Marushin TNT 800 storlek?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hej, jag funderar på att köpa en Marushin TNT 800 Mono Silver från Touringbutiken. Den är väldigt billig nu när det är rea på den, men jag undrar över storleken, varierar det mycket mellan tillverkarna?

Är det en bra/säker hjälm? Vad menas med carbonmix?

Jag har storlek "M" i vanliga fall, vågar jag då satsa på att beställa en Marushin i "M"?. Är det någon som har en sådan hjälm och har samma storlek som på andra hjälmar?

Nu Blev det lite invecklat men jag hoppas att ni förstår :tummenupp

citat:" Integralhjälm av carbonmix med aerodynamisk utformning för sport och racing. Bra passform och hög komfort. Urtagbar och tvättbar inredning, ventilation i fronten och skalet. Reptåligt, optiskt visir med snabbfäste. Hakrem med D-ringar. Godkänd enligt ECE 22:05. "

Bifogat

• 21-4116.jpg
    21-4116.jpg
    21.9 KB · Visningar: 55
hej! lessen att behöva säga det men du måste Prova innan du köper..kikade också på nån marsuhin förr nåt år sen..sen provade jag på mässan i gbg! passade inte mitt huvud för fem öre..bästa är att testa och åter testa! på mässor o liknande går det ju att jämför en hel hög med olika hjälmar...

testa hjälmar utan att kolla på prislappen! ganska jobbigt när man inser att det är oftast dom dyrare hjälmarna som sitter perfekt...

Jag hittade dock en hjälm som jag fastnade för och sedan köpte! och det var inte nån riktigt dyr sak....

hoppas du blev lite klokare..

MVH Martin

jag har en sån hjälm provade en på mässan i gbg förra året och den satt som gjutet. men prova är nästan ett måste när det gäller skyddsutrustning..

Frugan kan kolla på Tisdag,hon jobbar på Touringbutiken.

tzr snubben skrev:
2685967 jag har en sån hjälm

Vad har du för storlek? vi bor ju rätt nära varandra så jag hade ju kunnat prova din kanske?:tummenupp

zx skrev:
2685975 Frugan kan kolla på Tisdag,hon jobbar på Touringbutiken.

Ja tack gärna!:tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back