Marushin-återförsäljare ?

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Hoppas den här hamnar i rätt tråd nu .. :tomten

Letar efter Marushin-försäljare i Skåne, har ringt till närliggande MCbutiker etc men ingen säljer Marushin. De enda jag vet som säljer Marushin är touringbutiken, men den ligger en bra bit från mig, och att betala massvis med frakt bara för att få prova hjälmen och se om den passar, för att sedan kanske få betala igen för att skicka tillbaka hjälmen, om den inte skulle passa känns lite meningslöst.

Någon här som vet, eller som kanske har en Marushin och kan säga hur de är i storlekar och form, liknande andra "mer" kända märken ?

Tackar.

Ah va fasen. Dom borde skjutas. Eller nej, vem fan ska man då vända sig till ? :tomten

Jahapp, då får jag hoppas att någon vänlig själ som har en Marushin läser tråden här och kanske kan avgöra om de är extra små el. stora i storlekarna. Har oftast strl L (59-60), Shoei sitter skitbra med L, Nolan också. SHARK var det lite si och så med, kanske aningen tajt.

Ska man beställa hem en L och hoppas att den sitter skitbra ? Blir väl av med 150 spänn extra om den inte skulle göra det .. :gnissla

vet att bikepoint i kristianstad har Marushin ... hur brett sortimentet är vet jag inte.

repan skrev:
vet att bikepoint i kristianstad har Marushin ... hur brett sortimentet är vet jag inte.

Ah okej, något närmare än touringbutiken ju ! Det får jag kolla upp. Tack. :tummenupp

Uhm, kollade upp vart Bikepoint ligger i KS nu på Eniro, va där i somras och då verkade allt vara nerlagt. Någon som vet om det är flyttat och inte ändrar på eniro än ? Går inte att ringa dit idag då det är söndag. :näsblod

Last edited:
marushin

har en x-moto som är svin bra , medium e ju upp till skallens form men sitter kanon på mig,trotts formen inga brytnings fel o det bästa e att det är (tror jag) den hjälm som är mest öppen i sidled så man slipper vrida skallen ur led.påminner om en cross integral men med visir.
köp en medium+ en large retur portot är gratis o returnerade varan krediteras (så gjorde jag).funkade ivaje fall med förra ägaren.
jag ska få frugan att köpa likadan.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back