Chris Ash skrev:......hårda förare som Biaggi och...
*Host-host* Huh?
Sen när blev Biaggi hård?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chris Ash skrev:......hårda förare som Biaggi och...
Nyteknik skrev:Jag kan inte tänka mig något roligare än att se Mladin på en konkurrenskraftig hoj i MotoGP. Både för att han är en frispråkig sanningsägare och för att han uppenbarligen har kapacitet att vinna MotoGP-race.

Macke skrev:*Host-host* Huh?![]()
Sen när blev Biaggi hård?
Har väl sett honom sen han åkte "hundra-tjacka-ponsare", tycker inte han är nån hårding direkt. Särskilt inte sen han kom till 500/MotoGP, då har han ju inte varit något annat än en gnäll-kärring....Chris Ash skrev:Alla som följt Biaggis karriär vet att han är "as hard as they come".
Macke skrev:Har väl sett honom sen han åkte "hundra-tjacka-ponsare", tycker inte han är nån hårding direkt. Särskilt inte sen han kom till 500/MotoGP, då har han ju inte varit något annat än en gnäll-kärring....
Axxexs skrev:1995-96 så flyttade alla på sig om dom visste att det var Biaggi som låg bakom dom. Flyttade dom inte sig så blev det oftast väldigt konstiga krascher.Var ett tag som man funderade på att ge Biaggi nått form av straff för att han körde så vilt. Att han kallades "Mad Max" fanns det anledningar till då..
Those were the days. Och ännu bättre var det när Kenta regerade.Chris Ash skrev:Bland annat Doriano Romboni blev lite upprörd.....![]()
Det var nån av säsongerna(måste varit 95) då Biaggi satte upp mål på hur många sekunder han skulle vinna med bara för att "hålla intresset uppe", han var verkligen en "intimidator" på den tiden hatad av konkurrenterna, älskad av fansen.
Uppenbarligen kapacitet att vinna MotoGP-race? Han hade det inte när han körde 500:a och nu dominerar han i en serie med max sex bra förare och resten utfyllnad. Han är rolig att läsa citat av men han är inget MotoGPämne.Nyteknik skrev:Jag kan inte tänka mig något roligare än att se Mladin på en konkurrenskraftig hoj i MotoGP. Både för att han är en frispråkig sanningsägare och för att han uppenbarligen har kapacitet att vinna MotoGP-race.
Jag tänkte på att han var minst lika snabb som Hayden när de tävlade i AMA-Superbike samtidigt - och Hayden har just vunnit ett GP.Goodstuff skrev:Uppenbarligen kapacitet att vinna MotoGP-race? Han hade det inte när han körde 500:a och nu dominerar han i en serie med max sex bra förare och resten utfyllnad. Han är rolig att läsa citat av men han är inget MotoGPämne.
Mladin och Hayden kan troligen USA-banorna lika bra. Hur många säsonger körde Hayden Superbike innan MotoGP?Goodstuff skrev:Förvisso men Mladin har kört alla banorna i USA sedan mormor var ung och kan dem utan och innan. Visst skulle han ta poäng i MotoGp men en topp5 förare? Nope.
Kul - har det gått bra att fixa pärlan efter Kihlanders testrun på Sviestad?Goodstuff skrev:OT: Tanken är att jag ska vingla runt.
Vet inte men inte så många som Mladin, Hayden är ju 23 och gör sin tredje säsong i GP. Mladin är inne på sin tionde säsong i AMA.Nyteknik skrev:Mladin och Hayden kan troligen USA-banorna lika bra. Hur många säsonger körde Hayden Superbike innan MotoGP?
Vi ska skruva ihop den i helgen.Nyteknik skrev:Kul - har det gått bra att fixa pärlan efter Kihlanders testrun på Sviestad?
Tre; 2000 (2:a), 2001 (3:a) och 2002 (1:a). Totalt 17 segrar.Nyteknik skrev:Mladin och Hayden kan troligen USA-banorna lika bra. Hur många säsonger körde Hayden Superbike innan MotoGP?
Ingen dålig svit. Tydligen var Mladin skadad och hade andra problem -02 när Hayden vann AMA-titeln. Men jag vet för lite om AMA för att värdera vem av dem som var snabbast när de tävlade i samma mästerskap.valmers skrev:Tre; 2000 (2:a), 2001 (3:a) och 2002 (1:a). Totalt 17 segrar.
Han var 19 år när han blev tvåa under sin debutsäsong i AMASBK; ganska imponerande.Nyteknik skrev:Ingen dålig svit. Tydligen var Mladin skadad och hade andra problem -02 när Hayden vann AMA-titeln. Men jag vet för lite om AMA för att värdera vem av dem som var snabbast när de tävlade i samma mästerskap.
Tror du verkligen det? Fem, sex bra förare, varav en, 2002 års mästare, nyligen slagit Rossi, låt vara på hemmaplan? Jag kan för lite om AMASBK, men nog måste väl fler än fem, sex stycken hålla bättre klass än Sveriges (överlägset) bästa SBK-förare?Goodstuff skrev:Imponerande men AMA är ju en serie med fem-sex bra förare och resten är inte snabbare än Miinin tex, tror jag.
Jag tog i men efter de 10-14 första så droppar det av ganska fort. De långsammaste är 10 sekunder efter per varv. Iofs är det många som startar, ca 40 i varje race.valmers skrev:Tror du verkligen det? Fem, sex bra förare, varav en, 2002 års mästare, nyligen slagit Rossi, låt vara på hemmaplan? Jag kan för lite om AMASBK, men nog måste väl fler än fem, sex stycken hålla bättre klass än Sveriges (överlägset) bästa SBK-förare?
Och där kommer vi in på något som jag funderat mycket på; borde det inte vara möjligt för en sådan kille som Christer att "få" en styrning i en SBK-serie utomlands? Jag begriper att det i mångt och mycket handlar om att skaka fram en jävla massa pengar på egen hand, men ändå? Känns som om en kille som är överlägsen i Sverige "borde" få chansen.Goodstuff skrev:Jag tog i men efter de 10-14 första så droppar det av ganska fort. De långsammaste är 10 sekunder efter per varv. Iofs är det många som startar, ca 40 i varje race.
Hayden var ju ganska överlägsen den säsongen, liksom Mladin i år även om han fått det tuffare på slutet.
Tror Miinin skulle ta poäng i AMA om han körde där.

sandstream skrev:Där har du nog problemet.
För att få en bra styrning i MotoGP måste du vara social och kunna ställa upp på jippon.
Det är ju trots allt sponsorerna som står för kulorna och de vill ha valuta i form av sponorträffar osv.
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |