Malmö samåkning

Från dagens runda. Nere vid Smygehuk.
Tack för en trevlig dag :D
SlIvxl.jpg

Last edited:
Tack alla för en trevlig tur och kanon sällskap!
Ber om ursäkt att jag hade dålig koll bakåt, trodde alla var i kapp i Anderslöv pga hastighetsbegränsningen. Någon fortsatte mot Malmö och jag trodde att det var fler som frivilligt valde det. Det var nog solen, torra vägar plus att jag var väldigt sugen på en sillburgare som gjorde att det råkade gå 70 plus ibland. Jag lovar lägga mig sist nästa gång...
Tror att det är fritt fram att köra först och lägga en rutt.
Vi ses!

Någon som är sugen idag med ännu bättre väder än igår. Jag har ett förslag att starta vid Statoil Spillepengen ca 13.00 idag och köra norrut. Någon som har lust att lägga en rutt och ta ledningen? Gärna ett fika ställe på vägen.

Sorry. Kan inte smita ifrån idag tror jag.
Lyckades stjäla fyra timmar familjetid igår i alla fall ;)

Jag skulle gärna följt med men jag har en elakartad jobbsituation jag måste förgöra

Har ett par husvisningar att avverka så kl13 blir tajt för mig. Angående turer norrut, sök på "Eslövsrunda". Har för det finns några trevliga rundor. Dessutom har jag ett svagt minne att Palle plottade en grym Lukta-på-blommorna-tur förra året...
/Raz

EDIT: Sitter på mobilen så kan inte riktigt ta fram de själv, sorry.

Last edited:
Baaah!!

Tack grabbs för en god runda igår! Haha min koppling gav sig totalt på vägen hem igår, haft strul fram och tillbaka med den nu ett tag. Igår när vi körde så fick jag fan inte i växlarna och den var duktigt dryg att köra med.

Men efter jag kom hem så meckade jag lite med handtaget och konstaterade att det va oringarna till cylindern i handtaget som är i princip helt slut.

Men det är lugnt tänkte jag... Har ju ett reparationskitt... Beställde jag samtidigt som jag bytade sulor hos Ebos. Tar ju inte så lång tid att fixa.. Så jag meckade ner handtaget, tar fram min "kopplingssats" som visade sig vara ett reparationskitt till handbromsen..

Så ni sitter jag med ett slaktat kopplingshandtag, reparationskitt till en handbroms, solen skiner och jag kan inte köra!

Jaaa länge leve folk som kan läsa skillnad på koppling och broms! :kulspruta

Spenderat ett par timmar på bågen idag. Blev ca 23 mil på sydvästra Skånes småvägar. Halvvägs plockades svägerska med kille upp (på en Kawasaki zx-10). trevligt med stopp i Smygehuks hamn. +16C!

Någon som e sugen på en eslövs runda vid 17.30 ? Är vid Statoil Eslöv och kollar om någon dyker upp.

Last edited:
folk som e sugna lättare få ihop körningar kanske vill byta msn? fb? mob nr? eller så man e ju inte alltid här

Ska bli skitväder hela veckan :( Vi får ta och styra upp en kul runda så fort solen tittar fram. Haha enligt klart.se är det nästa fredag, men jiipiie! :(

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman