Mantorp Park 13-14 Sep med Actionpics

Jag som kör i lugn grupp har alltför många gånger varit med om att vårt sista körpass får stryka på foten pga många krasher i de andra grupperna. (de andra grupperna har då fått köra sina pass men sista gruppen hinns inte med)

Det är såklart tråkigt om en grupp tappar ett pass och det har säkert hänt både en och flera gånger under årens lopp. Men, på EN-dagars bandagar så brukar vi försöka korta ner varje pass sista timmen på dagen för att alla ska få köra precis lika mycket och att t.ex. Lugn grupp ska få avsluta.

MEN, åter till trådens ämne.
TACK alla härliga deltagare och instruktörer som gjort ett fenomenalt jobb dessa två dagar.
Torsdagen bjöd på underbart väder. Fredagens prognos såg dyster ut men peppa peppa så kom även lite sol på förmiddagen men sen mulet. Efter kl 14.30 först så kom regnet som var utlovat redan på morgonen.
Härligt med alla torrpass även idag :tummenupp

Tack alla samarbetspartners som även slöt upp och fanns på plats.
JWF Racing, Bike, Michelin

Bilder kommer att läggas upp i galleriet på Actionpics sidan. Vår fotograf Alex 955i har tragit massor med bilder under torsdagen, fredagen har inte lika många bilder men vi ska se vad vi får tag på.
Ha tålamod för det dröjer säkert en vecka ca innan bilderna är på plats.

Mvh
Marcus & Lillan

Last edited:
Ja, det är ju svårt för arrangören att rå för att deltagarna kraschar.

Själv var jag på en körning på Kinnekulle förra året med en annan arrangör. De körde fasta tider och medelgruppen fick inte många minuter körning den förmiddagen. Folk kraschade till och med på uppvärmingsvarven. Gissar att medelgruppen hade uppskattat ett rullande schema den dagen.

Tror det är svårt att få alla helt nöjda men visst skulle man kunna variera och låta lugn köra först ibland. Vet att Actionpics på tvådagarsarrangemang alltid låter den grupp som stod på tur när första dagen slutade börja köra dag två vilket jag tycker är helt rätt.

Tack själv! :)

Japp. Jag var på samma körning. Då var det medelgruppen som hade skitmånga krasher. Affe som var instruktör även där i medelgruppen, tyckte det var skittrist att medelgruppen fick köra ca 35 minuter totalt på hela dagen. just för att det var fasta tider och det var många krasher i just medelgruppen. Vad gäller körtid så är det nog rullande tider som faktiskt fungerar bäst för alla.

En krash drabbar alla. Men mest den som krashar :D

Sjysst... du fångade inte någon röd/vit(R7-dekaler) R6a med svart/vit förare iklädd blå hjälm?

De här? Togs dessvärre när jag försökte mecka iordning alla mystiska inställningar på kameran :-(

Bifogat

• IMG_5816.jpg
    IMG_5816.jpg
    68.7 KB · Visningar: 72
  • IMG_5817.jpg
    IMG_5817.jpg
    61.8 KB · Visningar: 68
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...