Maffiast muller???

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Ska ha en ny ljuddämpare till hojen. Vet vilken jag ska ha (Mivv GP) men vet inte om jag ska kolfilber eller titanium. Vilken ger det maffigaste mullret???

Det är nog ingen skillnad på ljudet, bara lookilooki. Kolfiber är ju snyggast ;)

Det är nog ingen skillnad på ljudet, bara lookilooki. Kolfiber är ju snyggast ;)

Fel...

Det är skillnad på ljudet...

Titanium ger vassaste råaste v-twin ljudet :tummenupp :yoparty , så kör på Titanium du kommer inte ångra dig!

Kolfiber köper man endast om Titanium inte blir snyggt på hojen.

Har Mivv GP Titan på min o du lär ha svårt att hitta nått som låter mer iaf.. nästan VÄL ljudliga utan db killers tycker jag, iallafall med lite varv, fördelen är att Rådjur o halvdöva tant agda hör att man kommer på långt håll o håller sig undan..nackdelen är att farbror blå också hör bra o har gott om tid att inta färdigställning o slipper dra höftskott med Laserpickan.

Nätta/lätta o fina är dom iallafall men glöm inte att kompensera med mer sås, för mig räckte inte map2 på långa vägar o inte heller den fetaste pc3 mappen jag hittade på nätet heller utan fick feta på ytterligare, har dock inte bänkat men nu får den iaf i närheten av vad den ska ha.

Köp den som ser snyggast ut på hojen!

Jag har ett Akra titan tror jag iaf.

Låter mycket bra och väger nada jämfört med orginal bazookan :tungan

På en litertwin är det Akra som gäller...dyrt men så kostar det ju som bekant att ligga på topp. :D :D :yoparty

(kompisen körde med Devil på sin Mille...det låter oxå ok :tummenupp )

På en litertwin är det Akra som gäller...dyrt men så kostar det ju som bekant att ligga på topp. :D :D :yoparty

(kompisen körde med Devil på sin Mille...det låter oxå ok :tummenupp )

Jag har haft Akra på min Mille men kommer aldrig ha det igen... visst det ger bra effekt m.m men låter för klent.

-Brutalt muller.. -H##%& vad den låter.. -Grymt ljud .. mm mm..

Några kommentarer...

Hoj. Ducati 748sp med öppna kolfiberburkar. Snyggt&Ljudligt

För klent? :confused:

Jag har den där akrapipan med klistermärket som det står Akrapovic och Aprilia Racing på (den som kommer med ett nytt chip till boxen), och det låter så man nästan skäms (det är tur att grannen snett över gatan åker minst lika högljudd TL1000, så kan man alltid skylla på honom :D )..

Ett gött, jävligt argt ljud är det i alla fall ur den burken som sitter på min Mille. :yoparty Kan ju vara sopslut packning i den med. :D

Något som alltid är till fördel för Akra är finishen, det är ett veritabelt konstverk..

/J

Körde Aprilias egna slipon på en Mille R 00. Den lät klart mer och vassare än ett Akra till samma hoj. Dessvärre gave det alltid farbror blå exakt klockslag när vi lämnade götaplatsen, de behövde inte ens komma dit och filma längre...

Jag använder aprilia titan slip-on med tillhörande chip och tycker att ljudet är underbart. Låter mullrigt, rått och så högt jag kan tänka mig ha.. Har fått många positiva kommentarer :tummenupp

Jag hade satsat på Arrow Titan. Ger ett enormt gott ljud till Duccen

Nån som vet om det e något bra muller i R1a -04-06 med Yoshimura ??

Du menar väl "bra tjut"? Man får inget muller från en radfyra :D

Last edited:
Ger inte kolfiber ett dovare ljud och titan vassare?

Ger inte kolfiber ett dovare ljud och titan vassare?

Helt rätt.

Kolfiber ger bättre ljud på en skrikig rad4 eftersom det blir lite dovare.

Men en V60 ska ha Titanium!

Sen att jämföra en V90 motor mot en V60 motor är inte helt samma sak... det blir inte samma ljud.

MIVV Titanium! säger en erfaren aprilia ägare som är inne på sin andra Mille med ca 5000 Mille mil bakom sig + flera olika slip-on.

Jag har haft Akra på min Mille men kommer aldrig ha det igen... visst det ger bra effekt m.m men låter för klent.

Akrapovic gör ju pipor som ska vara racelagliga, därför låter de inte lika mycket som *insert name*-Titanium gör. Raceåkare brukar generellt vara ute efter effekten och att komma förbi ljudmätningarna.

Kolfiber = doww doww

Rostfritt = poww poww :yoparty

titanium = paw paw paw

eller nått

Nån som vet om det e något bra muller i R1a -04-06 med Yoshimura ??

not a big fan of y-mura... vad jag vet är att leo vince evo II passar R1 grymt bra och att de ger ett jävligt dovt ljud på tomgång. Hör knappt din egen röst om du står bredvid på tomgång. sen smäller den och brölar som fan när du kör :yoparty
btw. jag har kat-ersättare.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...