Mantorp Park Ons 2 Maj - Actionpics

Stort tack till Acitionpics för en toppendag :tummenupp och tack till Affe som släpade mig runt banan!

Hittade inte alls formen/farten idag :gnissla men solsken och trevligt folk räddade min dag :tungan Vi ses snart igen!

Nyvaken, trött men så kär och glad.....

Min nya hoj var helt underbar att köra på.
Vi hade sol, glada vänner, många skratt, härliga deltagare och mycket annat.

Längtar till alla andra bandagar nu.

Tacka alla för en härlig dag

/Liwa1

Din hoj såg läcker ut!
O jag tror du har övat lite i fusk i vinter,gick snabbt tycker jag :tummenupp

Nyvaken, trött men så kär och glad.....

Min nya hoj var helt underbar att köra på.
Vi hade sol, glada vänner, många skratt, härliga deltagare och mycket annat.

Längtar till alla andra bandagar nu.

Tacka alla för en härlig dag

/Liwa1

Tack för ännu ett bra arrangemang:tummenupp
Gick inte så jättebra att köra idag men ändå ok med tanke på första riden på hojen i år o nya bromsbelägg & däck:gnissla

Tack alla för hjälpen med kränga däck mm:tummenupp

Team Highsiders mekaniker jobbade fint med fulmekandet:krama - tackar o bockar för det. teggun åt Henke nästa gång:nicka !

Säger bara Mmmmmmmm :rullandeu

Ska man kanske köpa lite nya däck inför gotland. Undra om ett par nya räcker? Svårt m däck,enkelt om man varit miljonär
:)

Last edited:

Ska man kanske köpa lite nya däck inför gotland. Undra om ett par nya räcker? Svårt m däck,enkelt om man varit miljonär

Ska du ha däck som håller på Gotland utan att laborera med fjädring och däcktryck m.m. så är tipset att använda dig av Michelin Pilot Power alt. Michelin Slicks om du kör racehoj och slicks.

Under dom fyra år vi har varit där så finns det inget däck som ens är i närheten av den hållbarhet som Michelin haft :tummenupp

Ta med om du har möjlighet, däckverktyg kommer att finnas på plats. Även hjälp att byta kommer kunna erbjudas av säkert flera.
Rollers Däck kan leverera fraktfritt direkt till Gotland Ring vid beställning.

/Nitrous

Rollers Däck kan leverera fraktfritt direkt till Gotland Ring vid beställning.

/Nitrous

Exaktemundo! Ring 08-648 53 64 för beställning. Vänta inte för länge om du vill vara säker på att få leverans. Vi har ca 20 uppsättningar Power 2CT på hyllan nu men det är en strykande åtgång. Eller "Dom går åt som smör i solsken" som man kan säga. Eller ”Menee kuin kuumille kiville” som man säger på finska. Åtminstone i dagens finska utan att tala om att det gäller smör.

Om uttrycket ursprungligen är finskt, svenskt eller finlandsvenskt har jag svårt att svara på dock.

Hamnade jag OT nu?

Din hoj såg läcker ut!
O jag tror du har övat lite i fusk i vinter,gick snabbt tycker jag :tummenupp

Säger bara Mmmmmmmm :rullandeu

Åh, tack.
Nja övat har jag inte gjort om det inte räknas med att jag suttit på den i garaget och torrkört en gång :D

Det var som en uppenbarelse eller något när jag kom ut på min mc första passet. Redan på uppvärmningsvarven kände jag mig HEL och ETT med hojen. Sedan bara for den fram :)

Vi ses på en bana snart igen

/Liwa1

Hej o tack för en trevlig dag. Sånt skönt väder :tummenupp
Lite sliten sitter man o kollar igenom om kameran fångade nåt vettigt,premiär både för kameran o hojen i år. Bilderna vart sådär.

Hoppas det gick bra för killen som ni körde iväg till Linköping Sjukhus.

6 Avåkningar,ganska ok?

//Henrik

Var jag full igår :confused:
4 var det väl bara i alla fall eller snarare 3. För en som for av banan körde själv upp på banan igen.

Last edited:
:tummenupp Blev en kanon dag tog ett tag att lära sig banan men sen var det riktigt kul !

