Manligaste självsjukvård/uppoffringen.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vilken är den största smärta ni tillfogat er själva med flit och anledning?

Jag rengjorde just ett skrapsår med grus i med tandborste och salubrin, det kändes:banana
Och kom att tänka på historier om folk som huggigt av armar med stenar för att komma loss eller sytt ihop ett sår med fiskelina, Vad är det värsta ni har hört?

Manligaste uppoffringen var väl när jag besparade mina föräldrar att byta blöja på mig när jag var ett. Jag gjorde det själv.

I övrigt är mitt svar Rambo. Det är det alltid när det gäller mandomsprov.

Har tagit bort nageltrång på stortårna hos läkaren 6-7 gånger totalt. Efter operationer så blir det lätt så att nageln växer ut fel vilket resulterar i en ny omgång nageltrång. Har på egen hand lyckats bli av med det två gånger. Bara att köra ned saxen så långt under nageln man kan och sedan vridit av den nagelbiten. Den som vet hur nageltrång känns vet hur det smärtar:D

Det enda jag har hemma i form av medicin är plåster, alvedon och rakvatten.

Klarar jag mig inte på det brukar det innebära att jag slagit mig ordentligt.

Hänt mer än en gång att jag suttit och plockat skrubbsår rena från grus med pincett för att sedan smörja in härligheten i rakvatten.
Skära upp brännblåsor är också klassiker. De är fan alltid ivägen.

Jag har också en förmåga att slå mig blodig i ansiktet.

En gång gick jag in i en dörr, andra gången skallade jag en dusch. Självklart vart båda såren inflamerade och varade. Jag hatar var.
Bara "torka" rent och rengöra med rakvatten.

Det komiska är att jag har så fruktansvärt låg smärttröskel så jag sitter alltid och vrålar när jag gör detta :D

Jag plockade ut spikarna i min armbåge själv, det är nu 20 år sedan, jag hade kört åt h-vete med en cross på min premiärtur på min nyinköpta RM125:a och krossat min armbåge. Jag fick en ny kula i armen som spikades fast men efter c:a tre veckor hade en av spikarna lagt sej snett och det gjorde ont som fan.
Jag var i en sommarstuga dagen efter jag blivit av med gipset å var ute och gjorde någonting, kommer inte ihåg vad, men jag ramlade och slog upp mitt 15cm långa sår på armen och i fyllan och villan tå tänkte jag att Ähh, det är väl lika bra att dra ut spikjävlarna också när jag ändå har såret uppe.

Sagt och gjort så hade jag plockat ut två av tre spikar men det tredje var spikad från fel håll så den fick jag inte ut. Jag var tvungen att åka till sjukan ändå för det blödde som fan å gissa om jag fick en utskällning av läkarna, det var bara att knalla in på oprationsbordet för att gör om allt i armen för min armbåge satt ju inte fast..

Spikarna ska jag ha kvar i någon låda i förrådet..

Det var bland det dummaste jag gjort men jag fick en månads sjukskrivning till.

Last edited:
Det enda jag har hemma i form av medicin är plåster, alvedon och rakvatten.

Klarar jag mig inte på det brukar det innebära att jag slagit mig ordentligt.

Hänt mer än en gång att jag suttit och plockat skrubbsår rena från grus med pincett för att sedan smörja in härligheten i rakvatten.
Skära upp brännblåsor är också klassiker. De är fan alltid ivägen.

Jag har också en förmåga att slå mig blodig i ansiktet.

En gång gick jag in i en dörr, andra gången skallade jag en dusch. Självklart vart båda såren inflamerade och varade. Jag hatar var.
Bara "torka" rent och rengöra med rakvatten.

Det komiska är att jag har så fruktansvärt låg smärttröskel så jag sitter alltid och vrålar när jag gör detta :D
Rakvatten har använts som sterilisering här med, dock bara på fyllan, sved värre än hb som jag testa innan..
Pincett får man ju bara ut det stora skitet, jag har så dåligt pigment eller vad det är så om jag inte borstar rent från alla jordbakterier blir det vita/genomskinliga/blå fläckar som aldrig går bort. Att köra en ny budget tandborste i ett djupt skrubbsår och sen skölja ur det är något av en försommar tradition, slår aldrig fel såfort jag sätter mig på cykeln tror jag att jag är stålmanen, tills kjedjan fastnar i pedalerna eller något liknande och jag landar framför en panikbromsande bil.

Haha Känner igen det där med vråla:hihi Trök in en handduk i käften för att inte väcka grannen, hade iof varigt bra hämnd för hans jävla fågel som höll mig vaken innan jag ljudisolera väggen..

Rätt illa när man har låg smärttröskel men egentligen inte bryr sig så mycket om att man har ont, att man vrålar är mer en reflex.

Jag skar mig i fingret på en styckad ölburk en gång (skulle av någon anledning operera ut plast kulan ur en såndaran "draught-can"). Blödde som tusan fortfarande efter några timmar, så fick för mig, full som man var, att bränna fast såret med en ciggarett.

Funkade inge vidare...

Var först ytterligare nån timme när jag satt på någon krog, som jag tittade på fingret, och såg såret och brännmärket...

Jepp, jag hade missat med 1/2 cm.

Sved mest dagen efter faktiskt...

Jag plockade ut spikarna i min armbåge själv, det är nu 20 år sedan, jag hade kört åt h-vete med en cross på min premiärtur på min nyinköpta RM125:a och krossat min armbåge. Jag fick en ny kula i armen som spikades fast men efter c:a tre veckor hade en av spikarna lagt sej snett och det gjorde ont som fan.
Jag var i en sommarstuga dagen efter jag blivit av med gipset å var ute och gjorde någonting, kommer inte ihåg vad, men jag ramlade och slog upp mitt 15cm långa sår på armen och i fyllan och villan tå tänkte jag att Ähh, det är väl lika bra att dra ut spikjävlarna också när jag ändå har såret uppe.

Sagt och gjort så hade jag plockat ut två av tre spikar men det tredje var spikad från fel håll så den fick jag inte ut. Jag var tvungen att åka till sjukan ändå för det blödde som fan å gissa om jag fick en utskällning av läkarna, det var bara att knalla in på oprationsbordet för att gör om allt i armen för min armbåge satt ju inte fast..

Spikarna ska jag ha kvar i någon låda i förrådet..

Det var bland det dummaste jag gjort men jag fick en månads sjukskrivning till.
:rofl Okej det va rätt extremt!

Både kallt gjort och korkat, det är ju såå kul att va sjukskriven.:brinnerup

Jag har inte gjort nåt speciellt själv, men en jobbarkompis lagade en trasig tand med Plastic Padding. Det slutade med en infektion som gick till världshistorien och operation.

Nja.. ingen operation eller så. Men i unga år satt jag på farsans jobb. Han tillverkade en maskin som skapade skydd ämnde att sitta längst fram på en spruta/kanyl. Dom fungerade så att man drog i en höljet efter att kanylen använts och täckte in nålens fulla längd. Sköterskan/doktorn slipper oavsiktligt sticka sej.

Satt och pillrade på en spruta vars hölje var utdraget och tänkte:

-Hur mycket tryck håller dessa för innan dom trycks in igen och nålen åter blir synlig.

Satt där och tröck, hårdare, hårdare, hårdare... plupp!

Satt och stirrade på fingret. Jag hade just tryckt en kanyl rätt genom fingret och ut genom nageln. Det gjorde ont.

Nja.. ingen operation eller så. Men i unga år satt jag på farsans jobb. Han tillverkade en maskin som skapade skydd ämnde att sitta längst fram på en spruta/kanyl. Dom fungerade så att man drog i en höljet efter att kanylen använts och täckte in nålens fulla längd. Sköterskan/doktorn slipper oavsiktligt sticka sej.

Satt och pillrade på en spruta vars hölje var utdraget och tänkte:

-Hur mycket tryck håller dessa för innan dom trycks in igen och nålen åter blir synlig.

Satt där och tröck, hårdare, hårdare, hårdare... plupp!

Satt och stirrade på fingret. Jag hade just tryckt en kanyl rätt genom fingret och ut genom nageln. Det gjorde ont.

Jag är inte säker på att jag hade berättat om det där om det var jag :rodnar
Men de flesta av oss har väl liknande episoder i bagaget :näsblod

Polarn fasnade med fingret i repet när vi åkte vattenskidor och ret gick av välldigt illa.
Väl på sjukhuset så behövdes det klippas av för att få en jämnare yta!
Sköterskan orkade inte klippa så han gjorde det själv!!

Knoge genom glas, fick sitta i en halvtimme och plocka skärvor som hade letat sig flera centimeter in. Som av ett mirakel missade jag både senor och större ådror. På med sprit, svimma, vakna, silvertejpa skiten och på köpet fick jag jordens jävla infektion, men handen lever.

Det finns fortfarande en liten bit kvar i tummen, om det är glas eller smuts vet jag inte. Men någon gång när jag är tillräckligt full/uttråkad skall jag operera ut den.

Antibiotika förresten :banana Tack!

Last edited:
Jag brukar slå tillbaks axeln själv när den hoppar ur led. Som värsta Mel Gibsson, gör ont som fan, men ser jävligt respektingivande ut

Jag brukar slå tillbaks axeln själv när den hoppar ur led. Som värsta Mel Gibsson, gör ont som fan, men ser jävligt respektingivande ut

Ha! Det gjorde mitt ex titt som tätt också. Och ibland fick jag göra det åt henne. Men sen blev hon opererad, så axeln stannar på plats nu för tiden.
Det borde väl du också göra om det händer ofta? Operera alltså.

Ja att dra tillbaka axeln i led har man väl gjort.

Det dummaste jag gjort i skade väg var på fyllan när vi skulle bli blodsbröder. Vässa en kökskniv, hålla hårt om den och sen dra till. Blev ett fint sträck med blodstänk över köksskåpen och medans jag stod och fundera över vad fan jag gjort blev blodpölen på golvet jävligt stor. Säkert 70 cm i diameter. Försökte tejpa ihop den men gav upp när jag börja tappa medvetandet. Fem fina stygn i handen.

Behöver jag säga att tjejerna på festen drog.

...-93....syslöjd.....plötsligt sitter en tjej med en symaskin genom fingret....najssss!

Ryckt bort min egen pekfingernagel efter att ha fastnat med fingret mellan en 4 tons backande truck och en 2 tons släpvagn som stod still...

Nageln satt fast i framkant och i bakkant medan den snabbt och obönhörligt fylldes med blod i mitten som inte hade någonstans att ta vägen.

Det var en sån där underbart djup, sprängande smärta som liksom tar över hela armen, klättrar in i bröstkorgen med ett fast tag om hjärtat innan den rinner mer i magen och förvandlar den till en pöl av flytande lava som inte har någonstans att ta vägen...

I det läget var det bara att ta tag i närmaste tång, greppa nageln och rycka bort den!
Det gjorde inte ondare, det var snarare en befrielse.

/Danne

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...