Mariestad o närheten! samåkning?

:hördu solen skinner och det ska bli kanonväder idag så upp och :hoppa nu!!

Jag ska ut och övningsköra lite för att sedan hänga på samåkningen från statoil ryd, tid ej bestämt så håll utskik. (Om nu hojen startar för hon vart grinig i batteriet när hon fick stå ensam i garaget medans spruttibangbang hade smygpremiär :huvet eller så har hon något emot jörgen som var där o pillade :4skrika

Som jag skrev till destruid på msn: det var inte 2fast4some som farbror blå var ute efter i full utryckning i går inne i centrala Mariestad. *puh*

2fast4hjo skrev:
2086724 :hördu solen skinner och det ska bli kanonväder idag så upp och :hoppa nu!!

Jag ska ut och övningsköra lite för att sedan hänga på samåkningen från statoil ryd, tid ej bestämt så håll utskik. (Om nu hojen startar för hon vart grinig i batteriet när hon fick stå ensam i garaget medans spruttibangbang hade smygpremiär :huvet eller så har hon något emot jörgen som var där o pillade :4skrika

Som jag skrev till destruid på msn: det var inte 2fast4some som farbror blå var ute efter i full utryckning i går inne i centrala Mariestad. *puh*

*gääsp* Godmorgon, nu e ja vaken, vad händer o vart?
Undrar vad sheriffen var ute efter egentligen, stackars jörgen som fick dom i hasorna utan o ha gjort något..

gsxr1200 skrev:
2087789 Var i Mariestad idag och åkte runt lite men där var det öken.

Tro fan det, ja har legat bakfull i 2 dagar nu..vete fan hur ja lyckades supa så hårt men det gick tydligen, fortf bakis..helt sjukt..ska gå o självdö o vänta in bättre väder nu så ja kan komma ut på hojen snart igen..

2fast4hjo skrev:
2092587 Men :stop här nu....om du :död så kan du ju inte åka hoj :gråta

Ääh, detaljer.. jag kör ändå
:hihi
Men nu ska ge fan i :fyllisar iaf, orkar fan inte med såna här feta baksmällor..:sjuk
Vete faen hur jag lyckades heller...
Hoppas på bra väder nu så ja kan köra mer mc bara så..

2fast4hjo skrev:
2092624 Korkade up och svalde innehållet typ :lol

Jajamen på de första tiotalet öl, sen gick ja på spriten o massa annat gott oxå, sen vete fan..men full blev jag.. :D

Nåt åkande på gång?

Var ute igår o åkte men det var dåligt med hojar ute!
Idag är det ju kanonväder oxå för o dra ut o köra lite!
Kom igen nu, mötas upp nånstans o ta en tur?

Jag och 2fast4some ska ut en sväng runt mariestad. Hör av er på 0705138277 om vill hänga på/titta förbi då vi senare ska grilla hemma.

Edit...fick ett tfnsamtal ang ett chip till bilen, måste hämtas nu men vi kommer att vara hemma om någon timme om det är någon som vill grilla.

Last edited:
Tur i oturen att det aldrig blev någon mctur idag. När vi kom hem så stod det två älgar på vägen. De är/var totalt orädda. Gick ur bilen och tog lite kort med mobilkameran, dock blev de inte så bra.

Plötsligt hörs ett brak o fram ur skogen kommer ytterligare en älg bara några meter ifrån oss :skrämd va maffiga de är.

Kör försiktig där ute, det är inte bara vi människor som har fått vårkänslor.

Bild: jörgens bil efter krock med älg för några år sedan.

Last edited:
Hellooj alla där..

PSSSSSSSSSSS!!!!
Kolla på Skövde tråden________Samåkningar ,, om det e några som ska med o åka en sväng i morgon... Samling kl 12:00 statoil Ryd ( Vid Bilia i skövde )
Ses då kanske..
:fyllisar

Snart är nya hojen inkörd så jag kan vara med och gasa också, ska bli kul att träffa lite hojmänniskor, sen jag flyttade ner hit så har jag bara umgåtts med hästfolk. Inget fel med dom men en hästkraft är lite lite ibland.

Hann i allafall med 60 mil i helgen så ett oljebyte och 100 mil till, sen ska vi se vad Italienarna gjorde när dom byggde Raptorn.

Fridens!

P.s: Någon som vet vem som har den Turbomatade Gixxern som syntes i Gullspång i Lördags? Ljudet vid växling gav ståpäls.

Det var nog mig du såg, gött med lite dumpljud :D

TLS skrev:
2113082
P.s: Någon som vet vem som har den Turbomatade Gixxern som syntes i Gullspång i Lördags? Ljudet vid växling gav ståpäls.

gsxr1200 skrev:
2116571 Det var nog mig du såg, gött med lite dumpljud :D

Har länge velat prova att bygga turbo på något, har bara skruvat V8'or i trimmningssyfte hittills.
Tittade lite snabbt på bilderna på din hoj, hur har du löst oljereturen från turbon?

Får jag inte min Bandit såld så skulle den nog må bra av en dos övertryck i vinter. Men jag måste nog försöka sälja den tyvärr.

Gör lite smygreklam, kolla in annonsen: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33642

Jag har en elektrisk oljepump(Mocal) hade tänkt att bygga en mekanisk pump först driven på veven men fick tips om denna pumpen som fungerar utmärkt och betydlikt enklare att installera.
Ska du bygga på banditen så behövs nog ingen returpump du får upp turbon så högt att det räcker med självfall.
Vill man ha mycket hästar till ett relativt lågt pris så är turbo det enda.
Det är en otrolig upplevelse att köra en turbohoj.

TLS skrev:
2118445 Har länge velat prova att bygga turbo på något, har bara skruvat V8'or i trimmningssyfte hittills.
Tittade lite snabbt på bilderna på din hoj, hur har du löst oljereturen från turbon?

Får jag inte min Bandit såld så skulle den nog må bra av en dos övertryck i vinter. Men jag måste nog försöka sälja den tyvärr.

Gör lite smygreklam, kolla in annonsen: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33642

gsxr1200 skrev:
2119579 Jag har en elektrisk oljepump(Mocal) hade tänkt att bygga en mekanisk pump först driven på veven men fick tips om denna pumpen som fungerar utmärkt och betydlikt enklare att installera.
Ska du bygga på banditen så behövs nog ingen returpump du får upp turbon så högt att det räcker med självfall.
Vill man ha mycket hästar till ett relativt lågt pris så är turbo det enda.
Det är en otrolig upplevelse att köra en turbohoj.

Du får ett PM snart, jag vill inte sabba samåkningstråden mer.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT