Mantorp Park 13-14 Sep med Actionpics

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Actionpics.se arrangerar 2-dgr på Mantorp Park 13-14 September

Mantorp Park

Repris på succén med Actionpics 2006 och 2 Maj 2007, vi gör det en gång till fast med lite extra igen.
Actionpics.se arrangerar bandagar på Mantorp Park 13-14 Sept 2007.
Två Heldagar på en av Sveriges racigaste motorbanor.
Instruktörer kommer att finnas till förfogande för alla och naturligtvis sjukvård/ambulans.
Restaurangen kommer att servera mat och fika.

Vi kommer att köra båda dagarna mellan kl 09.00 - 16.00 i tre olika grupper.

Det kommer att lottas ut däckset från Michelin, Arlen Ness Hoods från Duells, Mc-dvd från Rollers Däck, årsprenumerationer av tidningen BIKE. Vad sägs om ett set med däck till ett värde av 3500kr!

Tidningen BIKE kommer att vara på plats under en av dagarna. BIKE kommer att publicera en bild-special på Bike.se från Mantorp.
Passa på och prata med några av personerna bakom tidningen BIKE.

Michelin kommer att finnas på plats för att berätta eller svara på allt du undrar om däck.

ENDAST 3 GRUPPER!

- Kostnad 1800kr per förarplats för två heldagar
- Tre grupper Licens/Oförsäkrad, Snabb, Medel

Licens/Oförsäkrad: Race-mc (licensåkare) samt försäkrade hos Trygghansa eller IF ( rekomenderat är att du har bra tempo och erfarenhet av bana), nybörjare är EJ lämpligt! Tidtagning OK!

Snabb: Du har en trafikförsäkrad mc (ej trygghansa/if), och erfarenhet av banåkning, högt tempo.

Medel: Du har en trafikförsäkrad mc (ej trygghansa/if) och kör på våra andra bandagar i medel eller lugn grupp.

Platstillgång (uppdaterat 2007-09-07)
Licens/Oförsäkrad: Fullbokat
Snabb: Fullbokat
Medel: Finns endast 2 st platser på torsdag 13e sept för 900kr, kontakta oss!

För att anmäla sig så ska föraravgiften 1800 kr betalas till PlusGiro 106 05 78-0 mottagare Lilian Waern Motorsport.

På inbetalningen vill vi att du lämnar meddelande om,
- Datum för bandagen (t.ex. 13-14 sep)
- Ange deltagarens namn
- epostadress, (information och bekräftelse på din anmälan skickas per mail)
- Grupp du vill köra i, (Medel, Snabb eller Oförsäkrad
- Motorcykelns försäkringsbolag
- Mobilnr

Förarplatsen är bokad och säkrad när du gjort betalningen och fått bekräftelsen av oss, inom 10dgr från att du gjort din betalning skall du ha erhållit en bekräftelse.

OBS Får inte all information plats som ni ska uppge vid betalningen, skicka då ett mail till info@actionpics.se med alla uppgifter och ange bara namn och gärna telenummer på inbetalningen. Då kan vi para ihop den med ert mail!

- Övernattning i depåområdet är möjligt
- Duschar kommer att finnas tillgängliga
- El ska finnas, dock endast 6A uttag. Tänk på att 6A endast räcker för 1 st set med däckvärmare.

Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på mail info@actionpics.se

/Liwa1 & Nitrous

Last edited:
Kanon...det är så det skall vara...tre grupper...
med fyra grupper så blir det bara en massa vänta..

KANON ACTIONPICS....

Kanon...det är så det skall vara...tre grupper...
med fyra grupper så blir det bara en massa vänta..

KANON ACTIONPICS....

:tummenupp

Det är några som frågar om boendetips och säkert fler kommer att att göra det.
Sjögestads Motell ligger 5 min från banan och har rekomenderats av andra sedan tidigare evenemang vi gjort.

http://www.sjogestadmotell.se
013-82090

Vill man övernatt i depån så är det givetvis helt gratis och fullt möjligt.

/Nitrous

Vinn en fribiljett, ställ upp som funktionär hos LMS Roadracing's B-race 31/6 och 1/7.

De personer som ställer upp både lördag och söndag får chansen att få en fribiljett till Actionpics tvådagarskörning på Mantorp Park!

Rookieräjsing kan vara riktigt rolig räjsing att se på nära håll!
Rookie1000, Rookie600, Nordic BoTT, 125-400cc, 125Standard och Sport Production kommer köra race lördag och söndag.

Anmäl dig som funktionär på http://lms07.mine.nu/funkis.php

Förutom chansen att vinna biljetten till Mantorp Park får man, fika på förmiddag och eftermiddag, lunch såklart och resersättning om man har mer än 5 (fem) mil att åka enkel resa
man får även välja mellan

* Bioljett
* Trafikövningsbiljettt hos LMS
* Fribiljett till en tisdagsträning

Man behöver vara på plats kl 8 på morgonen och det håller på fram mot 18 på kvällen.

för mer info läs på LMS Roadracing

Man behöver inte ha nån licens eller ha varit funktionär förut.
Kontakta Alx här på forumet för fler frågor (eller maila alexsandra_ringkvist(at)yahoo.com )

Ny kan man även vinna en växelindikator/switchlight från NGC Racing
http://www.ngc-racing.se/index.php?page=product&prod=894

Mvh Håkan - LMS Roadracing

Bifogat

• 721_300.jpg
    721_300.jpg
    57.4 KB · Visningar: 43
Last edited:
Uppdaterad Platstillgång

Snabb grupp har bokats på fort senaste veckan.
Finns nu endast 10 st platser kvar i Snabb grupp.

Medel och Oförsäkrad/Licens grupp har fler än 10 st platser lediga för närvarande.

Obs! Endast tre grupper, mycket åktid på banan.

/Nitrous

Lyfter lite, sista chansen på Sveriges racigaste bana 2007.

Förutom att det kommer lottas ut ett set med Michelin däck på förarmötet så kommer det lottas ut Mc-DVD film från Rollers Däck.

Michelin kommer att försöka vara på plats och svara på Era frågor om däck.

/Nitrous

Nu har det kommit bokningar...

Nu har det kommit bokningar under veckan.

3 st platser finns endast kvar i Snabb grupp!

Bokar du nu oavsett bandag med Actionpics så kommer det ta en vecka innan bekräftelse kommer för från kl 14.00 är vi på semester i en vecka utan datorer och motorer.

/Nitrous & Liwa1

Uppdatering

Platstillgång
Licens/Oförsäkrad: Platser finns
Snabb: Fullbokat
Medel/Lugn: Platser finns

Det kommer att lottas ut däckset från Michelin, Arlen Ness Hoods från Duells, Mc-dvd från Rollers Däck, årsprenumerationer av tidningen BIKE. Vad sägs om ett set med däck till ett värde av 3500kr!

Nyhet
Tidningen BIKE kommer att vara på plats under en av dagarna. BIKE kommer att publicera en bild-special på Bike.se från Mantorp.
Passa på och prata med några av personerna bakom tidningen BIKE.
Prenumerationer kommer att lottas ut under förarmötet.

/Nitrous

Går det att köra endast en av dagarna ifall man hittar någon som vill köpa loss en dag?

Jag kommer köra tor-fre men min fru kan bara på fredag.

Jag är tvingad på affärsresa :huvet
Jag säljer mina två dagar i snabb grupp.

SÅLT!

Last edited:
Information!

Nu finns det el att tillgå i maskindepån. I Maj var slingan avklippt p.g.a. arbeten men nu finns det alltså el för däckvärmare m.m.

Det finns 6 st nybyggda pitboxes på 6x12 m. Pitbox kan hyras till det facila priset av 3000kr per dygn!! :näsblod
Är någon intresserad så kontakta Actionpics, betalning för Pitbox görs på plats direkt till Mantorp Park.

Det finns ca 4 st platser kvar i gruppen Medel och några fler i gruppen Licens/Oförsäkrad.

/Nitrous

I

Det finns ca 4 st platser kvar i gruppen Medel och några fler i gruppen Licens/Oförsäkrad.

/Nitrous

Om medel är för långsam för mig, vad händer då? Skall jag åka runt å lida eller finns det möjligheter att bli "uppflyttad"? Vad är det för skillnader mellan grupperna? Bara tempot eller restriktioner om hur man får köra om?

OBS! Jag tror att jag platsar bra i medel, bara en stilla tanke.

Om medel är för långsam för mig, vad händer då? Skall jag åka runt å lida eller finns det möjligheter att bli "uppflyttad"? Vad är det för skillnader mellan grupperna? Bara tempot eller restriktioner om hur man får köra om?

OBS! Jag tror att jag platsar bra i medel, bara en stilla tanke.

Då flyttar intruktörerna upp dig, det finns det utrymme för + att ofta behöver någon flyttas ner för att jämna ut grupperna tempomässigt.

Fri omkörning i båda grupper med undantaget att i Medel gruppen på Mantorp får man frivilligt ta på sig en grön väst om man känner sig osäker och då gäller extra hänsyn kring den personen! Gäller alltså endast i Medel gruppen.

/Nitrous

2 st platser kvar i Medel gruppen!

8 st platser kvar i Licens/Oförsäkrad grupp!

Platserna går åt snabbare och snabbare nu ju närmare vi kommer.

Vill du endast köra EN dag? I Medel gruppen ENDAST går det att köpa endagars-pass på torsdagen 13 September för 900kr.

Endast tre grupper båda dagarna = mkt körtid på en riktigt stor häftig bana.
Många fina priser som kommer att lottas ut eftersom detta är vår säsongsavslutning 2007!

/Nitrous

Information!

Nu finns det el att tillgå i maskindepån. I Maj var slingan avklippt p.g.a. arbeten men nu finns det alltså el för däckvärmare m.m.

Det finns 6 st nybyggda pitboxes på 6x12 m. Pitbox kan hyras till det facila priset av 3000kr per dygn!! :näsblod

/Nitrous

Nu kanske jag är ovanligt trög, men finns det el till "alla" eller måste man hyra en Hiltondeluxesuperextralltpitbox för att få ström ?

Om det finns till "alla", sitter uttagen under depåtaket eller finns de även ute på den stora parkeringen ?
//P

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...