Malmö samåkning

jag har för mig att det finns en tråd med tips till nybörjare, vill inte få "makten" på mig med att dra igång en till ..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?240388-Ditt-b%E4sta-mc-tips där ja .. Så får du försöka ha en checklista på tanken som du stirrar i innan du går in i kurvan .. Skämt åsido , börja med
1. att sänka farten tillräckligt för att du inte ska känna att du behöver ha "stödbroms" i kurvan , ett ganska vanligt nybörjarfel (undertecknad inkluderad) och sen ha lätt gaspådrag igenom kurvan.
2. flytta fram gränsen hela tiden, tills det känns naturligt , eller tills du kan spinna ut ur kurvan som Stoner eller Melandri
http://www.youtube.com/watch?v=eByrWozqvaY
3. sidplacering så att du inte riskerar få ut huvet i andra filen, eller att du blir klippt av en minibuss när du kör över ett krön, och samtidigt att du inte riskerar köra på en cyklist som kör på vägrenen.

Börja med det, och häng på onsdagskörningarna ;)

tack ska du ha! jag tog kortet i fredags så jag har bara missat en onsdag än ;) men jag följer tråden så jag inte missar något :)

Eftermiddagstur 15:30, st1 cypressvägen

Tack för en trevlig runda och javat hos Java!

jaha. det var ju kul att ni hade kul! Jag tänkte ju dyka upp.. Det får gärna snart göras om för nu har jag tid igen :)

Blir det någon onsdagsåkning i morgon månne? Vädret verkar ju duga! Men det måste bli efter fem för min del :)

Om ngn vill hänga med och köra med RR ikväll så kör jag från St1 cypressvägen strax efter 1720

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon