Malmö samåkning

Ska ner till mc-huset och kolla om de har några outlast tröjor/västar, sugen på att prova.

Måste bara säga att jag var sugen på en runda i går, så jag körde från malmö vid 9-tiden, mot lödde. Ungf halvvägs började det småregna, och i Lödde började snösträngar synas på vägen. Det blev skithalt, så jag knappt kunde gasa. IS hade börjat bildas ÖVERALLT, men jag tuffade på i 30. Värst var det på min gata i Kävlinge, där det var så halt, så jag kunde inte stanna, för jag fick inget grepp i sulorna på mina stövlar. Där var det krypkörning

Kontentan är att man har mer grepp än man tror, fast det e is ute, men då måste man använda insidan av huvet ;)

Känns ibland som om man kör långsammare och försiktigare än dom som kör moped. Ändå har man mer än 20 ggr kraften mellan benen (i dubbel bemärkelse... ;-))

Ser ut att bli riktigt bra imorgon,någon som är sugen på en runda? :)

Eslövsrundan kanske? upp o vända i Perstorp.... :)

Last edited:
Jag vinka till min första hoj för säsongen i dag i Kävlinge :yoparty
Något grönt, en Kawa kanske.

Stötte på 2 hojar idag. 1 glidare och något stort stridsvagnsaktigt. Kanske en Goldwing...
Träffade även på Mr Java i bil. Stackare :gråta

Sol mest på förmiddagen och kallt.

Får bli Statoil Eslöv 11:00 kanske?
Jag kan nog komma ifrån en sväng ändå :tummenupp

55e0470c-cd0a-cc65.jpg

Har har en annan legat sjuk i veckan och börjar repa mig nu. Hostar fortfarande och står i valet o kvalet om jag ska ut en kort runda, för de skönas skull. Hade ju varit najs.

Tillbaks igen efter en liten fadäs. Mitt i allt märker jag att kopplingsvajern blev lös. Jodå, avsliten längst ner. Så det blev till att köra hem igen lugnt. Jag som hade årets längsta tur på gång - nu blev det bara ca 4 mil. Trist!

Mindre kul med vajer brott om man befinner sig mitt inne i stan med massa stoppljus, kan bli lite svårt o stanna :) därför har man hydralkoppling, haha :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman