Man får ju inte vilja döda, men ibland hoppas man att springa på ett sånt kräk!

Skriv i allafall en sammanfattning istället för att bara länka till partiorganet.

jag gissar att det är pappan som stoppade ungen i tvättmaskinen, har jag rätt och vad vann jag?

En tvättmaskin med stor lucka och en kurs i läsförståelse, även om det bara var en länk.

Last edited:
En tvättmaskin med stor lucka och en kurs i läsförståelse, även om det bara var en länk.

Väldigt många människor vill inte stödja den där tidningen, därför kan det vara bra att inkludera en beskrivning.

Skicka tvättmaskinen, kursen kan du behålla, jag har aldrig haft problem med läsförståelse.

Aftonblasket skrev:
Pappa stoppade sonen i tvättmaskin
Treåringen avled

Pappan bestämde sig för att straffa sin treårige son.

Han klädde av honom naken och tvingade in honom i tvättmaskinen.

Sedan satte han på ett av tvättprogrammen.

Den 33-årige pappan, Christophe Champenois, från en förort till Paris har nu anhållits misstänkt för sin egen sons död.

Treårige Bastien dog efter att ha tvingats tillbringa flera minuter i tvättmaskinen, enligt polisen.
Skulle straffas

Christophe Champenois själv hävdar att sonen föll nedför trappan, skriver tidningen Le Parisien, men rättsmedicinska fynd tyder på att pojken drunknat i maskinen.

Pappan ska ha placerat pojken där i fredags som ett straff.

Under dagen hade pojken misskött sig på dagis och för det ska pappan ha bestämt sig att pojken behövde läxas upp.

Bastiens mamma, 25-åriga Charlene, släppte ut sonen ur maskinen efter ett okänt antal minuter.

Då var han livlös.
”Trasig docka”

Hon rusade med den medvetslöse pojken i sina armar till en grannes hus.

– Jag höll honom i mina armar, han var som en trasig docka. Jag kände när hans hjärta slog sitt sista slag, säger grannen Alice till Le Parisien.

Även mamman hävdade att sonen fallit nedför en trappa och hon har nu anhållits misstänkt för att inte ha gjort något för att förhindra sonens död.

Parets andra barn, en femårig flicka, har i polisförhör sagt att hennes bror Bastien låstes in i tvättmaskinen och att det inte var första gången. Ibland brukade föräldrarna låsa in pojken i garderoben i flera timmar.

Riktigt sympatisk herre det där.

Båda föräldrarna måste lida av någon psykisk åkomma. Ingen frisk människa gör så som den fem år gamla dotterns vittnat om.

Det verkar tyvärr finnas alldeles för lite teoriprov och krav på körkort i samhället för vissa människor ska kunna bete sig som folk....

"Misskött sig på dagis" Han hade spolat ner ett annat barns teckning i toaletten. Frågan är ju hur han har straffat sonen när han har gjort allvarligare saker än det..? Sjuka människa.

Om han var 3 år gammal måste det ha varit en jävligt stor tvättmaskin?

Får jag tag på föräldrarna så tänker jag köra de båda i min jävligt stora torktumlare.

Gött o se att SH-kollektivet har ändrat sin uppfattning i överdrivet tuktande av barn sedan tunnelbanetråden. :tummenupp

Hade gärna använt pappans huvud som fotboll om jag hade sett detta.

ps. Hade det varit okej att istället bara handfängsla treåringen, kasta ner honom på marken och satt sig en längre stund med ett knä i ryggen på honom? Vad tycker ni?

Last edited:
Gött o se att SH-kollektivet har ändrat sin uppfattning i överdrivet tuktande av barn sedan tunnelbanetråden. :tummenupp

ps. Hade det varit okej att istället bara handfängsla treåringen, kasta ner honom på marken och satt sig en längre stund med ett knä i ryggen på honom? Vad tycker ni?

Nej.
Men så är det också en stor skillnad på en treåring som spolat ner en annan treårings teckning i toan och en tonåring som lever rövare på allmän plats, vägrar att lyda ordningsmakten vid tillsägelse, mordhotar sagda ordningsmakt och sparkar (om än så fjolligt man kan förvänta sig av en dylik mupp) på samma ordningsmakt.

På vilket sätt ser du någon som helst likhet mellan en 3 åring som blir instoppad i tvättmaskinen för att han varit olydig på dagis och en tonåring som först åker mellan tunnelbanevagnarna och sedan skriker "Jag ska döda dig din hora" till vakten som avhyser honom och dessutom gör upprepade försök att komma åt att sparka på vakten?

Om tonåringen i tunnelbanan hade blivit haffad för att han tappat ett tugummipapper på golvet och blivit straffad för det med waterboarding utan att han varit uppstudsig mot vakterna hade jag kunnat köpa ditt resonemang.

I fallet med treåringen i artikeln är det solklart att det är frågan om tortyr och vållande av annans död.

I fallet med tonåringen i tunnelbanan så är det frågan om ett ingripande av vakterna som gått helt enligt reglerna.

På vilket sätt ser du..

Det blir lätt så när man har en svartvit bild av världen som helt saknar nyanser. Då tvingas man sortera grovt och "digitalt" och i.o.m detta blir hans nyss nämnda resonemang en logisk följd.

Ingen idé att du stångar dig blodig i hopp om att nå fram med argument som kräver ett mer nyanserat tankesätt.

Dubbelmoralens högborg. Fortfarande barn vi snackar om. Kraftigt våld/handbojor/tvättmaskiner är inte okej. Det finns andra sätt utan att vara mesig.

Så kan man ju ha en så grå/nyanserad bild av världen så att man egentligen aldrig tycker nåt eller kommer fram till nåt för man helgarderar åt alla håll. Ve och fasa om nån på internet skulle tycka annorlunda och inte tycka om en längre. Ens värld hade rasat samman.

Korvgubbe, du verkar ha tukt av barn som en hjärtefråga. Hur gör du när du tuktar nyanserat? Lånar grabben din cykelhjälm och sätter på favoritlåten från Takida innan livremmen åker fram? Om 2-3 år är han förmodligen stor nog att ge dig på käften istället. Då är han väl 6-7 bast. Så det är nog säkrast att du passar på om du vill känna dig som patron.

Små människor...Och då pratar jag inte om barnen.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN