Axxexs
Ordinary man doing extraordinary things
- Gick med
- 11 Dec 2003
- Hoj
- Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
valmers skrev:Och där kommer vi in på något som jag funderat mycket på; borde det inte vara möjligt för en sådan kille som Christer att "få" en styrning i en SBK-serie utomlands? Jag begriper att det i mångt och mycket handlar om att skaka fram en jävla massa pengar på egen hand, men ändå? Känns som om en kille som är överlägsen i Sverige "borde" få chansen.
Jaja, jag har druckit alldeles för många whiskey, och har därmed brutit mot forumreglerna.![]()
Miinin skulle mycket väl kunna göra precis som tex Jimmy Lindström gjort och köpa sig in i ett bra Tyskt team. Vet inte riktigt vilka summor det handlar om men har hört om 400-800.000:-. Engelska Superbike ligger också i den prisklassen. Vet att "bra" team i supersport i Tyskland vill ha 400k så det stämmer nog på ett ungefär. Att köpa sig in i ett team i supersport VM via Flamini har jag hört att det kan kosta 100-300k euro beroende på vilka förare som kan bjuda över..
Men sen har jag för mig att Miinin hade tänkt sluta köra för att han egentligen inte hade råd för att han tog nästan alla pengar ur egen ficka. Så det handlar nog mest om pengar men sen är det även så att många Svenska förare är för "gamla". Att åka ifrån familj och jobb osv när man närmat sig 30 är nog svårara än vad många vill erkänna.
Förhoppningsvist så kommer racingteam ha lite koll på oss i Sverige nu när vi har haft bra förare som Stiggy, Folkesson, Watz och nu Mårtensson och Cajback m.fl ute och kört i bra serier utomlands.
Sen tycker man ju alltid att dom bästa i sitt eget land är världens bästa på att köra likadant med sina egna serier. VEIDEC var ju världens hårdaste serie näst efter VM.