Mamma stämmer sin dotter ang trisslott

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13785180.ab

Mamma Mari-Louise bekräftar att hon nu är ovän med dottern:
– Det är min söta dotter, men det är ju mina pengar. Jag fattar inte hur fan hon kan påstå att det är hennes lott. Jag behöver ett nytt kylskåp och 60 000 kronor till tandläkaren. Det skulle jag använda vinstpengarna till.
Terecia har köpt en motorcykel.

Vad tycker ni sporthoj? Hon bränner ju pengarna på en MC så då är det väl försvarbart att ta pengarna..

vems sida står ni på egentligen, för ni har säkert hört om detta.. :va

Har man döpt ungen till Terecia så har man stor del i att det blir WT...

ÅAS måste man vara WT för att döpa ungen så....

Svårt val...

Jag håller på dottern..

En 59-årig kärring som har så dåliga tänder att det kostar 60000:- att laga, som enligt egen uppgift "inte vågar skrapa"(varför inte, kronolle jagar henne?). Ställ det mot en snygg knuttadotter med pengar, enkelt val..

Det är pengar nog för att båda skall ha det gott. F ö fanns det väl fler barn med olika fäder med så visst pekar hela soppan på att det är WT. Sorgligt att pengar alltid plockar fram det sämsta ur folk. Dottern har ju något uppenbart fel i sin begreppsvärld och kan förmodligen inte förvalta stålarna vettigt heller. Förmodligen är hon uppvuxen på underhållspengar vilket direkt omöjliggör ett sunt förhållningssätt till "mitt" och "andras", förklarar isf även den ömma moderns förhållningssätt.

Kan säga att om min mor behövt åtgärda garnityret för 60 papp och saknat medel till det hade jag slantat det utan ett ögonblicks betänkande, detta även om jag behövt avstå mc ett tag, (vilket inte är fallet). Apropå vad någon skrev om att avstå skrapandet kan man lätt förstå om inte tanten vill sitta i rikstäckande television med risigt garnityr, sannolikt en självförtroendefråga. Mest tragiskt att de inte klarar se till varandras bästa och där är det ju otvivelaktigt dottern som har makten.

Inför omyndigförklarande igen! Omedelbart och retroaktivt, för båda.

Det är pengar nog för att båda skall ha det gott. F ö fanns det väl fler barn med olika fäder med så visst pekar hela soppan på att det är WT. Sorgligt att pengar alltid plockar fram det sämsta ur folk. Dottern har ju något uppenbart fel i sin begreppsvärld och kan förmodligen inte förvalta stålarna vettigt heller. Förmodligen är hon uppvuxen på underhållspengar vilket direkt omöjliggör ett sunt förhållningssätt till "mitt" och "andras", förklarar isf även den ömma moderns förhållningssätt.

Kan säga att om min mor behövt åtgärda garnityret för 60 papp och saknat medel till det hade jag slantat det utan ett ögonblicks betänkande, detta även om jag behövt avstå mc ett tag, (vilket inte är fallet). Apropå vad någon skrev om att avstå skrapandet kan man lätt förstå om inte tanten vill sitta i rikstäckande television med risigt garnityr, sannolikt en självförtroendefråga. Mest tragiskt att de inte klarar se till varandras bästa och där är det ju otvivelaktigt dottern som har makten.

Inför omyndigförklarande igen! Omedelbart och retroaktivt, för båda.

Jag föreslår retroaktiv abort, eller åtminstone återinförandet av tvångssteriliseringar.

Jag tror att mamman är rökt eftersom hon inte uttalat att lotten var hennes i samband med att vinsten anmäldes eller när det skrapades i tv. Vad som sedan är sant vet nog bara de två. Pengar drar ibland fram det värsta hos folk.

Detta påminner mig om att jag har tre oskrapade trisslotter... som införskaffandes för två veckor sedan...

Var fan är dom? :va

10 000 kr / mån i 25 år? Är det värt mer än ens mamma/dotter? Oavsett så tycker jag det hela är ganska galet..

En 59-årig kärring som har så dåliga tänder att det kostar 60000:- att laga

Är det inte så även hos tandläkaren att om den förväntade
reparationskostnaden överstiger 50% av tantens marknadsvärde
skall man påpeka det innan borrning påbörjas?

:crash

Sedan kan man lite stilla undra över hur planen för finansiering
av tänder och kylskåp såg ut innan trisskrapet? :va

Kanske har kärringen i åratal druckit sur mjölk och ätit skämd mat
samtidigt som hon förtvivlat skrapat triss i jakt på kylskåpspengar.

När sedan vinsten äntligen trillar in har dessutom rutto-maten krajat tänderna totalt.

ren otur alltså!

Tror jag skall ta upp detta på nästa familjeråd.
-"Jo, du vet det där badrummet som vi tänkte låna 100´ för att renovera?"
-"Jag har en lösning på hur vi skall slippa låna!"

Å så hystar jag upp 500 trisslotter på köksbordet.

-"Vad glor du på? Det är bara att börja skrapa!" :tummenupp

-"Fast om det är jag som skrapar fram vinsten blir det inget badrum, då blir det banhoj!"

Jag tror det kan bli stökigt i köket. :gnissla

/E

Det här lär aldrig mamman kunna bevisa även om lotten egentligen var hennes.
Antingen är hon en idiot som lät dottern ta hand om vinsten eller så är hon en idiot som stämmer dottern.

Dottern är antingen en idiot som stal vinsten från sin mamma eller en idiot som ger bort 10 000 till en så blåst mamma som försöker stjäla hennes vinst.

Och vi får aldrig reda på hur det verkligen låg till, räcker det som sammanfattning?

Det här lär aldrig mamman kunna bevisa även om lotten egentligen var hennes.
Antingen är hon en idiot som lät dottern ta hand om vinsten eller så är hon en idiot som stämmer dottern.

Dottern är antingen en idiot som stal vinsten från sin mamma eller en idiot som ger bort 10 000 till en så blåst mamma som försöker stjäla hennes vinst.

Och vi får aldrig reda på hur det verkligen låg till, räcker det som sammanfattning?

Ja, det är en kort och koncis beskrivning av det hela.

Borde inte Tobakshörnan eller vart nu lotten köptes ha övervakningskamera som kan kontrolleras? (vild gissning, men man vet ju aldrig)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra