Nej, alla åsikter får inte uttryckas, t ex kan du inte fälla rasistiska uttalanden och gå fri med hänvisning till yttrandefrihet.
Men då är ju yttrandefrihet samma sak som att kasta vatten i sjön

Jätteonödig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, alla åsikter får inte uttryckas, t ex kan du inte fälla rasistiska uttalanden och gå fri med hänvisning till yttrandefrihet.

Men då är ju yttrandefrihet samma sak som att kasta vatten i sjön
Jätteonödig.
Det är lätt att tro att SH är en liten klubbsite där vi för privata diskussioner. Men så är det ju inte, och förutom ägare och annonsörer så finns även en lagstiftning att ta hänsyn till. Och det är ansvarig utgivare som är juridiskt ansvarig för det som postas, inte den enskilde medlemmen.
Men vad är rasistiskt egentligen? Är det om man på något sätt klumpar ihop ett visst yttre med en viss egenskap eller är det bara om det är en dålig egenskap man sammankopplar med ett visst utseende.
Om man tycker nåt är bra med ett visst yttre då? För det är väl utseendet som skiljer olika människoraser åt egentligen? Tex att asiatiskor är sköna att ******, latinas är kåta eller att svarta är jävligt duktiga på att springa. Är det rasistiska uttalanden fast det är bra skit liksom?
Eller mer neutrala konstateranden? Eskimåer är korta. Masajer är långa. Rasse?
Är ordet neger enligt lag rasistiskt? Finns det typ en lista vad man får och inte får säga? Enligt mig är man ute på jävligt tunn is om man ska börja inskränka ännu mer. Svenskar är tillräckligt lagom och beigea redan som det är när det kommer till åsikter(ojdå, rasism kanske). Det är inte en jävel som tycker nåt i det här landet och gör dem det får de skit direkt av den torra mediokra massan. Det är alltid nåt lättkränkt fanskap eller liten obskyr folkgrupp från tjotahejti som blir ledsen.

Jag har blivit bannad för att jag gillade tortelini. Helt utan varning dessutom.Marcus är saknad av mig, vettig & smart.
Jag har blivit bannad en gång, för att jag svarade att "jag gillar delfiner" utan att just delfiner var topic. True story![]()
Jag har blivit bannad för att jag gillade tortelini. Helt utan varning dessutom.
Det ska du fan bli också. Du glömde ju ett L i ordetJag har blivit bannad för att jag gillade tortelini. Helt utan varning dessutom.
Ah det var därförDet ska du fan bli också. Du glömde ju ett L i ordet![]()

Jag tycker det är jävligt begie att profiler på sajten bananas utan att vi andra får reda på vad som hänt. Inte en kommentar från ansvarig, ingenting.
Tror det skulle bli mindre gnäll och startas färre trådar om vederbörande skrev anledningen på tex personens profilsida.
Osnyggt att banna folk lite godtyckligt som jag tycker det kan kännas här ibland. Om det nu finns en BRA anledning att banna någon är det inte mer än rätt, men då bör anledningen vara tillräckligt bra för att bli officiell.
Men vad är rasistiskt egentligen? Är det om man på något sätt klumpar ihop ett visst yttre med en viss egenskap eller är det bara om det är en dålig egenskap man sammankopplar med ett visst utseende.
Om man tycker nåt är bra med ett visst yttre då? För det är väl utseendet som skiljer olika människoraser åt egentligen? Tex att asiatiskor är sköna att ******, latinas är kåta eller att svarta är jävligt duktiga på att springa. Är det rasistiska uttalanden fast det är bra skit liksom?
Eller mer neutrala konstateranden? Eskimåer är korta. Masajer är långa. Rasse?
Är ordet neger enligt lag rasistiskt? Finns det typ en lista vad man får och inte får säga? Enligt mig är man ute på jävligt tunn is om man ska börja inskränka ännu mer. Svenskar är tillräckligt lagom och beigea redan som det är när det kommer till åsikter(ojdå, rasism kanske). Det är inte en jävel som tycker nåt i det här landet och gör dem det får de skit direkt av den torra mediokra massan. Det är alltid nåt lättkränkt fanskap eller liten obskyr folkgrupp från tjotahejti som blir ledsen.
Ordet "neger" kan man ju använda om man vill. Men man kan välja att inte använda det då det uppfattas som nedsättande och uppenbarligen sårar dem som avses.
Det känns snarare som den som använder ordet "neger" placerar sig själv i ett fack. Vill man ha det så är det väl bara att köra. Själv har jag aldrig behövt använda ordet trots att jag umgås med kolsvarta vänner.
Men vad är rasistiskt egentligen? Och en massa mer text.
Jag förstår inte riktigt var du står i denna frågan. Ska det bannas mer eller? Är det en för rå jargong?
Jo, men vad du inte riktigt förstod är att jag inte lägger några värderingar i vad ägare eller annonsörer tycker, men jag inser att moderatorn behöver göra det. Att jag förstår något så grundläggande innebär inte att jag anpassar mig.Då kanske du skulle sopa rent framför din egna dörr först. Tänk själv när du och Pizzabagarn med entourage körde era internskämt om porr och snusk i varenda tråd på hela SH, och så kommer det en ny medlem eller en eventuell annonsör och läser.![]()
Det känns snarare som den som använder ordet "neger" placerar sig själv i ett fack. Vill man ha det så är det väl bara att köra. Själv har jag aldrig behövt använda ordet trots att jag umgås med kolsvarta vänner.
Och när dreggel säger att folk inte klarar "raka åsikter" undrar jag om han själv besvarar sin sambos fråga om ett plagg passar med raka åsikter i stil med:
- "Nej förihelvete, du ser ut som en djävla fläskpadda till kärring i den där lumpslitna trasan!"
Så för att summera så här långt så måste man tåla att bli kallad i stort vad som helst på ett forum så länge det inte är rasist! Rasist får bara användas om det är korrekt definierat och mottagaren anser att det är en korrket beskrivning av honom. Detta bör klargöras genom att påtala att "Man blir alltid kallad rasist..."
En liten fundering, och detta kan vara fel: Ser det inte ut att finnas en korrelation mellan "Man blir alltid kallad rasist..." och "På ett forum får man faktiskt tåla en del!"![]()
Japp, det beskriver den som säger det mer än den som avses.
Den här tråden är än så länge väldigt städad där folk med olika åsikter tillåter varandra föra fram dem utan grova påhopp. Det får man väl säga är positivt. Det går alltså att ha olika åsikter utan att det måste spåra ur.
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |
|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |