Magny-Cours!

Ang. SUZUKI GSX-R CUP
Nu kanske det blir ett "offtopic" inlägg men varför i hela friden har inte t.ex. Filip Backlund kört dessa race? Hade jag kört Suzuki i Superstock här hemma så hade jag försökt att få igenom detta!
 
flykay76 skrev:
Ang. SUZUKI GSX-R CUP
Nu kanske det blir ett "offtopic" inlägg men varför i hela friden har inte t.ex. Filip Backlund kört dessa race? Hade jag kört Suzuki i Superstock här hemma så hade jag försökt att få igenom detta!

Jag tror det stavas pengar. Det är inte lätt att få ihop pengar för att köra här hemma och det är inte enklare att fixa pengar för att åka utomlands.
 
oFFkeFF skrev:
Jag tror det stavas pengar. Det är inte lätt att få ihop pengar för att köra här hemma och det är inte enklare att fixa pengar för att åka utomlands.

Har du hört några summor?

Som jag förstod så är det 5 deltävlingar, dom står för allt mek, transporter osv. Jag hade lätt investerat hundra tusen för att få köra dessa tävlingar om jag tror att det hade hjälpt min karriär... Sen borde man kunna få lite till från sponsorer. Eller?
 
flykay76 skrev:
Har du hört några summor?
De 3 sista tävlingarna i SuperStock EM skulle kosta 75.000:-

Såg inte vem det var men en av killarna som rullade i gruset till vänster i bild såg ut att ha ett knä som var ledat på fel hål, gissar att han hoppar på kryckor ett tag.

Kul för Lanzi, trist för Vermeulen.

Vermeulens glidande i sidled vid inbromsningen efter rakan var i en klass för sig :)
 
Don Quixote skrev:
Inte alls faktiskt. Pitt svängde ganska plötsligt höger för att få bättre spår in i första böj. Muggeridge låg snett bakom så Pitts hoj tryckte undan framändan så Mugg. stöp!
Aha, kanske var så det gick till.
 
Jag trodde att det var Bussei som råkade värst ut,
men nu ser jag att han var på 13:e plats i race 2.
Strongt att delta öht efter den kraschen.

Vermuelens glidande ser fränt ut, men är det så effektivt?
Lanzi tog vidare spår med Duccen och hade inga problem
att hänga med. Tror han låg o sparade däck och väntade in
sista varvet. Han hade mycket väl kunnat vinna även om Hondan
inte säckat.
 
gthyni skrev:
Jag trodde att det var Bussei som råkade värst ut,
men nu ser jag att han var på 13:e plats i race 2.
Strongt att delta öht efter den kraschen.

.

Men Bussei var aldrig på startgridden restart race 2 ,bars ut på bår efter startkrasch incidenten.
 
gthyni skrev:
Vermuelens glidande ser fränt ut, men är det så effektivt?
Lanzi tog vidare spår med Duccen och hade inga problem
att hänga med. Tror han låg o sparade däck och väntade in
sista varvet. Han hade mycket väl kunnat vinna även om Hondan
inte säckat.
Lanzi hade garanterat gett Vermeulen en hård kamp om segern och det var jäkligt trist att kedjan hoppade.

Skitsamma om det är effektivt eller inte, lite grym hojkontroll kan "spajsa" upp vilket race som helst :)

Ska bli kul att se hur det går för Mulen till helgen.
 
det såg ju inte skumt ut när Vermeulen kom sladdandes in i den långsamma kurvan "åt fel håll" varv efter varv..

kul race annars med fina fajter som mellan haga/corsers (yamaha vs suzuki) teamkamrat, fajten om 2:a platsen (honda vs ducce)i 1:a racet, om 5:e platsen i 2:a racet osv.. (kawa vs ducce)

kanonhelg :tummenupp

sandstream skrev:
Lanzi hade garanterat gett Vermeulen en hård kamp om segern och det var jäkligt trist att kedjan hoppade.

Skitsamma om det är effektivt eller inte, lite grym hojkontroll kan "spajsa" upp vilket race som helst :)

Ska bli kul att se hur det går för Mulen till helgen.
 
2ono skrev:
Men Bussei var aldrig på startgridden restart race 2 ,bars ut på bår efter startkrasch incidenten.

Tyckte det, men www.crash.net har honom på 13:e plats.

Kollade på www.worldsbk.com istället och:

Muggeridge and Giovanni Bussei (Kawasaki Bertocchi) were taken to the medical centre and failed to make the restart. Muggeridge received stitches in a head wound, and Bussei was kept in for more tests.

Så knappast någon 13:e plats, då.
Han verkar iaf inte vara allvarligt skadad. :tummenupp
 
Last edited:
Goffe skrev:
det såg ju inte skumt ut när Vermeulen kom sladdandes in i den långsamma kurvan "åt fel håll" varv efter varv..

Det där ska jag oxå göra nästa år, för det var förbannat coolt! :rock :yoparty :banana Fast det går nog inte på våra gubbiga och korta banor.

Jag vet på sätt o vis vad han gör, men gäller ju bara och göra det oxå :3freak Blir iaf att träna nästa år. hähä
 
så här kör man R1:
178078.jpg

"jag kollar, okej där har vi marken, jag skiter i att luta mer" :hihi


I enjoyed the second race very much dicing with Nori Haga. I am a crazy Japanese rider but I learnt my craziness from Haga-San! declared Yuki

bara tur att ingen fick värre skador,
Muggeridge stoppad Pitt bakhjul med armen tydligen :död

178046.jpg
 
Last edited:
Swedie skrev:
Vad blev skadorna? Blev orolig för den där föraren som stoppades in i pitts hjulhus.

Muggeridge fick sy en del stygn efter att ha åkt bakhjul,
Bussei studsade omkring medvetslös i gruset och kvarhölls
på sjukan för mer tester.
 
Busseis hojsurfande på Petronashojen ser ju lagom kul ut. Det var en ganska elak krasch det där. :(
 
Usch det var en läbbig en...det är såna vurpor där det kan gå riktigt riktigt illa....hoppas Bussei är någorlunda kry.
 
djaiks
på ett urklipp från bild fyra ser man ju tydligt hur Muggeridges ben sticker fram...
urk
 

Bifogat

  • 1780455prsmall.jpg
    1780455prsmall.jpg
    50 KB · Visningar: 58
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top