Martein Vs Tullen

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Kan man skicka hem sitt nyinköpta skinnställ o co till sig själv, i sin reseväska, genom posten(i hong kong) eller kommer tullen hemma i Sverige hajja till o öppna och tullmomsa skiten ur innehållet?

Visst kan man ta det som medfört bagage på flyget men då blir det jävligt många kilon extra(har 2 väskor) samt att jag inte flyger förrns om lite mer än en vecka och skickar helst grejjerna idag då jag kommer behöva byta bostad imorrn och gärna bara krigar med EN sketatung väska...

Kan du inte posta dina skitiga underkläder och ta med dig skinnstället på flyget istället?

Och som svar på din fråga; Ingen aning.

Kan du inte posta dina skitiga underkläder och ta med dig skinnstället på flyget istället?

Och som svar på din fråga; Ingen aning.

Så vill jag också ha det egentligen. Men jag kommer ju vara här en vecka till och behöver mina skitiga underkläder o co under den tiden, samtidigt som jag inte orkar palla bära 2 tunga väskor plus ryggsäck och manbag ner till taxin o sen upp från taxin till nästa boende.. :gråta :trött

hur du än gör spar alla kvitton..om tull för för sig att du ska betala tull ska du kunna bevisa vad du betalt för grejerna annars får du betala tull på fullpris vad det kostar här hemma.tänk på att det kan bli riktigt dyrt om du har för mycket vikt när du flyger

skinnstället väger väl typ 6kg beroende på vad det e för ngt...jag skulle släpa runt det och ta två väskor på flyget och betala eventuell övervikt...det lär väl ändå kosta typ en 500spänn och posta skiten hem till sverige eller, och eventuell tullavgift??

På med stället, rulla runt i gruset, kasta lite flugor på det och ta det som "handbagage".
Dvs stället är ej nytt.
Om tullen frågar, säg att du är en försiktig människa och använder gärna överdrivna skyddskläder när du vistas i Asien.

Hem och tvätta rent.

Klart!

Hur vet tullen att du köpt det nu? Du tog ju naturligtvis med dig stället hemifrån, för att du skulle hyra mc en längre tid i asien:tummenupp

Bra skit löser sig själv( :va )! O jag e fan bra skit, har kvar boendet en vecka till nu så jag skickar begkallingarna på posten sen, vill de tulla dom drar man bara in en opartisk doftexpert som direkt konstaterar att dessa inte bortom rimlig tvivel är nyare än 35 år, trots att det är årets modell.

Stället tog jag givetvis med mig hemmifrån och andvände i thailand på 125cc mopparna, farlit ju!! :skrämd

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026