Torkel
Tvåtakt, dubbelt så bra!
Det jag tycker är lustigt med STCC är att "kungaklassen" STCC varvtidsmässigt får dyngstryk av Superkart, Formula Renault och Radical... Hur sjutton kan man då upprätthålla ryktet av "Kungaklass"??? Jag tror att det beror på att det har odlats en personkult inom STCC, ALLA vet vem Flash är, alla vet att förarna har meriter sedan tidigare och att STCC bara SKA vara värst...Neutral skrev:Nej då, men jag tror att GSXR är inne på rätt spår, det är en promotor med idéer och resurser som krävs. NASCAR och STCC har fler likheter än olikheter som arrangemang, vi kan precis som du säger inte räkna med 180-200' på läktarna men med tanke på att STCC drar 10-100 gånger mer publik än andra mc-tävlingar så är vi ju inne på rätt spår. Jag är personligen helt för att STCC bör prioriteras, de kan lyfta mc-sporten som helhet tack vare intresset hos gemene man.
Så om vi ska få liknande inom RR tror jag på att vi måste lyfta fram PERSONERNA som kör. Backlund är den i SS600 som är närmast att bli "nationalhjälte", nu behövs det bara några självgoda bad-asses á la Biaggi och Flash också som viglar upp stämmningen! Sen kan gladiatorspelen börja!
Anonyma förare lockar ingen även om racingen är fantastisk.