Martin i AMA igen, med sällskap...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
En total nyhet för mig men bland det roligaste jag hört :)

Saxat från Martins hemsida

Hej
Jag då var det dags igen. Martin befinner sig på andra sidan atlanten för att köra deltävling nr två i Amerikanska AMA.
Resan över tog ca 20 timmar med mellanlandning och dyligt. Han är fortfarande irriterad i luftvägarna och avstått från att köra hoj överhuvudtaget sen sista SM et förra veckan för att ge kroppen en chans att återhämta sig.
Det har skett lite ändringar sedan förra AMA tävlingen. Martin har bytt klass från premier (450 kubik) upp till unlimited (allt ovan 499 kubik). Samma klass som han kör i SM här hemma. Detta medför att han förlorar sina intjänade poäng i den tidigare klassen och får starta om på 0.
Amerikanen som körde för Highland i stora klassen är bortplockad och i stället tar Martin den platsen. I lilla klassen som Martin körde i innan, har Highland tagit in Martins ärkekonkurrent från förra säsongen men tillika goda vän Ola Eifrem’ som följt med över atlanten. Ola tävlar för Aprilia här hemma i Sverige men fått dispens från dem att gränsla den oerhört vackra Highländaren i USA.
Ska bli roligt att se hur killarna kan hävda sig i de olika klasserna.

Ångande Motorhälsningar Jenny
(090503)

Jag tror att Martin har väldigt god chans till seger i Unlimited, i sämsta fall pallplats :tummenupp
Ola får det svårare och det blir svårtippat men topp-tio tror jag han mäktar med :yoparty

GO SWEDEN, GO HIGHLAND :banana
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Kul att se vad Ola kan ställa till med på hojen han aldrig fick tävla med :yoparty:Bugar
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Härligt! Lycka till grabbar och sätt Sverige på motardkartan!
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
507 är ju förbannat mycket snyggare än 450. Finns dom att köpa för vettig peng ?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
507 är ju förbannat mycket snyggare än 450. Finns dom att köpa för vettig peng ?

Eller så ser dom i princip exakt lika ut ...förutom på hemsidan då :)
Finns ingen serieproduktion av cyklarna idag. Highland har väl ingen ambition att börja tillverka någon serie av hojar heller utan inriktar sig mot att ta fram tekniska lösningar och prototyper, vilket detta är.

Satsningen vad jag förstår är ju dock kommit ur ett samarbete med amerikanska ATK (i vilket namn dom körde några deltävlingar 2008) så det kanske inte ligger så långt borta att kunna köpa en hoj.
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Eller så ser dom i princip exakt lika ut ...förutom på hemsidan då :)
Finns ingen serieproduktion av cyklarna idag. Highland har väl ingen ambition att börja tillverka någon serie av hojar heller utan inriktar sig mot att ta fram tekniska lösningar och prototyper, vilket detta är.

Satsningen vad jag förstår är ju dock kommit ur ett samarbete med amerikanska ATK (i vilket namn dom körde några deltävlingar 2008) så det kanske inte ligger så långt borta att kunna köpa en hoj.

Förstod det också som att det bara var prototyper men på hemsidan läses följande: "Production of a first series of motorcycles is planned for spring 2009 and testing of motocross and enduro specifications have been started.".

Självklart blir man lite taggad om det går att få tag i en helsvensk hoj.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Självklart blir man lite taggad om det går att få tag i en helsvensk hoj.
Den kommer att bli amerikansk då Bara ju.
De säljer ett helt koncept, färdigutvecklat, sen är det ju frågan vad som händer och om den kommer heta ATK eller KTM:Bugar
 

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Sätila
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
Soliga hälsningar från Californien. vi har varit på en bana ett par timmar från tävlingsbanan o testat ett par dagar o både Martin och Ola ser heta ut.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Soliga hälsningar från Californien. vi har varit på en bana ett par timmar från tävlingsbanan o testat ett par dagar o både Martin och Ola ser heta ut.

Låter t-t-t-t-toppen. Se till att uppdatera oss ofta.

Se även till att de kör som svin. Jag har slagit vad $20 med en jänkare om att Martin tar en pallplats :D
 

Nikolina

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
Harley-98
Soliga hälsningar från Californien. vi har varit på en bana ett par timmar från tävlingsbanan o testat ett par dagar o både Martin och Ola ser heta ut.

Ja dom killarna är VERKLIGEN heta... jag följer dem med stort intresse på deras olika hemsidor, speciellt den där läckra Lind! JA ; JA jag är väl lite patriotisk också eftersom jag bor i Malmö och är skåning.

Linds hemsida är www.martin-lind.com den uppdateras ganska ofta har jag märkt!!:tuttar:tuttar:tuttar:tungan
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Ja dom killarna är VERKLIGEN heta... jag följer dem med stort intresse på deras olika hemsidor, speciellt den där läckra Lind! JA ; JA jag är väl lite patriotisk också eftersom jag bor i Malmö och är skåning.

Linds hemsida är www.martin-lind.com den uppdateras ganska ofta har jag märkt!!:tuttar:tuttar:tuttar:tungan

fast det är bättre att vara örebro patriot ;)
 

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Sätila
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
40 grader varmt, till och med de infodda i californien tycker det var extremt varmt.
Martin slutade 3:a och Ola 8:a.
 

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Sätila
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
Äntligen hemma i Sweden igen. Här kommer lite bilder från friträningen på fredagen kanske kommer lite bilder från tävlingen senare.
 

Bifogat

  • DSC_0104.jpg
    DSC_0104.jpg
    216.7 KB · Visningar: 110
  • DSC_0090.jpg
    DSC_0090.jpg
    201.2 KB · Visningar: 128
  • DSC_0064.jpg
    DSC_0064.jpg
    192.9 KB · Visningar: 121
  • DSC_0059.JPG
    DSC_0059.JPG
    236.3 KB · Visningar: 126

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Sätila
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
Jag trodde de där båda var fullärda men det såg ut som om de plockade upp farten rejält under dagarna i Californien vilket bådar gott för framtiden
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Helt underbart !!!!!

Och jag fick rätt med mitt tips om en pallplats för Martin :D

Massa bilder HÄR


PALLEN !!!
_G5Y0447.jpg


_G5Y0448.jpg
 
Last edited:

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Sätila
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
Nu är det dags igen, Martin åker imorgon onsdag och Ola på torsdag till Las Vegas. Själv blir jag hemma denna gången, det är hyfsat jobbigt att åka fram o tillbaka till det där landet.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top