år efter Rossi.

Mat Mladin säger i nya numret av Motorcycle Racer att han inget hellre vill än att komma till MotoGP......ska han bli bönhörd?

Jag har tittat på tre race nu från AMA o det går faktiskt rätt fort måste jag säga. De kör ständigt på sladd in och ut ur kurvor.

Chris Ash skrev:
Mat Mladin säger i nya numret av Motorcycle Racer att han inget hellre vill än att komma till MotoGP......ska han bli bönhörd?
Suzuki har ju en plats ledig, såvida inte teamledningen övergått till rökheroin på fikarasterna.

Swedie skrev:
Jag har tittat på tre race nu från AMA o det går faktiskt rätt fort måste jag säga. De kör ständigt på sladd in och ut ur kurvor.

Går det att få tag på race från AMA på något sätt? Har sökt en del på DC utan resultat.

henkeBoy skrev:
Går det att få tag på race från AMA på något sätt? Har sökt en del på DC utan resultat.
Jag har fått det på DVD från en i USA. får se om jag har tid lite senare att spara det på datorn och sprida vidare.

Swedie skrev:
Jag har fått det på DVD från en i USA. får se om jag har tid lite senare att spara det på datorn och sprida vidare.

Det skulle jag uppskatta och säkert fler med mig.
Om du orkar så skulle du ju kunna bränna ett ex åt mig mot betalning?

Last edited:
valmers skrev:
Suzuki har ju en plats ledig, såvida inte teamledningen övergått till rökheroin på fikarasterna.

Du har iofs rätt i att Hopkins inte presterat ett skit i MotoGP, men han blir nog kvar nåt år till. Så långsam tycker jag inte han är.

Chris Ash skrev:
Du har iofs rätt i att Hopkins inte presterat ett skit i MotoGP, men han blir nog kvar nåt år till.
Det tror jag med. Hans teamkamrat, som inte heller presterat ett skit i MotoGP, ryker sannolikt.

Chris Ash skrev:
Jag såg dock sopan Roberts stå på pallen förrförra GP:t. Hur många pallplatser har det unga superlöftet Hopkins?
Du menar på monsun-GP:t? Ja, heja Roberts, vilket framtidslöfte.

Som väntat alltså. Hellre kejsare i sitt eget lilla rike än få pisk av en hög "half assed sponsor thankin´androids".

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back