Massive worldwide GSX-R recall

bkk

Medlem
Gick med
9 Nov 2012
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki z800 2014 Suzuki gsx-r 750 k7 *såld*
vad gäller om man har en gsx-r 750 k7 imporerad från usa? vilka kommer kontakta en eller man kan hamna i kläm nu?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
vad gäller om man har en gsx-r 750 k7 imporerad från usa? vilka kommer kontakta en eller man kan hamna i kläm nu?

Du får kontakta någon. Ingen kommer troligtvis jaga upp dig. Personligen kommer jag vänta lite till någon kommer med mer feedback i tråden då det verkar vara lite oklart. Bike verkar ju hantera det på rätt sätt än så länge men inget har ju fått åtgärdat så vitt jag vet... Du skall inte i hamna i kläm egentligen men visst kan en o annan handlare sätta sig på tvären. Men inget hindrar dig att ta en ny handlare om du får ett dåligt svar av den förste.
 

Kneedrag

Guest
"Svenskt ramnummer"...?
Vilket tjafs!
Återigen visar sig det Svenska systemet med sk."generalagenter" hur långt från verkligheten vi befinner oss här i Sverige. Det är naturligtvis Japanerna som sätter ramnummren och inte finns det nån "egen speciell nummerserie" för de Suzuki som KGK köper av Suzuki Europa, tror dom har sitt huvudkontor i Belgien.

Numera får vilken handlare som helst handla sina hojar från tillverkarnas Europeiska Försäljningsbolag, och alla hojar som tex. Suzuki tillverkar omfattas av deras garanti.
Den som köpt en Suzuki från en "sidoimportör" kontaktar naturligtvis honom och får då tillgång till tillverkarens garanti den vägen. Har du själv importerat din hoj och den omfattas av detta "recall" så gäller din hoj's RAMNUMMER naturligtvis lika bra som om du köpt hojen här i Svedala.
Svenska sk. "generalagenter" måste sluta tramsa och förstå att det inte finns nån exclusivitet för dom som det gjorde innan vi blev medlemmar i EU!

/KentW

Någon som fått brev än?? eller är det som vanligt att kgk inte tar sitt ansvar!!!!

http://www.motorcycle-usa.com/599/1.../Suzuki-Recalls-More-Than-200-000-GSX-Rs.aspx


Kollar man bilden så byter de ju ut hela. Då gäller det alla hojar eller???
Joahns mc sa att det bara var några och inte alla. hmmm

Söker man på google så har de börjat byta ut dem i några andra länder!
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Någon som fått brev än?? eller är det som vanligt att kgk inte tar sitt ansvar!!!!

http://www.motorcycle-usa.com/599/1.../Suzuki-Recalls-More-Than-200-000-GSX-Rs.aspx


Kollar man bilden så byter de ju ut hela. Då gäller det alla hojar eller???
Joahns mc sa att det bara var några och inte alla. hmmm

Söker man på google så har de börjat byta ut dem i några andra länder!

Det kan ju vara så att de börjar med bytena på ställen där man har säsong att köra just nu. Om du får din pump bytt i november eller februari spelar måttlig roll. Jag skulle gissa att det tar lite tid att få fram 200 000 bromspumpar från Nissin det lär ju vara en årsproduktion åtminstone...
 

Kneedrag

Guest
Det kan ju vara så att de börjar med bytena på ställen där man har säsong att köra just nu. Om du får din pump bytt i november eller februari spelar måttlig roll. Jag skulle gissa att det tar lite tid att få fram 200 000 bromspumpar från Nissin det lär ju vara en årsproduktion åtminstone...

Sant sant om man inte lägger ut det på fler underlevrantörer än vad de brukar ha. Så det kan minska tiden något. Beror ju på hur de gör! 200 000 bromspumpar var bara för USA marknad förstod jag det som!
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Köpte min Gixxer ny av Janne på AVA så jag mejlade honom. "Hör av dej till vår verkstad så tar dom hand om din hoj." Har inte hunnit snacka med verkstan än.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Sant sant om man inte lägger ut det på fler underlevrantörer än vad de brukar ha. Så det kan minska tiden något. Beror ju på hur de gör! 200 000 bromspumpar var bara för USA marknad förstod jag det som!

KGK kommer gå ut med brev till de drabbade svensksålda hojarna. Enligt uppgift håller de på att samla information om leveranstid på delarna, vilka hojar osv. Och fortfarande spelar det ingen roll vilken handlare som har sålt hojen, garantin gäller hos vilken Suzuki-verkstad som helst.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Sen förstår jag inte varför folk är så stressade. Har du inga problem med svampighet i din bromspump så är det ju inte akut att få den utbytt. Det är ju inte så att det är risk att bromsen plötsligt slutar fungera och du drar handtaget i botten.
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Fick brev idag av KGK.

Ska vända mig till närmaste Suzuki verkstad för byte av bromspump.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Fick brev idag av KGK.

Ska vända mig till närmaste Suzuki verkstad för byte av bromspump.
Samma här, så nu torde de flesta ägare till hojar som importerats av KGK ha fått sin underrättelse. Blir ett trevligt vårbesök till verkstan, passar på att byta bromsvätska när de ändå ska lufta och dona :)
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
har någon med importhoj fått lapp ?
mest nyfiken....
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
vad gäller om man har en gsx-r 750 k7 imporerad från usa? vilka kommer kontakta en eller man kan hamna i kläm nu?

För KGK existerar inte din hoj så förvänta dig ingen respons därifrån. Ta dig till en handlare och fråga hur du ska göra. Alt skit i att göra någonting om du inte har problem med bromsarna.
 

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Inte längre...
Kommer ihåg den förra "recallen" på gixxer, hojen var importerad från Tyskland så det var ju jävligt meckigt med KGK i början. Vissnade rejält och ringde till tyska importören, där var det inga problem och dom förstod min situation. De verkade lite bekymmrade och frågandes till KGKs inställning så de tog själva kontakt med KGK... sen var det snabba puckar! Tyskarna mailade och sa att de löst problemet, KGK är väl småhandlare jämfört med tyskarna så de fick sig väl en doning :lol

Iaf, grejerna landade jävligt snabbt hos lokal återförsäljare och det var bara att rulla in och få allt bytt, inte en krona kostade det mig. Så, tack till tysken! :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vet inte om de är andra som har problem med att få sina US importer fixade ?!
Lyckades finna en kontakt till Suzuki Motorcycle America, där var dom snabba på att försöka lösa mitt problem och ska ta de direkt med en handlare nära mig.

De som inte fått sina åtgärdade han ju kontakta fbmc@suz.com så löser dom de åt er, så de ska bara vara att åka och lämna in sen. Gäller endast US hojar, men kan inte tänka mig att de ska vara några problem att kontakta de olika länderna för att få de fixat i övrigt. Lite krångel för man måste rodda i de själv men då blir de gjort.

Så kan KGK sitta där med sina åsikter och kör upp dom där solen inte lyser... :fakta
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Här kommer en bild på paketet.... ny bromspump extra allt..
1517479_10203151478606950_44835940_n.jpg

Flyttat en del och tydligen bytt legering i bromspumpen.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa, vad säger man? Idag ringde Hasse från Piteå MC & Motor och meddelade att prylarna anlänt, konstaterade att det var kallt ute och erbjöd sig att skicka Tommy på verkstan hem till mig i morgon kväll för att byta pumpen! DET kallar jag för service, omtanke och omsorg om sina kunder :)

Ibland är det enkelt...:tummenupp
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Ptjaa, vad säger man? Idag ringde Hasse från Piteå MC & Motor och meddelade att prylarna anlänt, konstaterade att det var kallt ute och erbjöd sig att skicka Tommy på verkstan hem till mig i morgon kväll för att byta pumpen! DET kallar jag för service, omtanke och omsorg om sina kunder :)

Ibland är det enkelt...:tummenupp

Lite avis blir man allt! Men när vi får chans att pröva våra bromspumpar en solig dag tidigt i april (optimist deluxe) så åker ni fortfarande Hakkapeliitta till jobbet :blah
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top