Tack alla arrangörer för en välorganiserad och rolig dag på mantorp, mycket körning och bra väder.
Tyvärr var jag ute och rullade bland lekakulorna på sista svängen men klarade både mig och hojen bra,
den blev bara fylld med kulor som skall rensas bort... snart är det dags igen.

:tummenupp :tummenupp

Tack för en suverän bandag:tummenupp
Bra organiserat, rolig bana, vackert väder, kul lotteri och sist men inte minst bra käk & bemötande i resturangen. Åker gärna till Mantorp igen (om det ska fortsätta på det här viset).

Tack för en suverän bandag:tummenupp
Bra organiserat, rolig bana, vackert väder, kul lotteri och sist men inte minst bra käk & bemötande i resturangen. Åker gärna till Mantorp igen (om det ska fortsätta på det här viset).

Kul och höra :)

Actionpics anordnar en 2-dgr på Mantorp Park 13-14 September som avslutning på vår bandags-säsong.
Utlottning av Michelin Pilot Power 2CT set då också samt lite mer.

Michelin kommer mest troligt även att finnas på plats då för att svara på alla frågor ni någonsin kan ha om däck :tummenupp

/Actionpics

Tack som fan för en kul dag, tack till instruktören som guidade mig runt banan, tack till mig som höll mig på hjulen!!

/ Svensken

1 st depåstöd - återfås mot beskrivning

2 st campingstolar - återfås mot beskrivningar

/Nitrous

Oki, det kanske är våra grejer:
Beskrivning depåstöd: som böjda metallrör med hjul på.
Beskrivning campingstolar: Går att fälla ihop, har ryggstöd och är gjord av metall och syntetiskt tyg.

Bara lämna här hos oss:D

Tack som fan för en kul dag, tack till instruktören som guidade mig runt banan, tack till mig som höll mig på hjulen!!

/ Svensken

...Det där löste vi jue bra tillsammans du och jag :tummenupp Nästa bandag så vet du hur du ska köra så omgivningen blir nöjd oxå, imponerande och se någon köra så fort på sin första bandag :) ! Fortsätt och kör bana nu, du har bra tempo som passar på bana, inte på bogan.... /M

Last edited:
sova nu igen?

Nån bild till,fast skörden vart illa denna gång. Ny hoj o allt :tummenupp
Nästa tillfälle kommer det bättre bilder,helt klart!

Bifogat

• chickswithdicks11.JPG
    chickswithdicks11.JPG
    85.2 KB · Visningar: 47
  • chickswithdicks22.JPG
    chickswithdicks22.JPG
    53.2 KB · Visningar: 53
  • chickswithdicks33.JPG
    chickswithdicks33.JPG
    67.1 KB · Visningar: 45
  • chickswithdicks44.JPG
    chickswithdicks44.JPG
    123 KB · Visningar: 65
  • chickswithdicks55.JPG
    chickswithdicks55.JPG
    77.3 KB · Visningar: 51
  • chickswithdicks66.jpg
    chickswithdicks66.jpg
    94.4 KB · Visningar: 40
Last edited:
...

Sov gott.

Bifogat

• chickswithdicks77.JPG
    chickswithdicks77.JPG
    103 KB · Visningar: 56
  • chickswithdicks88.JPG
    chickswithdicks88.JPG
    96 KB · Visningar: 34
  • chickswithdicks99.JPG
    chickswithdicks99.JPG
    79.9 KB · Visningar: 60
Körde jag för fort på nya moppen att jag inte kom med på bild nu :D

/Liwa1

Det såg verkligen ut som du fått en rejäl nytändning med nya moppen...jällar vad det gick!:yoparty

TBHenke lånade ju min kamera och rasslade iväg lite bilder men det vart bara skott med din gubbe på din hoj.

/ Svensken

Instämmer med Nogger, Låg bakom dig ett halvt pass och du har defenetivt farten. Lite träning så kanske du tom kan fundera på rejsa..... Orädd och duktig...då kan du gå hur långt som helst.
Bara att nöta och ta rygg på snabbare förare...till slut finns det ingen att ta rygg på längre...då står du på pallen!

Jävligt mycket roligare än att studsa 150meter i generatorkurvan!

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...