Mantorp Park 13-14 Sep med Actionpics

Nu kanske jag är ovanligt trög, men finns det el till "alla" eller måste man hyra en Hiltondeluxesuperextralltpitbox för att få ström ?

Om det finns till "alla", sitter uttagen under depåtaket eller finns de även ute på den stora parkeringen ?
//P

Det finns el under depåtaket i maskindepån, två 6A uttag per "bilplats"!
I maj var det avklippt p.g.a. bygget av Hiltondeluxesuperextralltpitbox men nu är inkopplat igen enligt samtal med Mantorp Park förra veckan.

Skarvsladd är bra att ta med, har man trefas handske till 230-uttag så är det också bra att ta med av erfarenhet :)

Det finns i princip ingen el utanför maskindepån, undantaget något enstaka 3-fas uttag.
Vi står i maskindepån under tak, släpkärror och andra skymmande fordon får parkeras utanför maskindepån.

/Nitrous

Köpes!

Jag vill köpa i en plats i medel grupp till fredagen den 14 sep.

Kan även tänka mig snabb grupp då jag nog kan byta med någon som anser sig snabb efter torsdagens körning.

/Lena

Går det att få tag i en plats för någon av dagarna, men inte båda? Är lite sugen om jag kan få ledigt.

Mantorp

Om du vill sälja din plats i snabb grp så hör av dig via PM
mvh/thomas

Nästan fullbokat!

Nu är MEDEL grupp fullbokad med undantag om någon vill köra endast på torsdag 13:e september. Kontakta oss om du vill boka plats för att köra endast torsdag 13:e september i Medel gruppen!
Licens/Oförsäkrad grupp är endast två-dgr biljetter, inga undantag!

Mantorp Park 2 dgr Torsdag 13 Sep & Fredag 14 Sep - Säsongsavslutning!
OBS! Endast 3 grupper!!!
Två st heldagar på Mantorp Park, Sveriges Racigaste bana.
Körning mellan kl 09.00 - 16.00.
Utlottning av däckset Michelin Pilot Power däck (värde ca 3500kr), Arlen Ness Hoods från Duells, Mc-Dvd från Rollers Däck. Bike.se är på plats med tävlingar för att vinna årsprenumerationer. Bildspecial från Mantorp kommer att publiceras på Bike.se
Anmälningsavgift: 1800sek
Platstillgång enligt nedan,
Medel/Lugn: Fullbokad - Finns endast plats på torsdagen 900kr, kontakta oss!
Snabb: Fullbokad
Licens/Oförsäkrad: Platser finns

Uppdaterad Platstillgång

Mantorp Park 13-14 September
Kostnad 1800kr för två heldagar med endast 3 st grupper.
Medel grupp: 4 st platser på torsdagen endast för 900kr, kontakta oss!
Snabb grupp: Fullbokad
Licens/Oförsäkrad grupp: 6 st platser finns (endast 2-dgr platser 1800kr).

Bokning av sista platserna kan göra på följande sätt.
- Betala hela beloppet 1800sek
- Betala halva beloppet (900kr) för bokning och resterande (900kr) på plats vid inskrivningen (jämna pengar).

* El finns framkopplat till maskindepån under tak bredvid fastlane där vi kommer att stå dagtid med motorcyklarna.

/Nitrous & Liwa1

Uppdatering platstillgång

Mantorp Park 13-14 September
Endast 3 st grupper.
Medel grupp: 2 st platser på torsdagen endast för 900kr, kontakta oss!
Snabb grupp: Fullbokad
Licens/Oförsäkrad grupp: Fullbokad

* El finns framkopplat till maskindepån under tak bredvid fastlane där vi kommer att stå dagtid med motorcyklarna.

/Nitrous & Liwa1

Säljer min plats i licens/oförsäkrad grupp!

Skicka Pm vid intresse

Säljes

Säljer min plats i licens/oförsäkrad grupp

PM:a vid intresse

/C

Min plats i morgon FREDAG är till salu!(Licens/oförsäkrat)
Skicka PM eller mail!
jag finns även på tfn 0739-871111

Varm och skön dag, iaf mitt på dagen. Tyvärr lite många vurpor, vad gör ni gott folk! :) Och sedan så bör några av er fundera över spårval. Man går inte från 1 m till vänsterkanten till 1 m från innern på höger efter mantorps raksträcka. Det är direkt livsfarligt för de som är bakom och ska ta svängen som den ska tas (så gott som rakt på fast liiite till vänster).

Härligt väder men precis som Swedie skriver lite för många krascher för att det skulle bli bra flyt.
Extra kul att förnedra Swedie-ponken på rakan :D
(Att han körde om mig ut på rakan och sen bromsade sig förbi hur enkelt som helst är en helt annan historia :rolleyes: )

Härligt väder men precis som Swedie skriver lite för många krascher för att det skulle bli bra flyt.
Extra kul att förnedra Swedie-ponken på rakan :D
(Att han körde om mig ut på rakan och sen bromsade sig förbi hur enkelt som helst är en helt annan historia :rolleyes: )

Hur många kracher var det? 3 rödflagg vad jag vet, var det fler?

SWEDIE: jag hänger inte med. menar du att dom gick från vänster till höger kant innan kurvan? Annars så känns det väl rätt naturligt att ligga till vänster för att sen bryta in till höger i en högerkurva. Antar att du körde licensgrupp, men det var väl oförsäkrade där oxå. Alla kanske inte vet hur man skall bete sig. Men varför någon vill ligga 1 M från högerkanten in i höger svängen kan man ju fundera på. Fast i den gruppen med alla raketer så borde instruktör fånga upp de som är osäkra, annars så kan det ju bli farligt när "någon som kan" köra blir överaskad. I lungn grupp så kör ju de snabbare med hänsyn till oss sölkorvar mer naturligt eftersom det är just långsam grupp.

Last edited:
bubbel i expansionskärlet, det är inget vidare...
Om nån vill köpa en plats i lugn/mellan i morgon, så PM:a.
Kollar innan jag somnar sent i kväll.

Annars, kalas som vanligt med Actionpics!

Varm och skön dag, iaf mitt på dagen. Tyvärr lite många vurpor, vad gör ni gott folk! :) Och sedan så bör några av er fundera över spårval. Man går inte från 1 m till vänsterkanten till 1 m från innern på höger efter mantorps raksträcka. Det är direkt livsfarligt för de som är bakom och ska ta svängen som den ska tas (så gott som rakt på fast liiite till vänster).

Men så mycket krascher har det inte varit, har varit själv på dagar som sett betydligt mycket värre ut.
- Ingen avåkning i Medel gruppen.
- En avåkning i Snabb grupp med resultat mkt trasig hoj, men förare OK :)

Men, däremot i Licens/Oförsäkrad grupp så har det varit tre st avåkningar där förare och hoj varit omkull, alla förare OK, det enda trasiga är en vxl pedal ! Sen är det ju några som varit av banan men sen kört på igen och där kan man undra om vad orsaken är som swedie skriver. - Hur kör ni? :tungan
Bättre att öva på teknik och köra 90% än att försöka köra 110% och rulla genom sandfållan:tummenupp

/Nitrous

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...