Makten att säga ifrån

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Yngling slog ned rånare
Jönköping 31 jan 18:56

Vid 01-tiden natten mot lördag kom tre män gående på Skolgatan i Jönköping. De gick mot en man i 20-årsåldern, uppger SR Jönköping.

En av de tre männen drog kniv och försökte tvinga till sig ynglingens plånbok och mobiltelefon.

Men i stället för att lämna ifrån sig sina tillhörigheter slog ynglingen ned rånaren och sprang från platsen.

Jag vill bara säga tack till denna kille:tummenupp
Hoppas bara att han klarade sig bra, och inte fick några skador.

Äntligen någon som säger ifrån!!!
TACK!!!!!

Last edited:
ALLTID jättetrevlig då badguysen springer på fel kille, tyvärr händer det alldeles för sällan!

EN klassicker!

[YOUTUBE-ID]HZLaOpFMzo8[/YOUTUBE-ID]

Vad fick journalisten yngling ifrån?... en yngling hade ju blivit nerslagen och rånad... det var ju en man som knockade ner rånaren... som troligen var en yngling :D

(undra vad dom andra två rånarna gjorde föresten, först är dom tre, sen är det bara en som rånar 20-åringen)

Det finns ju ute någon film när en pundare försöker råna en bar, som för kvällen är bokad för något motorcykelgängs fest...

Eller den dom har visat på tv ett par gånger, rånaren som tränger sig i kön på en nattöppen butik för att råna kassören.
Det är bara det att killen han tränger sig före är polis, fullt uniformerad och i tjänst dessutom!

Önskar att det fanns fler som hade stake nog och kunskap till att tillrättavisa med knogarna! Fan va mycket tryggare vårt sammhälle skulle vara! :klappar

Önskar att det fanns fler som hade stake nog och kunskap till att tillrättavisa med knogarna! Fan va mycket tryggare vårt sammhälle skulle vara! :klappar

:3freak

Eller så är man diplomatisk in i det sista...

Det skulle ju vara trevligt om alla gick och klippte till varann när de kände sig trampade på. Men det är ju klart att i ett samhälle som vårat där folk förlorat ansvarstagande och fördummats så kanske det blir så snart.

Last edited:
"Du vet att det är fult att rånas! Fyyyy på dig! :ajjabajja" :D

Jag har bara slagits en gång i hela livet och då tror jag inte Jag stött på färre mongon än andra. It takes two to tango... Sen är det ju en sak om nån ger sig på en med kniv som trådskaparen skrev och där gjorde han ju rätt i att klippa till och sen avlägsna sig.

När folk får sina stoltheter trampade på och tar till nävarna så är man ju knappast nåt offer... Man måste ha lite acceptans då många är fulla på stan när det mesta händer och då får man tänka "han blir konstig av sprit, check" och sen gå och stöta på en tjej eller något i stället för att hålla på och larva sig.

Last edited:
Jag har bara slagits en gång i hela livet och då tror jag inte Jag stött på färre mongon än andra. It takes two to tango... Sen är det ju en sak om nån ger sig på en med kniv som trådskaparen skrev och där gjorde han ju rätt i att klippa till och sen avlägsna sig.

När folk får sina stoltheter trampade på och tar till nävarna så är man ju knappast nåt offer... Man måste ha lite acceptans då många är fulla på stan när det mesta händer och då får man tänka "han blir konstig av sprit, check" och sen gå och stöta på en tjej eller något i stället för att hålla på och larva sig.
Jag håller med helt å hållet! :tummenupp Lite sunt förnuft får man se till att ha, och hellre ta ett steg tillbaka än att börja veva.

Hela livet eller hela postgymnasiala livet? :confused:

Du har rätt men i ungdomsåren slogs man ju med varann för att man tyckte det var kul:3freak och då handlade det mer om att nypa varann i jäddhängen på engelskalektionerna så offret skrek och åkte ut eller att häla någon strax ovanför knät då denne satt i kaffeterian och limmade på nån chey. Man tog helt enkelt tillfället i akt men det var aldrig tal om nån käftsmäll i vredesmod.

Den här är fin me´ :näsblod
whatcha ya gonna do about it, huuh :hihi
[YOUTUBE-ID]vscRA12atuc[/YOUTUBE-ID]

Jag tycker att det är bra att det äntligen är någon som kan säga ifrån bara, ska man inte kunna gå säkert hem från krogen utan att det ska komma ett gäng puckon och dra kniv mot dig? För fan, skaffa ett jobb och köp en egen mobil och tjäna egna pengar för helvete...

Tycker ju självklart inte att man ska börja veva för minsta lilla, men får man en kniv mot sig så har det gått för långt. Många har väldigt svårt att veta vad som är mitt och ditt.
Hur många är det inte som knappt vågar gå ut längre för dom har råkat ut för liknande gäng.
Då tycker jag att det är bra när någon säger till med kraft att detta inte ok...

Nä all heder till denna kille...

Det finns ju ute någon film när en pundare försöker råna en bar, som för kvällen är bokad för något motorcykelgängs fest...

Eller den dom har visat på tv ett par gånger, rånaren som tränger sig i kön på en nattöppen butik för att råna kassören.
Det är bara det att killen han tränger sig före är polis, fullt uniformerad och i tjänst dessutom!

Den här är ju ganska bra annars:hihi

[YOUTUBE-ID]u3PzJoAZIwI&eurl=http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198530[/YOUTUBE-ID]

Jag fick också tillfälle en gång att be rånare dra åt helvete, tomhänta.
Dom ville ha min hoj den gången.

:rofl

Tomten ska man inte bråka med heller:

[YOUTUBE-ID]pWXfz94h-Y0[/YOUTUBE-ID]

Word!:näsblod

[YOUTUBE-ID]wb1zYuwA8WM[/YOUTUBE-ID]

Den där tomtegubben verkar vara en våldsam en:hihi

Helt rätt! Jag kunde inte hålla mig en gång förra vintern. Två kanske 16-17-åriga killar som misshandlade en tredje, kanske 18-åring, rätt grovt och hans tjej som försökte gå emellan fick ta emot ett par halvträffar med knytnävar också. Killen har precis hamnat på marken när jag kommer gående med min tjej, skiter väl dom i och fortsätter sparka och slå, jag går emellan.

Killen som fick stryk vill fortsätta slåss så jag lugnar ner honom. Så går dom andra killarna lugnt därifrån skrattande med några glåpord. Då kunde jag inte hålla mig, trots att man inte gärna vill slåss framför sin tjej, så jag springer efter dom, tillsammans med han som fick stryk men han blir knockad direkt tyvärr, och jag slår dom till marken ett par gånger eftersom dom inte ger sig efter första gången.

Fick en stor sten slagen i sidan av huvudet men förutom det bara rätt stora sår på knogarna. De här killarna var inte vana att åka på däng, det märkte man.

Nån måste lära dom. Om varken föräldrar, skola, polis eller lagbok gör det ser jag det faktiskt som min och andras uppgift att visa att man inte gör så ostraffat. Bespara mig superhjältepikarna.

Tyvärr är det för många som anser att sånt här är töntigt men jag tror att det skulle vara bättre om alla var lite mer våldsbenägna i berättigade situationer så att inte små thugs tror att dom kan gå runt och oprovocerat råna och misshandla vem som helst för deras nöjes skull.

Skriver inte detta för att spela allan eller nåt. Jag har gjort liknande grejer förut och kommer mest största sannolikhet göra det igen. Det som stör mig är att folk tycker att våld tyder på ointelligens och inte är okej i någon form. Jag tycker tvärtom att det är väldigt fel att kolla bort. Kvinnor har ju för fasen våldtagits offentligt på stan och folk tittar åt ett annat håll. Helt ofattbart.

Stå på er!

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form