Manöverbana

Slowrider

Medlem
Gick med
6 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K5 & Honda CBR 1000 ROSSI EDITION
TJa!

Kommer precis från min näst sista lektion... Har uppkörning snart. Behöver öva lite mer på höghastigheten, så jag tänkte göra det själv..

Har så för mig att jag hitta någonstans någon som hade pekat ut att det ska finnas en manöverbana runt göteborg som är uppritad, men hittar inte den tråden, så snälla, hjälp mig!


Tjo!
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Ta ett antal halvfyllda petflaskor eller något annat kreativt, och ställ ut på lämplig plats. Avstånd mellan koner mm lär ju finnas på transportstyrelsen eller liknande.

Sen är det bara att köra :tummenupp

Annars så finns det väl små koner att köpa lite varstans. Typ biltema?
 

Slowrider

Medlem
Gick med
6 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K5 & Honda CBR 1000 ROSSI EDITION
Det sket sig ändå... Har inget släp till cykeln, ingen av de jag kan övnignsköra med kan idag, imorgon... sen åker jag till oslo å jobbar. så...

Men tack för hjälpen!
 

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Majorna
Hoj
nada
Tydligen var mitt tidigare tips i mölndal nu mer en byggarbetsplats. Vet inte hur det är med den stora parkeringen mellan Åbytravet och Åbybadet. Har sett att dom kör där iaf.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Var och körde krypkörning vid Jonsereds Fabriker härom dagen, på platsen det länkades till i den andra tråden. Båda varianterna på lågfartsbanan finns uppritade där, däremot inte högfartsbanan.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Var även och tittade i Lerum/Stenkullen där högfartsbanan finns uppritad. Det är en lång raksträcka som slutar med en vändplats. Högfartsbanan finns uppritad så den går att köra åt bägge hållen. Dessvärre ligger det dock en enorm hög med grus på vändplatsen. Detta innebär att att högfartsbanan inte går att köra åt det hållet, vilket hade varit bra eftersom det finns gott om utrymme för vändningen i och med att vändplatsen är bredare än vägen.

Istället får man köra banan åt andra hållet, så att man börjar ta sats vid grushögen/vändplatsen och sedan vänder mitt på vägen. Enda problemet är att vägen är exakt 8 meter bred där man då vänder, vilket innebär att vägens kant får fungera som kantlinjer på sidorna. Finns alltså inget utrymme för misstag om man skulle råka ta ut svängen lite för mycket i vändningen. Dessutom låg det rejält med grus i kanterna just där, så det kan rekommenderas att ta med sig en sopborste. I övrigt är banan fri från grus, bortsett från området närmast vändplatsen med grushögen, men där tar man ändå bara sats.
 

Slowrider

Medlem
Gick med
6 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K5 & Honda CBR 1000 ROSSI EDITION
Åker dit så jag är där om en timma typ, någon mer som ska träna/öva idag? Åker till den i lerum/gråbo
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top