Manual/Instruktion MCX kopplingsfjädrar R1 -98?

Archan

Evolving...
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
-
Förra ägaren monterade dit MCXs hårda kopplingsfjädrar.
Nu har jag precis bytt lameller och mellanskivor, men vet i katten hur jag ska dra åt fjädrarna.
Således; någon som har en manual/instruktion liggandes för montering av MCX hårda kopplingsfjädrar till en R1 -98?

Det är alltså kittet som ersätter original "diaphragm spring" med 6st "coil springs".

Väldigt tacksam för eventuell hjälp då allt ligger i delar just nu :gnissla

Ring Erik på MC Xpress och fråga....

0911-20 20 05

Dom ska inte dras hårt. 8nm tror jag. Fjädrarna håller emot. Jag drog mina för hand med lite känsla.

Tyvärr har MC Xpress semesterstängt till 29/7, så att ringa dem hjälpte föga :-(

tomasbjork: Hur pass säker är du på 8 Nm? Det vet jag är så hårt som original skall dras. Vill inte gärna dra åt dem för löst då det är bra med mos i maskinen :D (turbo)

Kompletteringsfråga:
Någon som även känner till hur triangel (kåpa) + cirkel (kopplingsarm) markeringarna ska vara? Det är inte helt tydligt hur manualen menar.
Min tolkning är: Med kopplingsvajer på och kopplingen orörd (alltså ej kopplad) så ska markeringarna vara mitt emot varandra. D.v.s. markeringarna indikerar 100% dragläge. Stämmer det? Det innebär vidare att man kan justera lite genom att spänna/släppa på vajern?

Ska precis byta på min turbo hoj med o har samma "kit" dvs 6 fjädrar. Vad har du köpt för lameller och mellanskivor?

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”