Martins stora: "åka till usas västkust, tjöpa bil, bila till östkusten, skeppa hem...

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Marteins stora: "åka till usas västkust, tjöpa bil, bila till östkusten, skeppa hem..

... bilen och ta flyget hem, regga bilen, sälja o pilla naveln inför nästa drag" -tråd

Har lite funderingar om någe sådant och med det poppar det upp en del frågor som man givetvis ställer till den allvetande andvändarkretsen i SH! :mattias

Så:

Hur lång tid det kan ta att köra kust till kust i ett trevligt tempo utan stress?

Hur mkt kan man hitta motel/mat för per dag utan att bo i Outback Bob´s lada?

Vad skulle det kosta rent soppamässigt? (tänk v8-pickis)

Har hört av mig till folksam o frågat hur man gör med bilförsäkringen men de verkar inte vilja svara... någon som vet?

Tänkte andvända mig av http://www.nordtrafik.se/ , invändningar?

www.cars.com är en sida som verkar ha seriösa säljare, några fler? ebay?

Har ni några fräna bilförslag för runt 20 tewsen dollars? Har kollat mkt på Nissan Titan crew cab(king cab skulle kosta 12% mer i tull pga flaklängden överskred 50% av hjulbasen)

Kommer mer.. tack! :näsblod

Ang visa upptäckte jag att det nu finns något som kallas VISA wavers program som jag verkar kvala för :banana

Last edited:
Det som brukar strula är just försäkringarna. Många amerikanska försäkringsbolag vill inte ge dig en försäkring om du inte har en fast amerikansk adress. Du känner ingen i Amerikatt som kan stå för försäkringen?

Last edited:
Efterssom alla på Sporthoj gillar Zatzy :D

http://www.zatzy.com/allmaent/280205-guide-koeper-importerar-bil-fran-usa.html?highlight=import

Finns även väldigt många andra trådar inom ämnet på Zatzy, så kan vara värt att söka där om du har frågor. Användaren "SVTCOBRA" har bra erfarenhet inom ämnet och brukar svara på frågor så gott han kan, verkar vara en trevlig kille (ingan jag känner).

Tack for den fina lanken! Men den svarar inte pa fragan om strackan LA-NY eller boendekostnader/matkostnader osv.. :/

www.mapquest.com.

I Wired fanns det en artikel om en kille som körde kust till kust på runt 30 timmar, men då låg snittfarten på lite över "lungt och fint och titta på naturen" tempo . De stannade bara för att tanka...

Edit: Är du en vanlig svensson så kvalificerar du för VWP.

Just nu kan dom inte ens svara på när du får hem en bil från östkusten. USA exporterar otroligt mycket just nu och nästan ingen import. Inga containers lediga för bilar. Räkna med allt från 6-20v.

Hur skulle det funka att få hem en ATV? Någon som har erfarenhet av något i den storleken?

Mvh Stephenj

Du var så gullig som trodde du var speciell :puss :pannkyss

Needa! Inte gar jag o tror nagot sa korkat! ^^
Hade last pa US and A ambassaden o hajjade att de flesta i namnda lander, speciellt sverige, kvalade in. Kom kanske ut lite val entusiastiskt bara..

Trodde typ du forsakte mobba mig for att jag var snel hest o ingen kakfarare.. :va

La-new york lagom tempo tar typ 7 dagar men som sagt det går att bränna genom på 2 dagar
hotel kostar drygt en 500/natt sover du inne i storstäderna får du räkna med 700-1000kr/natt
soppan bör landa runt 10 000kr beroende på om du tar omvägar typ via chigago osv

Soppan är för övrigt dyr nu; $4/gl. $1.80/gl låg den på när jag kom hit för 4 år sen, så priset har mer än dubblats på bara några år... :(

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman