Hmmm. Jag är kanske ute å cyklar lite när tror att det är undertryck.
Fick för mig att sensorn va kopplad till insuget. (Precis som trotteln. Den sugs ju upp inte trycks upp på förgasare)
Jag använder orginalbox.
Återkommer strax. Ska kolla ritningarna lite snabbt!
Den är kopplad till "vakuum" på insuget.
Ledsen om jag tjatar om detta.
Borde detta inte ge mindre undertryck vid tomgång och mer undertryck vid öppetspjäll?
Inte bra att vara sjuk, vänder helt på dygnet.
Dessutom så ligger man å funderar alldeles för mycket!
Du använder MS, eller hur?
Tänkte på detta när jag läste ett äldre inlägg om turbobygge.
Då skrevs det att man skulle sätta en backventil på slangen till sensorn för att det inte skulle bli FI meddelande.
Här är länken.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=60921
Detta skrev Alf Sundström.
Original MAP sensor klarar ej tryck utan ger då ett felmedelande (FI lampa).
Du bör frånskilja den med backventil vid övertryck.
Du behöver minst en progressiv regulator men det är en ganska klumpig lösning, fungerar men är ej optimalt. Även större spridare fungerar med lite trix men enkelt är det inte då bränslemängden måste minskas i det oladdade området.
Den bästa lösningen är ett tilläggssprut med 4 extra injektorer och en programeringsbar styrenhet med separat MAP sensor.
Det finns en del att välja på så kolla runt lite på t.ex. nätet.
På alla MC Xpress turbokit har vi ett eget extrasprut som vi (givetvis) gillar bäst.
Lycka till.