HanneZ
Guest
Det handlar inte om att stå för sina åsikter utan det handlar om att de är rädda för att nazister etc. ska ge sig på dem.Miss_Orchidee skrev:Om man ska utrycka sina åsikter så ska man kunna stå för dom. .slut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det handlar inte om att stå för sina åsikter utan det handlar om att de är rädda för att nazister etc. ska ge sig på dem.Miss_Orchidee skrev:Om man ska utrycka sina åsikter så ska man kunna stå för dom. .slut
HanneZ skrev:Det handlar inte om att stå för sina åsikter utan det handlar om att de är rädda för att nazister etc. ska ge sig på dem.
SUCK. Jag skrev "etc." efter nazister. Alltså den grupp som ev. ogillar de åsikter som de maskerade vill utTrycka genom demonstreringen.Miss_Orchidee skrev:Menar du att det bara är Judar/invandrare som demonstrerar? (eller vad är det nazisterna är emot, kanske blandar ihop dom men rasister nu...)
enligt min åsikt borde dom inte behöva maskera sig, för att visa sin åsikt, folk ska kunna gå tryggt! Men vissa tar ju sig rettighter som bekant
HanneZ skrev:De maskerar sig just för att de är rädda för att senare blir uppsökta.
Jovisst, jag menar ju bara anledningen till varför folk anser sig ha rätt att maskera sig. Inte varför de maskerar sig.juha01 skrev:Och säkert för att inte synas på en eventuell videoinspelning som polisen gjort... Maskering har nog blivit vanligare efter att polisen började filma.
Markus skrev:Ja, jag tycker det är konstigt att inte skjutandet tog fart långt innan.
Den där äckliga Hannes (inte du då) som hade mage att sitta och snyfta i tv innan rättegången, och sedan efter rättegången så berättade han stolt vad han gjort och att han gärna skulle göra det igen.
Det bästa/sämsta med alla de här huliganerna, precis som med veganerna t.ex. det är att de flyttar fokus - alldeles själva - från ämnet. Jag är ganska säker på att 9 av 10 Svenssons som hör "Anti-globalisering" nu ser Avenyn framför sig. Den som tänker på veganer tänker på uppbrända Scanbilar och Rabiata 17 åringar som skriker utanför en Pälsbutik och hör man någon vara kritisk mot porr så hittar hjärnan en bild på en ful tjej i parkas som sittstrejkar utanför en videobutik.
HanneZ skrev:SUCK. Jag skrev "etc." efter nazister. Alltså den grupp som ev. ogillar de åsikter som de maskerade vill utTrycka genom demonstreringen.
Jag tycker inte att folk ska göra inbrott. Ska inte svenska folket få ha lås på sina dörrar för de? De maskerar sig just för att de är rädda för att senare blir uppsökta.
Nej, men nu ÄR det så att folk bli påhoppade.Miss_Orchidee skrev:Jo klart folk ska låsa....men man ska fan inte behöva dölja sig för att inte bli påhoppad!
HanneZ skrev:Nej, men nu ÄR det så att folk bli påhoppade.
Det låter på dig som att det är "lätt som en plätt". Hur FAN ska man hindra människor från att söka upp andra människor och göra dem illa.Miss_Orchidee skrev:Då får man göra nått åt det, om folk fortsätter maskera sig så vinner ju dom "dåliga". Fixa strängare poliser och fler....!!!
HanneZ skrev:Det låter på dig som att det är "lätt som en plätt". Hur FAN ska man hindra människor från att söka upp andra människor och göra dem illa.
Miss_Orchidee skrev:Då får man göra nått åt det, om folk fortsätter maskera sig så vinner ju dom "dåliga". Fixa strängare poliser och fler....!!!
korvgubbe skrev:Tjejer ska kunna klä sig somd e vill utan att bli antastade..
Man ska kunna äta sill å dricka nubbe under bar himmel på midsommar.
Man ska inte behöva garage och tredubbla lås på hojen...
Självklart ska vi sträva efter en bättre värld men tills dess måste vi leva i den verklighet som råder.
Personligen anser jag att det är viktigare att man får uttrycka sin vilja än vad jag anser det vara att alla måste gå att identifieras..
Deltar jag i en antirasistisk demonstration ska jag kunna dölja min identitet för att inte de lokala skinskallarna ska kunna knacka mig på vägen hem.
Vill de lokala skinnskallarna uttrycka sina åsikter ska de kunna dra en luva över sina korthåriga skalalr för att slippa bli nedslagna av AFA på vägen hem...
Miss_Orchidee skrev:Håller med! Men så fort man säger nått här så blir man påflugen! Jag tänker iallafall alltid stå för mina åsikter och är det nån som vill skrämma mig får dom väll försöka med det.....
Lever efter mottot: "det löser sig".......märks det eller?![]()
Miss_Orchidee skrev:Om man ska utrycka sina åsikter så ska man kunna stå för dom. .slut
korvgubbe skrev:SOm någon sagt tidigare:
Yttrandefriheten är en rättighet som ofta misstas för rätten att säga vad man vill utan att någon säger emot"
korvgubbe skrev:Edit1: Framför allt brukar folk under 20 få för sig attbyttrandefrihet betyder att man har rätt att säga vad man vill utan att någon får säga emot..
Nu säger du emot dig själv i samma mening.Miss_Orchidee skrev:Folk får gärna säga emot, men gör det på vettiga grejer i så fall! nu kanske det var vettigt, men innan har det inte alltid varit det, så jag blev helt enkelt förbannad...
Miss_Orchidee skrev:Som sagt, helt onödigt!
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |