Manligt skägg mitt i ansiktet - tips, trix och skryt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Fan!Gnällde tidigare om ert jävla skäggolja...Idag var jag i staden och frågade efter nämnda skäggolja.Jag skämdes.Hamnade tillslut hos en frisör som inte hade enbart skäggolja,utan nått som kunde fungera,så ett provexemplar följde med hem.Hur gör man nu då?Vad använder ni för klet för ett mer vårdat skägg?
Smör.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Snubbla över "beard balm" med lukt av "lumberjack" på ebay för en 20 styck så fick de bli ett gäng att ge som skämtpresenter!

fast måste säga att mitt glesa, ojämna, ovårdade skägg såg bra mycket bättre ut med det. har svårt att få de jämnt med skäggtrimern känns som de bara lägger sig när man kör med distanskammen och utan är de svårt att få allt lika.

9qhDBy9g_gj-nLEz7nwChWetSk6mGGGH-JHoLCbvG28=w321-h568-no.jpg
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
4659208080_e9479f57fe.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fan!Gnällde tidigare om ert jävla skäggolja...Idag var jag i staden och frågade efter nämnda skäggolja.Jag skämdes.Hamnade tillslut hos en frisör som inte hade enbart skäggolja,utan nått som kunde fungera,så ett provexemplar följde med hem.Hur gör man nu då?Vad använder ni för klet för ett mer vårdat skägg?

Matfettet som rinner utanför vid intag av föda? :hihi
 

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
Matfettet som rinner utanför vid intag av föda? :hihi
Tyvärr blir det väl så lite titt som tätt.Inte bara matfett,utan allt som kan fastna..Men vad gör man inte för att reta andra med mitt skägg :yoparty Alltså inte med matrester i,utan tänkte mer på längden :crash
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tyvärr blir det väl så lite titt som tätt.Inte bara matfett,utan allt som kan fastna..Men vad gör man inte för att reta andra med mitt skägg :yoparty Alltså inte med matrester i,utan tänkte mer på längden :crash

Ja, man har definitivt blivit lite försiktigare vid inmundigandet av flottiga pizzor, burgare och annan föda som har hög kladd/droppkvot sen man skaffade skägg. :hihi
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Har haft skägg tidigare och nu låter jag resten att växa.
"nasty bad boy" var det nån som kallade mig på jobbet. Ser rätt sexigt ut måste jag erkänna :lol
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Blivit kallad techno viking eller kort och gott "skägget" på jobbet. Gick så långt att växeltelefonisterna, som sitter på västkusten och jag inte träffat, visste vem i säljkåren som efterfrågades. Blev litet smickrad med tanke på att det finns ett gäng säljare mellan Malmö i söder och Luleå i norr. :)

Till saken hör att mitt skägg varken är stort eller välvårdat med olja och balsam. Ibland ansad "kåkfararmustasch/porrfilmsmusche" ibland helskägg men oftast halvskägg till det hyvelrakade huvudet. Så smeknamnen är smickrande då kollegor finns med betydligt manligare skägg och mustascher.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Dags för #Skägg2014 snart...
Vem vill ni se skaffa ett redigt helskägg under 2014?

Jag tycker CB skulle passa bra med helskägg. Då kanske jänkarna äntligen skulle sluta kalla honom "Medium size dog with big dog attitude"

Minns respekten Pagrotsky fick när han odlade helskägg.
Såg honom vid ett tillfälle smälta in på Hultsfredsfestivalen i jeansbrallor, inget på överkroppen förutom ett böljande helskägg.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hur går det skäggisar? Flätar någon skägget så det inte ska bli trassligt över 100km/h?
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Hur går det skäggisar? Flätar någon skägget så det inte ska bli trassligt över 100km/h?

Det är snyggt med ett knullrufs på hakan. Och så luktar det gott när skägget får luftas längs landsvägen
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hur går det skäggisar? Flätar någon skägget så det inte ska bli trassligt över 100km/h?
Äh, det ser ju bara bra ut med en kvast under intergralbågen. :)

Skämt åsido så är skägget på kinderna tovigare än det på hakan efter en tur.

Vill inte raka av det men då tjänsten kan komma att kräva munskydd har jag inget val om det ska ha en chans att funka som det ska. Kommer kännas tokigt då jag inte varit helt utan skägg eller mustasch sen 1995 nån gång.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Det är då ingen idé att försöka fixa mustaschen innan man sticker ut på en åktur för den flaxar ända upp i ögonen när det blåser.
160123 5.jpgIMG_20171022_014009.jpgIMG_20200610_203529 1.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top