Mantorp Park Fre 25 aug med Actionpics - anmälan öppen

ja fan det där va skitskoj, kul å få åka på hemmaplan nån gång....synd att det vurpades så in i helvete, måste vart nån form av rekord för A.Pix eller?

men allt annat va lagom...tack för idag....hoppas på lite bilder snart då....

Mats Mladin skrev:
2409040 Tack Actionpics för att ni fixade en körning på Mantorp:tummenupp
det var riktigt trevligt
Mats

Ahh, det bar du - du har en underbar körstil. Åkte bak dej och jag hade bara full njutning av att kolla :)

Ja jävlar det va skoj! Nu sitter jag o huttrar i depån o ska ta licens imorrn!

Som vanligt ett stort tack till Arris!

Jag blev förmodligen sjukare på kuppen men det var det värt.
Kanske inte gick så fort, hade inte riktigt orken att kunna puscha ordentligt.
Hoppas inte att jag låg i vägen allt för mycket.
Nu ska jag nanna och försöka bli frisk.
Tack för en underbar dag!

Galne Dansken skrev:
2409228 Ahh, det bar du - du har en underbar körstil. Åkte bak dej och jag hade bara full njutning av att kolla :)

Åhh faan tack:tummenupp jag skall köra SMC s sporthojkurs 17 sept på sviestad, hoppas på att lära mig en hel del och bli en snabbare-säkrare förare .
vi kanske syns!! Mats

c") skrev:
2409233 Du rockade på som fan med ER6:an :D
Tack, nästa år sular jag om "citronen" då skall jag se vad den går för:D

Last edited:
Första passet tänkte jag bara "vilken mongo bana". Kom aldrig upp i fart. Fast till andra passet hade jag tydligen börjat lära mig banan lite, ökade farten o på tredje passet började jag fokusera på detaljer inom körningen. Testade gasa lite extra ur svängarna, dock inte åt höger då mitt däck var helt söndertrasat på höger sida. Trist, kunde kört mycket fortare på flera ställen med bättre bakdäck. Dock så ut ur vänster ut på målrakan gick det att gasa bra. Fick tydligen lite rökpuffar från bakdäcket på sista passet det var nice. O framför Gottis så formligen vred sig däcket loss (dock högersväng) under acceleration i lite högre fart.

Kul bana helt klart.

Swedie skrev:
2409770 Första passet tänkte jag bara "vilken mongo bana". Kom aldrig upp i fart. Fast till andra passet hade jag tydligen börjat lära mig banan lite, ökade farten o på tredje passet började jag fokusera på detaljer inom körningen.

Kul bana helt klart.

Håller fullständigt med. Efter första passet hade jag seriösa funderingar på att åka hem faktiskt, banan kändes helt jävla trasig. Men efter pass två började det faktiskt bli skoj, sen blev det askul och sen var det slut.

Lekte nog 'växlamittiböj' ungefär 178,5 gånger första passet.

Näfan, mer Mantorp åt folket.

Riktigt rolig bana:tummenupp - knepig dock. Äter upp bromsbeläggen efter långrakan. Varför är det inte fler som hyr banan - för dyr eller?

RRbjorn skrev:
2409779 Riktigt rolig bana:tummenupp - knepig dock. Äter upp bromsbeläggen efter långrakan. Varför är det inte fler som hyr banan - för dyr eller?

Den är DYYYYR...

Men Actionpics håller troligen en 2 dagars banåkning där nästa år :tummenupp

Välkomna då

/Liwa1
PS Det är fan så mycket lättare att köra bil på den banan än hoj tycker jag. Lånar Swedies utryck, mongobana när det gäller mig och mc där, men kul hade jag i alla fall

Kom dit utan större förväntan vädret såg lite kasst ut upplevde att i takt med att man lärde sig banan så gick det snabbare och snabbare.
Banan var riktigt underhållande en av de bästa jag provat.

Tack actionpics

Tack för en utmärkt arrangerad bandag, och ett speciellt tack till den instuktör som på eget initiativ sökte upp mig i depån för att ge mig värdefulla tips. Väldigt uppskattat!:)

Swedie skrev:
2409770 Dock så ut ur vänster ut på målrakan gick det att gasa bra. Fick tydligen lite rökpuffar från bakdäcket på sista passet det var nice.
Kul bana helt klart.
Det var inte bara ut ur den kurvan du hade hög fart, stod i depån och fattade inte hur du kan åka in med så hög fart.:tummenupp Bromsade du överhuvudtaget inför den kurvan?

Hur f..n kan maten och mackorna vara slut vid tjugo i två:mad: en som fick gå hungrig hela eftermiddagen.

Last edited:
aRWe skrev:
Hur f..n kan maten och mackorna vara slut vid tjugo i två:mad: en som fick gå hungrig hela eftermiddagen.
En ännu större fråga: Hur fan kan man misslyckas så kapitalt med en cheeseburgare? :zpy
Nästa gång tar jag med en engångsgrill :cpparty

Liwa1 skrev:
2409790 PS Det är fan så mycket lättare att köra bil på den banan än hoj tycker jag. Lånar Swedies utryck, mongobana när det gäller mig och mc där, men kul hade jag i alla fall
Tycker också att det är lättare med bil där, skulle sträcka mig till att säga roligare och mer anpassat för bil också faktiskt. Flera kurvor hade ju trots banbredden ingen som helst innerradie, det var som att köra i en korsning mitt i stan och en hel del gupp också. Helhetsintrycket var ingen höjdare tycker jag även om flera partier (första vänstern, hela Parisen och kurvan efter långrakan) var kul. Jag håller fortfarande Gotland som solklar etta bland de banor jag kört på.

Kanondag med Actionpics dock (som vanligt), de är ju dessutom bättre på väder än SMHI. :D

Tyckte banan va kanon bred o fin så man kan vingla lite :tungan

Synd bara att näst sista passet i lugn/medel grupp bara blev typ 10 min :va

tl1000larsson skrev:
2410405 Tyckte banan va kanon bred o fin så man kan vingla lite :tungan

Synd bara att näst sista passet i lugn/medel grupp bara blev typ 10 min :va

Faktiskt så kortades sista passet för varje grupp ned, men det kan hända att övriga grupperna fick köra lite mer än 10 min. Det är svårt att att hålla exakta samma tid för alla när det behövs så lite försening/avbrott för att förskjuta allt.
Efter 16.00 får man inte köra på banan pga av bestämmelser med kommun och grannar, annars hade gruppen självklart fått köra exakt lika många minuter som alla andra :tummenupp

/Nitrous

Swedie skrev:
2409770 Första passet tänkte jag bara "vilken mongo bana". Kom aldrig upp i fart. Fast till andra passet hade jag tydligen börjat lära mig banan lite, ökade farten o på tredje passet började jag fokusera på detaljer inom körningen. Testade gasa lite extra ur svängarna, dock inte åt höger då mitt däck var helt söndertrasat på höger sida. Trist, kunde kört mycket fortare på flera ställen med bättre bakdäck. Dock så ut ur vänster ut på målrakan gick det att gasa bra. Fick tydligen lite rökpuffar från bakdäcket på sista passet det var nice. O framför Gottis så formligen vred sig däcket loss (dock högersväng) under acceleration i lite högre fart.

Kul bana helt klart.

Dina inbromsningar efter långa rakan var grymma där du passerade en halvdussin med wannabees inkl mig

Tack för elen:tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...