Malmö - Trevligt ställe

Status
Ej öppen för fler svar.
Varför har "invandrare" plötsligt ett kollektiv ansvar för varandra trots att de kan tala olika språk, komma från olika världsdelar och ha egentligen inget gemensamt mer än på sin höjd religionen när DU och varje svennebanan knappast tar ansvar för det som andra svennebananer hittar på.... eller tar du ditt ansvar för att styra upp fotbollshuliganerna

Precis, räcker det inte med de problem vi idag redan har ?

Ska vi få ännu mer problem och kostnader med invandrarna som inte kan sköta sig ?

I min värld så löser man först de problem man har innan man skapar sig nya.

Mkt av detta som du har tagit upp är emot islam o de som begår sådana handlingar som självmords bombning könsstypning o.s.v utförs av extremister som tolkar islam fel , de e fan inte ens muslimer

Räcker detta ?

Könsstympning av flickbarn
Attacker mot utryckningsfordon
Radikala islamister
Muslimska flickskolor
Muslimska självmordsbombare
Önskemål om särskild lagstiftning för muslimer
Burka
Moskébyggen
Separata badtider på allmänna bad för muslimer
Muslimska hedersmord
Tvångsäktenskap
Muslimsk vägran att ta kvinnor i hand
Islamistiska påtryckningar till ytterligare krav på censur av det fria ordet (Ulf Nilson)
Muslimskt präglat livsmedel
Papperslösa invandrare
Iillegala invandrare
Nyårsraketer mot polisen

Sist men inte minst "svenska” terrorister

Herregud!!!
Vf är ni bönder i hålorna så livrädda för?
O snackar så mkt skit...

Känns som att sporthoj.se är ett ställe för okunniga idioter som lever i grottor...

Malmö är den bästa o mest utvecklande staden man kan bo i!!
Jag har utländsk bakgrund o kör daglingen färdtjänst kunder i malmö.
99% av "svenska" äldre damer o herrar som jag har träffat är så tacksamma o nöjda med utlänningar samt uppskattar vår hjälp inom t.ex taxi bransch ,hemtjänst
1% av dom led av någonslags sjukdom som ni gör...
Sluta leva i en rutten bubbla o snälla sluta bete er som ni är perfekta!!

Känns som ni är väldigt låg utbildade som har sådant tänkesätt mot människor med annat hud färg än er själva!

De var rätt roligt detta inlägg. Så dem som inte gillar folk med utländsk bakgrund är korkade ?. du kör färdtjänst, och de finns en del chaffisar från malmö som betett sig illa mot kunderna. Men de är som i alla brancsher och de kvittar var människorna är ifrån.

Sen låter de som du snurrar enbart inom staden, lätt att bli insnöad då.

Men problemen finns även i göteborg, sthlm ja vilken jävla stad man än kommer till så finns de problem.
Taxi tillhör inga högutbildade yrken heller så har du bara den utbildningen så borde du nog vara tyst. (ja du har nog någon annan)

Hittat :)
[YOUTUBE-ID]OrfLjozo8NM[/YOUTUBE-ID]

Det är ett hån mot alla skattebetalare som bekostar detta och även även ett hån mot skolor, sjukvård och pensionärer som kunde få bättre nytta av pengarna.

Mitt önskemål om en STOR parkeringsplats växer sig bara starkare.

Det finns förstås så mycket positivt som dessa kulturberikare har fört med sig till Sverige.

"Muslimsk vägran att ta kvinnor i hand"

Nä nu jävlar! Ut me packet! :mad:

Mkt av detta som du har tagit upp är emot islam o de som begår sådana handlingar som självmords bombning könsstypning o.s.v utförs av extremister som tolkar islam fel , de e fan inte ens muslimer

Det är väl iof bara typ 4 pers i världen som har "rätt" att tolka koranen...

Last edited:
OCH, det jävliga är att jag inte nämnt ett ord om vare sig hudfärg, nationalitet eller religon på de som "pangade rutor". Det är endast ni som utgår från det, där ligger problemet.

Jo, fast nu skrev du ju själv att du skulle bli kallad rasist för vad du skrev så om du inte själv är svart och syftade på svenskar så är det ju lätt att förmoda att du menade invandrare ;). Inget fel i att säga det förstås, men jag bara påpekade att just vandalism är jävligt vanligt bland svenskar också och rätt omfattande just i Sverige. Däremot finns en hel del nya företeelser inom brott som kan tillskrivas invandring. Rätt ska vara rätt.

Och när vi ändå pratar förövares ursprung så kan jag säga att det inte bara är arabiska namn som poppar upp när det kommer till nätbedrägerier med adress Rosengård, utan även rätt mycket zigenska namn och ett och annat polskt.

Jag har samarbetat med polisen i Malmö angående kortbedrägerier. De har ligor som sysslar med sånt i Rosengård. Man utnyttjar småkillar som målvakter. Dessa torskar dit ibland när snuten väl orkar bry sig. Enligt polisen yppar de aldrig ett ord för de vet att de kommer bli grymt misshandlade om de gör det och aldrig kunna visa sig utomhus mer.

För nåt år sen löste polisen upp nån av de stora ligorna och sedan dess har det sjunkit rätt mycket faktiskt.

Last edited:
Vill egentligen inte yttra mig i frågan eftersom jag inte lever i Malmö och Fox news är väl inte världens mest opartiska nyhetsförmedlare, men klippet fick mig att skämmas så jag måste.

Om jag tar in en gäst/inneboende i mitt hem, föder honom, klär honom, försöker få honom på fötter helt enkelt och han väljer att tacka mig genom att förstöra mitt hem så åker han ut, punkt. Har inget att göra med hudfärg, religion eller kön.
Tror inte att mina grannar skulle ha fördomar mot mig för det heller faktiskt.
Varför det inte funkar på nationell nivå är ju frågan.

Last edited:
Hur många SH:are finns i malmö?
Samla ihop alla frivilliga, det borde väl bli minst 50 pers,
åk till rasmusgatan eller vad den nu hette och starta
gängkrig!
Ta över gatan!

PS. Finns det inte någon lokal HellsAngels-avdelning
i närheten som kan reda ut problemet annars?

När du skriver att personerna i Kroksbäck spottar och trakasserar alla svenskar som transporterar sig igenom där så blir jag lite full i skratt. Seved och Rosengård borde ju med all sannolikhet vara "värre" än Kroksbäck.

Jag gick kanske i fällan att tro att de behandlar alla med svenskt utseende lika, men i så fall gjorde du samma sak.

Varför de låter just mig vara vet jag inte, för inte länge sedan gick jag nästan demonstrativt rakt igenom ett gäng på den omtalade gatan på Seved, utan att få ett ont ord kastat mot mig. Visst, de såg inte så glada ut, men ingen sa eller gjorde något.

Jag ber om ursäkt om du tog illa upp, men du som också har erfarenhet av stadsdelarna, håller du inte med om att tidningarnas bild är överdriven?

Det skulle kunna vara så enkelt att de tycker du har polisutseende och Blueridge inte har det.

PS. Finns det inte någon lokal HellsAngels-avdelning
i närheten som kan reda ut problemet annars?

Ja! Detta var absolut trådens bästa lösning på problemet. Eller inte. Men jag hoppas du bara försöker skämta.

Jag bor två mil från Malmö, och själv tycker jag att malmö (och framförallt rosengård) är helvetet på jorden och vistas numera så lite i den jävla hålan som det bara är möjligt. Visst, de fina överklasskvarteren kan väl vara både fina och trevliga. Men generellt sett tycker jag inte att media blåser upp vare sig malmö överlag eller rosengårdsproblematiken särskilt mycket. Media är ju alltid media, men säger man att det inte är problem i rosengård så är man nog lite blind... Exempel: Visst, ok om det hade varit någon enstaka människa som av religiösa skäl inte ville släppa in manlig ambulanspersonal till sin födande fru... Men när större gäng vid upprepade tillfällen aktivt hindrar räddningspersonal, både brandmän och ambulanssjuksköterskor, från att utföra sitt jobb, då är något galet...:näsblod För att inte tala om alla bilbränder, vandalism, misshandel, rån och skit som pågår i den stan... Talar bara av egen och bekantas erfarenheter, och malmö ÄR ett jävla ställe...

På vilket sätt är Malmö så hemskt? Du som knappt är där har kanske inte det klaraste bilden av hur det går till? Visst, en del av det du räknar upp kan man läsa om tidningarna, men har du personligen råkat ut för något?

Last edited:
På vilket sätt är Malmö så hemskt? Du som knappt är där har kanske inte det klaraste bilden av hur det går till? Visst, en del av det du räknar upp kan man läsa om tidningarna, men har du personligen råkat ut för något?

Medges att jag inte varit där och hängt aktivt på ett år eller två, det undviker jag som sagt numera i största möjliga mån. Men jag tvivlar på att stället har blivit så mycket bättre på den korta tiden...
Jag har som tur är inte råkat ut för några vidare extrema grejer, inte fått min bil uppbränd eller sönderslagen eller fått stenar kastade på mig. Däremot har jag råkat ut för folk som försökt råna mig, folk som slagit ner mig och folk som beter sig allmänt som skit. Det jag brukade tycka utmärkte malmö på den här fronten är hur mest folks attityd liksom. Hur alla ska gå runt och tuffa sig mot andra, hur solidaritet och medmänsklighet kan kännas totalt bortblåst. Att folk försöker göra gatorna till sina bidrar ju inte direkt heller till att göra staden vänligare...:rolleyes: Senast jag hängde i malmö med en polare var det ett gäng som försökte få oss att betala "tull" för att få gå dit vi ville...:D Så nej, jag har väl inga direkta skräckexempel. Men tillräckligt för att inte gilla stället:) Bara stämningen i stan är så annorlunda mot andra städer, det känns som att folk är allmänt rädda och mer eller mindre arga... Kul att vistas där då...:död

Jag bor som sagt inte i Malmö, men har tre vänner som gör.. Det sker skit hela tiden, och mina kompisar är minsann inga bråkstakar!'

Några ex på saker bara från i somras:
Min vän råkade gå in i en kille på torget nattetid, och killen bara vände sig om och slog ut hans framtänder.
Min kompis syster blev i somras nedslagen och rånad. Förra helgen blev polarens vinge på bilen stulen..

Jag och en kompis var där för att kolla på en bil för några veckor sen, och vi blev hotade med stryk av en förbipasserande (ursäkta uttrycket) neger, sådär utan anledning.

Men det kanske är så här i alla andra städer, förutom den jag bor i då..

Jag kan säga att alla jag känner har samma uppfattning om Malmö..

Många har nog fått sin bild via media och det har ju varit en hel del negativa skriverier senaste åren utan att överdriva. Gänguppgörelser, sprängdåd, dödsskjutningar, bränder, stenkastning etc. Lägger man ihop allt så framstår Malmö som en stad man gör bäst i att hålla sig borta från. Men det är givetvis inte någon sann bild man målar upp framför sig om man endast utgår från det man sett och läst via media.

Precis som i andra större städer får man passa sig lite vart man rör sig. I de centrala delarna riskerar man kanske att bli rånad på sin höjd. Det i sig är illa nog. Men sannolikheten att bli överkörd när man går över ett övergångsställe är nog större.

Även för en som varit en del i Malmö blir man påverkad av mediabilden. Sprängdåden av populära ställen där folk normalt sett vistas får en att tänka till lite och fundera på vad som händer i kulisserna. Förr eller senare drabbas någon oskyldig. För ett par år sedan sprängdes ett populärt ställe i självaste Lund. Visade sig att ägarna hade kopplingar till Malmö. Det skulle inte förvåna mig om ett antal restauranger, nattklubbar och populära fikaställen i Helsingborg har någon delägare som inte är helt legitim. Skrämmande tanke, men jag tror att det finns risker att den typen av saker sker utanför våra tre storstäder. Klimatet är dock hårdare där.

Sist jag var i Stockholm sprängdes en bil bara ett kvarter från där jag befann mig. Det var riktat mot Stureplansgruppen visade det sig sen. Sedan har vi terrordådet som fick en att få kalla kårar vad som skulle kunna inträffa om attentatsmannen varit mer framgångsrik. Sverige har förändrats och det har blivit ett hårdare klimat.

Last edited:
Jag kan säga att alla jag känner har samma uppfattning om Malmö..

Alla jag känner från Lund har också samma uppfattning. Det är märkligt för ingen jag känner från Malmö tycker så.

Har en kompis som bor på Seved och hon har inte upplevt några problem större där än där de bodde i Linköping - nu har det varit mycket senaste veckorna och hon är utomlands sen mitten på september så hon kanske har missat det värsta.

Jag tycker personligen att mediabilden är grymt uppblåst men å andra sidan bor jag inte heller där.

Alla jag känner från Lund har också samma uppfattning. Det är märkligt för ingen jag känner från Malmö tycker så.

Har en kompis som bor på Seved och hon har inte upplevt några problem större där än där de bodde i Linköping - nu har det varit mycket senaste veckorna och hon är utomlands sen mitten på september så hon kanske har missat det värsta.

Jag tycker personligen att mediabilden är grymt uppblåst men å andra sidan bor jag inte heller där.

Även Linköping har slumkvarter. Antar att hon bodde där ..

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back