Man blir bara smartare för var dag som går...

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Skulle sätta mig ned och glo på kvinnofängelset ( :yoparty ) och käka princesstårta som jag hade i frysen. Serien börjar och jag tar fram tårtan, och kommer fram till att, helvete... den är ju frysen kommer inte hinna smälta tillräcktligt innan serien är slut!! Då är man så smart att man plockar fram den ändå, skruvar upp spisen på högsta värmen lägger på tårtan på spisen (tårtan som ligger på en tunn pappskiva) och går iväg och ser på tv och tänker "fan va genialisk jag är, om 5 min har jag god tårta"!!

Så bra som serien nu är så tänkte jag inte på tårtan nå mer på ett tag och plötsligt börja man höra lite knastrande ljud och så kolla jag mot köket där ser jag stora jäkla rökmoln överallt och skuttar fram för att se att pappskivan i princip brinner och det är i det närmaste rökfyllt i hela rummet, tårtan ser nu mindre god ut :4skrika

Bort med tårtan från spisen, skruva ned värmen, sätta fläkten på högsta och öppna fönster samt oroa sig för när brandvarnaren ska kicka igång och göra väsen av sig. Alla försök att rädda tårtan (kapa av toppen som inte var så bränd med kniv och lyfta ut det på ny talrik) verkar också gått i stöpet i och med att tårtan luktar kol och den lilla tugga jag tog smakade sot :död mindre gott! Resultatet av kvällens grillning blev att hela nedre våningen luktar nu rök och jag kan inte få bort röksmaken från munnen samt att en god tårta blev förstörd. Inga större skador på köket men det ser lite bränt ut kring spisen, får se hur rent det blir när man kan städa med trasa då det fortf. är varmt.

:( :( :(

La du tårtan i eller på ugnen , om du la den på , hur kunde det då börja ryka och ha sig?
Då har du lärt dig något nytt idag också.
Btw. kvinnofängelset = :tummenner

marcus_136 skrev:
La du tårtan i eller på ugnen , om du la den på , hur kunde det då börja ryka och ha sig?
Då har du lärt dig något nytt idag också.
Btw. kvinnofängelset = :tummenner

Spisen :7peta

Kvinnofängelset :tummenupp

Jo... det är fan inte lätt när det är svårt. Beklagar. Finns inget värre än när man är sugen på något och det går i stöpet.

Checka denna förresten...
Jag stiger in i badrummet och ska raka mig och därefter bada lite bubbelbad. Mmm vad härligt.
Jag tar fram hyveln och letar lite i badrumsskåpen efter raklödder med hittar inget. Fan också.
Men jag MÅSTE raka mig, fredag snart, snyggt med lite lagom stubb och inte nån jävla småodling som jag vid dethär laget hade. Jag ska precis börja göra lite hemmagjort lödder i form av skummat tvål i fejset när jag ser "veet" hårborttagningsmedel för kvinnor, ni vet den som man ser på reklamen där en brud sprayar på benet. Aja tänkte jag, lite kvinligt raklödder. Perfekt. Jag sprayyar i handen och märker att det e lite tunt... Skitsamma. Drar över ansiktet med det och drar första hyveldraget. Home alone : AAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!! :skrämd

Jag skar mig INTE. Utan det bara sved utav H-VETE. Vad FAAN e detta för lödder tänkte jag.. Okej. Nu har jag påbörjat och måste avsluta. Detta får gå undan. Jag inleder min snabbaste rakning någonsin och står och svär och gnäller.... tillslut är det klart, Hoppar in i plurret och ska skölja av, och det sitter som OLJA i fejjat!!! Det går knappt av och det börjar kännas som om man har fått napalm i huvet. Efter många huvuddopp, vatten i öronen och höga skrik så försvann skiten. Det sved så utan h-vete fortfarande och jag började tänka på att ta nåt neutraliserande i fejjat. Jag kutar upp i bara mässingen in i köket och tar lite mjölk i ett glas, hoppar in i plurret igen. Häller mjölk på mitt ömma, röda, svullna ansikte och märker att det hjälper. När jag stigit upp ur badkaret så tar jag tuben och läser instruktionerna och varningstexten.

" OBS: Använd INTE på ansiktet, kan orsakar allergiska reaktioner . Om det inte försvunnit inom 24H, kontakta läkare ..... bla bla..."

FAn vad korkad man känner sig då... Aja
20 min senare sitter man framför datorn och det börjar lägga sig. Tur det, och synd att man inte var i USA, då hade man stämmt dom och sagt att man inte var läskunnig. :)

Du skulle satt den i micron o ställt in den på DEFROST! :tummenupp

UrbanTiger skrev:
Funkar det på gräddtårta ?

Funkar säkert, men jag gillar inte värma saker i micron, förutom sådant som är avsett för det. Tycker saker smakar sämre när de väl varit i den förbannade saken. Därav satte jag det på spisen som jag nu djupt ångrar i och med att händerna fortf. luktar sot fast jag tvålat och tvättat 100ggr. + att jag har fotf. inte fått nån jäkla tårta, blir nog snart av till affären och köpa annat gått som inte kräver uppvärmning!

Man kan micra ALLT!

Och de som inte går att micra är ändå inte värt att spara, vare sig det är mat eller redskap :brinnerup

//U.ngkarl

Jag(vet en polare som) micrar strumpor efter tvätten för att torka dem :)

Mavve skrev:

ush, och han micrar dagens lunch direkt därefter?? Skönt.

Nu verkar iaf denna dag räddat, vart precis iväg och handlat 5l minimjölk och 3x micropopcorn som ska in i micron om några min! :tummenupp

:lol :hihi säger bara en sak KLOCKRENT......

Kay skrev:
Jo... det är fan inte lätt när det är svårt. Beklagar. Finns inget värre än när man är sugen på något och det går i stöpet.

Checka denna förresten...
Jag stiger in i badrummet och ska raka mig och därefter bada lite bubbelbad. Mmm vad härligt.
Jag tar fram hyveln och letar lite i badrumsskåpen efter raklödder med hittar inget. Fan också.
Men jag MÅSTE raka mig, fredag snart, snyggt med lite lagom stubb och inte nån jävla småodling som jag vid dethär laget hade. Jag ska precis börja göra lite hemmagjort lödder i form av skummat tvål i fejset när jag ser "veet" hårborttagningsmedel för kvinnor, ni vet den som man ser på reklamen där en brud sprayar på benet. Aja tänkte jag, lite kvinligt raklödder. Perfekt. Jag sprayyar i handen och märker att det e lite tunt... Skitsamma. Drar över ansiktet med det och drar första hyveldraget. Home alone : AAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!! :skrämd

Jag skar mig INTE. Utan det bara sved utav H-VETE. Vad FAAN e detta för lödder tänkte jag.. Okej. Nu har jag påbörjat och måste avsluta. Detta får gå undan. Jag inleder min snabbaste rakning någonsin och står och svär och gnäller.... tillslut är det klart, Hoppar in i plurret och ska skölja av, och det sitter som OLJA i fejjat!!! Det går knappt av och det börjar kännas som om man har fått napalm i huvet. Efter många huvuddopp, vatten i öronen och höga skrik så försvann skiten. Det sved så utan h-vete fortfarande och jag började tänka på att ta nåt neutraliserande i fejjat. Jag kutar upp i bara mässingen in i köket och tar lite mjölk i ett glas, hoppar in i plurret igen. Häller mjölk på mitt ömma, röda, svullna ansikte och märker att det hjälper. När jag stigit upp ur badkaret så tar jag tuben och läser instruktionerna och varningstexten.

" OBS: Använd INTE på ansiktet, kan orsakar allergiska reaktioner . Om det inte försvunnit inom 24H, kontakta läkare ..... bla bla..."

FAn vad korkad man känner sig då... Aja
20 min senare sitter man framför datorn och det börjar lägga sig. Tur det, och synd att man inte var i USA, då hade man stämmt dom och sagt att man inte var läskunnig. :)

Villee skrev:
...Tycker saker smakar sämre när de väl varit i den förbannade saken...
Hur micrar du egentligen med tanke på att tårtan smakade skit efter en stund på plattan. :D

Skulle vilja påstå att all uppvärm mat smakar annorlunda mot nylagad eftersom frysningen/uppvärmningen fäller ut vatten ur maten. Hellre en fryst tårta 2 min i micron än 2 min på plattan och nästan orsaka en lägenhetsbrand! Ställ aldrig annat än eldfasta saker på en platta, tokstolle!

Zormin skrev:
Hur micrar du egentligen med tanke på att tårtan smakade skit efter en stund på plattan. :D

Skulle vilja påstå att all uppvärm mat smakar annorlunda mot nylagad eftersom frysningen/uppvärmningen fäller ut vatten ur maten. Hellre en fryst tårta 2 min i micron än 2 min på plattan och nästan orsaka en lägenhetsbrand! Ställ aldrig annat än eldfasta saker på en platta, tokstolle!

Hehe, försökte inte micra tårtan ju, men som sagt rent allmänt tycker jag allt smakar annorlunda / sämre micrat, därför jag inte ville micra tårtan. Villabrand tom, och joo.. hade man varit klar i huvet skulle man nog inte ställt på pappskiva på högsta värme på spisen :död

:rofl :rofl :rofl :rofl

Tack Villee och Kay för att ni bjuder på dessa historier. Jag skrattar så jag tjuter... och tycker samtidigt att det är underbart att höra att det finns fler än jag så får så "lysande" idéer.

