Mariestad o närheten! samåkning?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
destruid skrev:
Hmm, vi samlar ihop alla ifrån denna tråden o åker o hälsar på lite, kan ju kanske ordna burnout-tävling i hans trädgård? vore la trevligt? :banana


Drar med dem ifrån skövde också så ger vi honom en trevlig påsköveraskning:banana, san burnar så bra så vi andra kan gömma oss i rökmolnet :lol, förvirrar :tomten så han inte vet vem han ska ge sig på :D
 
Last edited:

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
Big D skrev:
2073801 Jag funderar absolut på att ta en sväng sen. Vore ju grymt kul att möta upp ett gäng här i från och tjöta lite. Finns ju ett helt gäng här som man inte vet vilka det är än. Kul att lära känna fler lokala bikers :fyllisar . Om det fortfarande är hyffsat väder när jag slutar vid 4 drar jag ut. Slår en pling i sådana fall.

Kanon, vädret är det nog lugnt med, finns inte ett moln på himlen ju!
:banana

Kom igen, fler ska vi väl vara? ja o Big D än så länge..
Kontakta nån av oss om ni ska med ut!
 

SteveO

sh wannabe! ;)
Gick med
3 Nov 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Kawa Z750 ltd Till salu....:)
brrr kallt...
det var lite kyligt att köra nu... kom precis hem :)
men alltid lika kul!!!
lite förkylning är det allt värt!! hehe :banana
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
SteveO skrev:
2074865 brrr kallt...
det var lite kyligt att köra nu... kom precis hem :)
men alltid lika kul!!!
lite förkylning är det allt värt!! hehe :banana


Kallt? gnällkärring! :tuttar
Nu e jag hemkommen från dagens åkande, fan e helslut..

Åka imorrn? Jag är alltid på o dra lite..
Vad säger Big D o co?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
gsxr1200 skrev:
2076890 Ingen som ska till Kristinehamn på fredag?

Jag och 2fast4some har inget bestämt.

2fast4some är dock skyldig mig en gastur ("hans hoj" går ju lite fortare än min :hihi )efter att jag fick åka bil hem ifrån mckompaniet :4skrika och dessutom lyckades han på något konstigt vänster få MIG att vara barnvakt. :gnissla
 
Last edited:

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Kristinehamn?

gsxr1200 skrev:
2076890 Ingen som ska till Kristinehamn på fredag?

Vad händer i metropolen kristinehamn på fredag?

Måste bara påpeka att kebabtallrik på torggrillen där är Delicious :tummenupp
 

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Ort
-
Hoj
-
Så liten är den inte ca 1500st men det är väl mest glidare. Kl 11. Vädret vet man ju aldrig

Big D skrev:
2078563 Se där ja en liten mc-träff minsan. Vad är det för tider som gäller? Någon som vet något om vädret på fred?
 

Boomerang

Helt såld på trajan
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Triumph Speed Triple -00
Ang. väder

Big D skrev:
2078563 Se där ja en liten mc-träff minsan. Vad är det för tider som gäller? Någon som vet något om vädret på fred?

Vädret ska nog bli växlande enligt vad de säger nu..men det hinner ju ändra sig - jag hänger på till Kristinehamn om vädret är ok - annars ska lördag bli kanon å då blir det väl åka av i Mstad ??? :yoparty
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Åka!

Boomerang skrev:
2078610 Vädret ska nog bli växlande enligt vad de säger nu..men det hinner ju ändra sig - jag hänger på till Kristinehamn om vädret är ok - annars ska lördag bli kanon å då blir det väl åka av i Mstad ??? :yoparty

Låter som det kanske kan bli en sväng på fred. Helgen blir det garanterat glidande :yoparty . Riktigt najs sväng vi tog igår. Många fler ska det bli :tummenupp
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Tjo flöjt

Beställde en ny Cagiva idag så nu får Mariestad med omnejd stå ut med Twinmuller ur Kolfiberburkar, vilken start på hojsesången! :banana
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Har ett angenämnt problem, det ska bli Leo Vince slip on men kan inte bestämma mig för vilket jag ska ha...Carbon står högt men en liten fågel har visat att det inte modernt längre :confused:, säg att fågeljäveln har fel. Det kommer att monteras "high pipe" :yoparty
 

Bifogat

  • 814998.jpg
    814998.jpg
    18.6 KB · Visningar: 158
Last edited:

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Se där!

TLS skrev:
2081272 Beställde en ny Cagiva idag så nu får Mariestad med omnejd stå ut med Twinmuller ur Kolfiberburkar, vilken start på hojsesången! :banana

Det var glada nyheter. Twinmuller kan man aldrig få för mycket av :tummenupp .

2fast4hjo skrev:
2081290 Har ett angenämnt problem, det ska bli Leo Vince slip on men kan inte bestämma mig för vilket jag ska ha...Carbon står högt men en liten fågel har visat att det inte modernt längre :confused:, säg att fågeljäveln har fel. Det kommer att monteras "high pipe" :yoparty

Titanet tycker jag är riktigt najs. Men om du vill ha ut det finaste ljudet ur pipan är det kolfiber som gäller. Fick lära mig för ett par år sen att kolfiber gör att det framhävs bättre. Blir ett mulligare skönare ljud. Precis som det ska vara på en twin :tummenupp .
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
Big D skrev:
2081313 Det var glada nyheter. Twinmuller kan man aldrig få för mycket av :tummenupp .



Titanet tycker jag är riktigt najs. Men om du vill ha ut det finaste ljudet ur pipan är det kolfiber som gäller. Fick lära mig för ett par år sen att kolfiber gör att det framhävs bättre. Blir ett mulligare skönare ljud. Precis som det ska vara på en twin :tummenupp .


Kopparrör ffs! :hihi då får du det fetaste ljudet! nää men kolfiber funkar la säkert men tråkigt om du lägger hojen med det för då spricker det nog, alu eller titan blir bara buckliga o kanske går o laga..kolfiber e kört vid en marksyning..

Nästa åktur? Pissväder men det sköljer ju av vägarna lite skit iaf..
Vad sägs grabbar o flickor? får ta tag i åkandet snart!
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Big D skrev:
2081313 Det var glada nyheter. Twinmuller kan man aldrig få för mycket av :tummenupp .



Titanet tycker jag är riktigt najs. Men om du vill ha ut det finaste ljudet ur pipan är det kolfiber som gäller. Fick lära mig för ett par år sen att kolfiber gör att det framhävs bättre. Blir ett mulligare skönare ljud. Precis som det ska vara på en twin :tummenupp .

Klart mäktigaste ljudet får man med ett system från Serla hushåll... Pappersvaddad med bomullslook för en riktigt räjslook. Låter mest, väger minst och är billigast :clown :clown :clown :clown :clown jag ger alternativet 5 fyllon i alla fall...
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
2fast4hjo skrev:
2081290 Har ett angenämnt problem, det ska bli Leo Vince slip on men kan inte bestämma mig för vilket jag ska ha...Carbon står högt men en liten fågel har visat att det inte modernt längre :confused:, säg att fågeljäveln har fel. Det kommer att monteras "high pipe" :yoparty

Titan så klart, inte kolfiber längre... har ju titan själv nu så :)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
destruid skrev:
2081485 Kopparrör ffs! :hihi då får du det fetaste ljudet! nää men kolfiber funkar la säkert men tråkigt om du lägger hojen med det för då spricker det nog, alu eller titan blir bara buckliga o kanske går o laga..kolfiber e kört vid en marksyning..
!

:fattartil därför 2fast4some inte tycker att jag ska ha kolfiber, trodde han var för snål då det är han som står för sponsringen :D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top