Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vad gäller om man har en gsx-r 750 k7 imporerad från usa? vilka kommer kontakta en eller man kan hamna i kläm nu?
"Svenskt ramnummer"...?
Vilket tjafs!
Återigen visar sig det Svenska systemet med sk."generalagenter" hur långt från verkligheten vi befinner oss här i Sverige. Det är naturligtvis Japanerna som sätter ramnummren och inte finns det nån "egen speciell nummerserie" för de Suzuki som KGK köper av Suzuki Europa, tror dom har sitt huvudkontor i Belgien.
Numera får vilken handlare som helst handla sina hojar från tillverkarnas Europeiska Försäljningsbolag, och alla hojar som tex. Suzuki tillverkar omfattas av deras garanti.
Den som köpt en Suzuki från en "sidoimportör" kontaktar naturligtvis honom och får då tillgång till tillverkarens garanti den vägen. Har du själv importerat din hoj och den omfattas av detta "recall" så gäller din hoj's RAMNUMMER naturligtvis lika bra som om du köpt hojen här i Svedala.
Svenska sk. "generalagenter" måste sluta tramsa och förstå att det inte finns nån exclusivitet för dom som det gjorde innan vi blev medlemmar i EU!
/KentW
Någon som fått brev än?? eller är det som vanligt att kgk inte tar sitt ansvar!!!!
http://www.motorcycle-usa.com/599/1.../Suzuki-Recalls-More-Than-200-000-GSX-Rs.aspx
Kollar man bilden så byter de ju ut hela. Då gäller det alla hojar eller???
Joahns mc sa att det bara var några och inte alla. hmmm
Söker man på google så har de börjat byta ut dem i några andra länder!
Det kan ju vara så att de börjar med bytena på ställen där man har säsong att köra just nu. Om du får din pump bytt i november eller februari spelar måttlig roll. Jag skulle gissa att det tar lite tid att få fram 200 000 bromspumpar från Nissin det lär ju vara en årsproduktion åtminstone...
Sant sant om man inte lägger ut det på fler underlevrantörer än vad de brukar ha. Så det kan minska tiden något. Beror ju på hur de gör! 200 000 bromspumpar var bara för USA marknad förstod jag det som!
Samma här, så nu torde de flesta ägare till hojar som importerats av KGK ha fått sin underrättelse. Blir ett trevligt vårbesök till verkstan, passar på att byta bromsvätska när de ändå ska lufta och donaFick brev idag av KGK.
Ska vända mig till närmaste Suzuki verkstad för byte av bromspump.
Fick brev idag av KGK.
Ska vända mig till närmaste Suzuki verkstad för byte av bromspump.
vad gäller om man har en gsx-r 750 k7 imporerad från usa? vilka kommer kontakta en eller man kan hamna i kläm nu?
Ptjaa, vad säger man? Idag ringde Hasse från Piteå MC & Motor och meddelade att prylarna anlänt, konstaterade att det var kallt ute och erbjöd sig att skicka Tommy på verkstan hem till mig i morgon kväll för att byta pumpen! DET kallar jag för service, omtanke och omsorg om sina kunder
Ibland är det enkelt...![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |