Massive worldwide GSX-R recall

vad gäller om man har en gsx-r 750 k7 imporerad från usa? vilka kommer kontakta en eller man kan hamna i kläm nu?
 
vad gäller om man har en gsx-r 750 k7 imporerad från usa? vilka kommer kontakta en eller man kan hamna i kläm nu?

Du får kontakta någon. Ingen kommer troligtvis jaga upp dig. Personligen kommer jag vänta lite till någon kommer med mer feedback i tråden då det verkar vara lite oklart. Bike verkar ju hantera det på rätt sätt än så länge men inget har ju fått åtgärdat så vitt jag vet... Du skall inte i hamna i kläm egentligen men visst kan en o annan handlare sätta sig på tvären. Men inget hindrar dig att ta en ny handlare om du får ett dåligt svar av den förste.
 
"Svenskt ramnummer"...?
Vilket tjafs!
Återigen visar sig det Svenska systemet med sk."generalagenter" hur långt från verkligheten vi befinner oss här i Sverige. Det är naturligtvis Japanerna som sätter ramnummren och inte finns det nån "egen speciell nummerserie" för de Suzuki som KGK köper av Suzuki Europa, tror dom har sitt huvudkontor i Belgien.

Numera får vilken handlare som helst handla sina hojar från tillverkarnas Europeiska Försäljningsbolag, och alla hojar som tex. Suzuki tillverkar omfattas av deras garanti.
Den som köpt en Suzuki från en "sidoimportör" kontaktar naturligtvis honom och får då tillgång till tillverkarens garanti den vägen. Har du själv importerat din hoj och den omfattas av detta "recall" så gäller din hoj's RAMNUMMER naturligtvis lika bra som om du köpt hojen här i Svedala.
Svenska sk. "generalagenter" måste sluta tramsa och förstå att det inte finns nån exclusivitet för dom som det gjorde innan vi blev medlemmar i EU!

/KentW

Någon som fått brev än?? eller är det som vanligt att kgk inte tar sitt ansvar!!!!

http://www.motorcycle-usa.com/599/1.../Suzuki-Recalls-More-Than-200-000-GSX-Rs.aspx


Kollar man bilden så byter de ju ut hela. Då gäller det alla hojar eller???
Joahns mc sa att det bara var några och inte alla. hmmm

Söker man på google så har de börjat byta ut dem i några andra länder!
 
Last edited:
Någon som fått brev än?? eller är det som vanligt att kgk inte tar sitt ansvar!!!!

http://www.motorcycle-usa.com/599/1.../Suzuki-Recalls-More-Than-200-000-GSX-Rs.aspx


Kollar man bilden så byter de ju ut hela. Då gäller det alla hojar eller???
Joahns mc sa att det bara var några och inte alla. hmmm

Söker man på google så har de börjat byta ut dem i några andra länder!

Det kan ju vara så att de börjar med bytena på ställen där man har säsong att köra just nu. Om du får din pump bytt i november eller februari spelar måttlig roll. Jag skulle gissa att det tar lite tid att få fram 200 000 bromspumpar från Nissin det lär ju vara en årsproduktion åtminstone...
 
Det kan ju vara så att de börjar med bytena på ställen där man har säsong att köra just nu. Om du får din pump bytt i november eller februari spelar måttlig roll. Jag skulle gissa att det tar lite tid att få fram 200 000 bromspumpar från Nissin det lär ju vara en årsproduktion åtminstone...

Sant sant om man inte lägger ut det på fler underlevrantörer än vad de brukar ha. Så det kan minska tiden något. Beror ju på hur de gör! 200 000 bromspumpar var bara för USA marknad förstod jag det som!
 
Köpte min Gixxer ny av Janne på AVA så jag mejlade honom. "Hör av dej till vår verkstad så tar dom hand om din hoj." Har inte hunnit snacka med verkstan än.
 
Sant sant om man inte lägger ut det på fler underlevrantörer än vad de brukar ha. Så det kan minska tiden något. Beror ju på hur de gör! 200 000 bromspumpar var bara för USA marknad förstod jag det som!

KGK kommer gå ut med brev till de drabbade svensksålda hojarna. Enligt uppgift håller de på att samla information om leveranstid på delarna, vilka hojar osv. Och fortfarande spelar det ingen roll vilken handlare som har sålt hojen, garantin gäller hos vilken Suzuki-verkstad som helst.
 
Sen förstår jag inte varför folk är så stressade. Har du inga problem med svampighet i din bromspump så är det ju inte akut att få den utbytt. Det är ju inte så att det är risk att bromsen plötsligt slutar fungera och du drar handtaget i botten.
 
Fick brev idag av KGK.

Ska vända mig till närmaste Suzuki verkstad för byte av bromspump.
 
Fick brev idag av KGK.

Ska vända mig till närmaste Suzuki verkstad för byte av bromspump.
Samma här, så nu torde de flesta ägare till hojar som importerats av KGK ha fått sin underrättelse. Blir ett trevligt vårbesök till verkstan, passar på att byta bromsvätska när de ändå ska lufta och dona :)
 
har någon med importhoj fått lapp ?
mest nyfiken....
 
vad gäller om man har en gsx-r 750 k7 imporerad från usa? vilka kommer kontakta en eller man kan hamna i kläm nu?

För KGK existerar inte din hoj så förvänta dig ingen respons därifrån. Ta dig till en handlare och fråga hur du ska göra. Alt skit i att göra någonting om du inte har problem med bromsarna.
 
Kommer ihåg den förra "recallen" på gixxer, hojen var importerad från Tyskland så det var ju jävligt meckigt med KGK i början. Vissnade rejält och ringde till tyska importören, där var det inga problem och dom förstod min situation. De verkade lite bekymmrade och frågandes till KGKs inställning så de tog själva kontakt med KGK... sen var det snabba puckar! Tyskarna mailade och sa att de löst problemet, KGK är väl småhandlare jämfört med tyskarna så de fick sig väl en doning :lol

Iaf, grejerna landade jävligt snabbt hos lokal återförsäljare och det var bara att rulla in och få allt bytt, inte en krona kostade det mig. Så, tack till tysken! :tummenupp
 
Vet inte om de är andra som har problem med att få sina US importer fixade ?!
Lyckades finna en kontakt till Suzuki Motorcycle America, där var dom snabba på att försöka lösa mitt problem och ska ta de direkt med en handlare nära mig.

De som inte fått sina åtgärdade han ju kontakta fbmc@suz.com så löser dom de åt er, så de ska bara vara att åka och lämna in sen. Gäller endast US hojar, men kan inte tänka mig att de ska vara några problem att kontakta de olika länderna för att få de fixat i övrigt. Lite krångel för man måste rodda i de själv men då blir de gjort.

Så kan KGK sitta där med sina åsikter och kör upp dom där solen inte lyser... :fakta
 
Här kommer en bild på paketet.... ny bromspump extra allt..
1517479_10203151478606950_44835940_n.jpg

Flyttat en del och tydligen bytt legering i bromspumpen.
 
Ptjaa, vad säger man? Idag ringde Hasse från Piteå MC & Motor och meddelade att prylarna anlänt, konstaterade att det var kallt ute och erbjöd sig att skicka Tommy på verkstan hem till mig i morgon kväll för att byta pumpen! DET kallar jag för service, omtanke och omsorg om sina kunder :)

Ibland är det enkelt...:tummenupp
 
Ptjaa, vad säger man? Idag ringde Hasse från Piteå MC & Motor och meddelade att prylarna anlänt, konstaterade att det var kallt ute och erbjöd sig att skicka Tommy på verkstan hem till mig i morgon kväll för att byta pumpen! DET kallar jag för service, omtanke och omsorg om sina kunder :)

Ibland är det enkelt...:tummenupp

Lite avis blir man allt! Men när vi får chans att pröva våra bromspumpar en solig dag tidigt i april (optimist deluxe) så åker ni fortfarande Hakkapeliitta till jobbet :blah
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top