Villee skrev:
ush, och han micrar dagens lunch direkt därefter?? Skönt.

Nu verkar iaf denna dag räddat, vart precis iväg och handlat 5l minimjölk och 3x micropopcorn som ska in i micron om några min! :tummenupp

Är det gott med 5 liter micrad minimjölk? :D

Goodstuff skrev:
Du kanske skulle må bra av lite gratis utbildning. :D

Hehe :hihi Jag njuter av sommarlov för tillfället, ska njuta av 'gratis' utbildning lite senare i år.

Njah, lämnar mjölken i kylen slipper torka upp i micron sen :tummenupp

:7peta vilket fusk sommarlov det är de hmmm många år sen man hade, trode dom slutade med det när jag sluta ha :hihi

Villee skrev:
Hehe :hihi Jag njuter av sommarlov för tillfället, ska njuta av 'gratis' utbildning lite senare i år.

Njah, lämnar mjölken i kylen slipper torka upp i micron sen :tummenupp

Mavve skrev:

Jag har faktiskt provat denna en gang.

ducshat precis och tagit pa mig sista paret strumpor, rakar av misstag trampa i lite vatten som lag pa badrumsgolvet, eftersom jag ska ut och ata med polarna och borjar fa lite brattom sa kommer jag pa denna genialiska ide med micron.
Tyvarr ar jag ingen expert pa omradet och min micro har inget program for torknng av blota tubsockor sa jag hoftar till bara, sen gar jag tillbaks till badrummet for att raka mig.
Efter en kort stund kommer dofterna efter mig till badrummet, det visar sig att jag gjort en brutalt fel uppskattning av tid och effekt for att torka tubsockor.
efter att ha slackt dom brinnande sockorna i badkaret sa hinner jag gora en liten utvardering av skodorna innan det ar dax att sticka, kaklet bakom micron var alldeles kladdigt av nan sorja, likasa undersidan av skapet som var ovanfor, Mickron overlevde inte, idag lever jag ensam utan micro, koket luktade brand i ungefar 2 veckor efter.

Kompisen tutar utanfor och ska hamta upp mig, tanker for mig sjalv att det nog ar bast att halla tyst om detta for att slippa trakningar ett tag framover.
Det forsta kompisen sager, vad f*n ar det som luktar ? :)

(sitter utomlands, darfor saknas vara unika svenska bokstaver i texten)

The Ace skrev:
Jag har faktiskt provat denna en gang.

ducshat precis och tagit pa mig sista paret strumpor, rakar av misstag trampa i lite vatten som lag pa badrumsgolvet, eftersom jag ska ut och ata med polarna och borjar fa lite brattom sa kommer jag pa denna genialiska ide med micron.
Tyvarr ar jag ingen expert pa omradet och min micro har inget program for torknng av blota tubsockor sa jag hoftar till bara, sen gar jag tillbaks till badrummet for att raka mig.
Efter en kort stund kommer dofterna efter mig till badrummet, det visar sig att jag gjort en brutalt fel uppskattning av tid och effekt for att torka tubsockor.
efter att ha slackt dom brinnande sockorna i badkaret sa hinner jag gora en liten utvardering av skodorna innan det ar dax att sticka, kaklet bakom micron var alldeles kladdigt av nan sorja, likasa undersidan av skapet som var ovanfor, Mickron overlevde inte, idag lever jag ensam utan micro, koket luktade brand i ungefar 2 veckor efter.

Kompisen tutar utanfor och ska hamta upp mig, tanker for mig sjalv att det nog ar bast att halla tyst om detta for att slippa trakningar ett tag framover.
Det forsta kompisen sager, vad f*n ar det som luktar ? :)

(sitter utomlands, darfor saknas vara unika svenska bokstaver i texten)

Hehe underbart, något man inte ska testa då :)

Kakan, aa sista ordentliga sommarlovet de närmaste 40 åren så njuter till det yttersta! Fast lite bättre väder hade ju vart kanon.. det kommet! :tummenupp

Ibland kan jag också vara ganska förvirrad. Händer att jag slår på kaffebryggaren utan att ha tillsatt något kaffe i filtret... Bara att hälla ut vattnet och börja om från början. Efter en kvart kommer man tillbaka och märker att man inte hällt i något nytt vatten. Av med kannan, fylla på med nytt vatten... Det som händer med min bryggare när den är torr och varm är att vattnet man då häller i börjar spotta och fräsa vid mötet med de glödheta värmeslingorna och kaffepulver blåses iväg över hela diskbänken. Det mest extrema jag har varit med om var att jag efter ovanstående procedur gjort ett tredje försök som slutade med att färdigbryggt kaffe slutligen bränts mot plattan och flutit ut över hela bänken, samt runnit längs skåpluckorna och ner över golvet... Hade glömt att ställa tillbaka kannan igen :huvet

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back