Majsan uppdaterad

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Prisa skatteåterbäringen....
Fan, den skulle ju in på Våra motarder.. :confused:

Bifogat

• nav.JPG
    nav.JPG
    25.5 KB · Visningar: 81
  • ok.JPG
    ok.JPG
    35.2 KB · Visningar: 80
  • pump.JPG
    pump.JPG
    36 KB · Visningar: 70
  • skiva2.JPG
    skiva2.JPG
    38.2 KB · Visningar: 55
  • bak1.JPG
    bak1.JPG
    48.6 KB · Visningar: 82
farmerlip skrev:
Prisa skatteåterbäringen....
Fan, den skulle ju in på Våra motarder.. :confused:
Hoppla. Ser ju bra ut det där :tummenupp
Har du kunnat testa nya bromsen någe??

Jodå...host...host...harkel....några meter hann jag åka....host..... :rodnar innan jag vurpade.... Slog nog nytt rekord i meterinnanvurpautanskivlås :tummenupp . Dunlopdäcken var så att säga snorhala, sitter smet kvar från gjutningen, jag vurpade efter 4 meter...och igen efter 40 sen var det bara att åka hem :( Slog sönder fästet till fotpinnen. Hallen i s-tälje och jag är inte vänner.
Supermoto skrev:
Hoppla. Ser ju bra ut det där :tummenupp
Har du kunnat testa nya bromsen någe??

farmerlip skrev:
Jodå...host...host...harkel....några meter hann jag åka....host..... :rodnar innan jag vurpade.... Slog nog nytt rekord i meterinnanvurpautanskivlås :tummenupp . Dunlopdäcken var så att säga snorhala, sitter smet kvar från gjutningen, jag vurpade efter 4 meter...och igen efter 40 sen var det bara att åka hem :( Slog sönder fästet till fotpinnen. Hallen i s-tälje och jag är inte vänner.
Oups :(
Då tog du väl nästan både första och andraplatsen i meterinnanvurpa? Var det Hising eller Varland som kom ~50m eller så på rörken. Trodde det skulle vara ointagligt, hehe...

farmerlip skrev:

He he.. Det där känner jag igen! :hihi I våran hall i Gävle förra vintern hann jag bara till första kurvan innan jag vurpade, dvs ca 10 meter!!! :kocko Och innan jag hade hunnit ett helt första varv så vurpade jag igen! Var jag less då eller less!?! :6surkart
Kombinationen gamla begagnade hårda dunlopslicks och skitig lackad betong var inte lyckad. Kan tillägga att jag hann med en schysst highsider innan allt var färdigt den dagen. Har det på film, ska försöka få över det på burken nån dag (det kan dyka upp i nå fuelmedia-material oxå).

Så fälgarna kom! Rätt schysst lev.tid, eller? :tummenupp

Luktar ny 10meters i vår när 17" åker på igen, samma plejs?
Samma förutsättningar ??

Nu åker du ju på en riktig hoj så, du slipper två framdäck :banana :arsele

Din j-la flugvikare :fatta!
:arsele på dig själv!
Var som helst när som helt :tummenupp
Is-10-meters?

"När Heda dör har storken smalast ben igen"
Gammalt djungelordspråk!! :banana
Tom Byron skrev:
Luktar ny 10meters i vår när 17" åker på igen, samma plejs?
Samma förutsättningar ??

Nu åker du ju på en riktig hoj så, du slipper två framdäck :banana :arsele

NÄ, inte is, du åker fyra varv när jag åkt tre ju!! :mad:

Det är lite jämnare på asfalt, då har jag bättre häng på dig din gammla vaselinglidare *rörkenskämt*

:yoparty :yoparty :yoparty

farmerlip skrev:
Din j-la flugvikare :fatta!
:arsele på dig själv!
Var som helst när som helt :tummenupp
Is-10-meters?

"När Heda dör har storken smalast ben igen"
Gammalt djungelordspråk!! :banana

ISR-bromsar? Då får man hålla kolla bakåt så man inte blir påkörd. :)

jb skrev:
ISR-bromsar? Då får man hålla kolla bakåt så man inte blir påkörd. :)

Ja, kombinationen Honda och ISR verkar vara vådligt giftig :hihi

Ja hur går det Tom? Du borde ju ha fått hem alla prylar nu och satt ihop dom.
Ska bli kul som fan att se hur din hoj går. Hoppas det blir en "avrostningshelg" på Åland med lika fint väder som i våras.
Ska t.o.m jobba på ett par polare nere i Skåne så dom hänger med.
Kan dom behöva :D

/Stefan

farmerlip skrev:
För att raskt byta ämne då, hur går det med dina sniderier då? Ny topp i mausurbjörk?

Snarare titan och såna där konstiga metaller. Jag har inte kollat status nu på någon vecka, för jag har haft fullt upp med andra aktiviteter, men det var nu den här veckan som toppen skulle vara tillbaka (lång historia om det strul som varit med firman som gör jobbet) och sedan återstår byte av cylle och diverse lager och annat som ska åtgärdas (fetare fälgar, höjt styre, radialpump m.m.). Blir nog fint det där till slut...

Hörru, blir det någe is då? Alltså med värstingmoppen? Se till å bänka den där monkeybiken direkt så man ser vad man får för grejor när man väntat i 6månader :tungan

Radialpump? Hade du inte en sådan förut, eller var det en "vanlig" 16mm med separat oljebehållare??

Megamuppen heda har spammat :yoparty
TomK skrev:
Snarare titan och såna där konstiga metaller. Jag har inte kollat status nu på någon vecka, för jag har haft fullt upp med andra aktiviteter, men det var nu den här veckan som toppen skulle vara tillbaka (lång historia om det strul som varit med firman som gör jobbet) och sedan återstår byte av cylle och diverse lager och annat som ska åtgärdas (fetare fälgar, höjt styre, radialpump m.m.). Blir nog fint det där till slut...

Tom Byron skrev:
Hörru, blir det någe is då? Alltså med värstingmoppen? Se till å bänka den där monkeybiken direkt så man ser vad man får för grejor när man väntat i 6månader :tungan

Radialpump? Hade du inte en sådan förut, eller var det en "vanlig" 16mm med separat oljebehållare??

Megamuppen heda har spammat :yoparty

Självklar blir det isåka, så fort det finns något att köra på - kanske t.o.m. fixar sulor till Aprilian också och kör med knäskrap. Har inte haft radialpump tidigare, utan en vanlig Brembo 16mm. Bänkning blir först när motorn är inkörd på nytt.

Blir spännande och se hur den går :tummenupp

QUOTE=TomK]Självklar blir det isåka, så fort det finns något att köra på - kanske t.o.m. fixar sulor till Aprilian också och kör med knäskrap. Har inte haft radialpump tidigare, utan en vanlig Brembo 16mm. Bänkning blir först när motorn är inkörd på nytt.[/QUOTE]

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back