Mac eller Pc?

• Thread starter Thread starter Heale
  • Start date Start date
Absolut, jag tycker inte heller att den skulle vara något vidare prisvärd. Därav tyckte jag att det var fördjävligt att de köpte sånna datorer när man för ett lägre pris skulle då kunna få en Mac Book Pro istället.

...eller samma prestanda för flera tusenlappar mindre än både den överprisade hpn och den överprisade mbpn...
Inköp av överprisade burkar rättfärdigas inte av inköp av andra, lika överprisade, burkar.

Smaken är som baken i alla fall, men som många andra påpekat: En Win/PC-användare som en gång testar på att jobba med en Mac istället tittar väldigt sällan tillbaks.

...och där var vi tillbaka vid SBS-viruset :)

Ja absolut, jag har redan bestämmt mig för att jag tycker att en MBP är en bättre dator.

Jamen dåså, då är det ännu en Macägar-ryggdunkartråd, då behöver du ju inga svar.

Jag har en Dell PC, kan inte ni andra som har det gratulera mig till min fina dator, eller måste jag också starta en tråd där jag låtsas vara intresserad av något annat?

Jamen dåså, då är det ännu en Macägar-ryggdunkartråd, då behöver du ju inga svar.

Jag har en Dell PC, kan inte ni andra som har det gratulera mig till min fina dator, eller måste jag också starta en tråd där jag låtsas vara intresserad av något annat?

mja jag var väldigt impad av min dell när jag köpte den för ett halvår sen, men nu känner jag att trots prestandan på pappret så är den inte så super :( plus det faktum att batteriet har gått ner sig till 30-40% av ursprungstiden, plus att den blir varm som RÖV, plus att fläkten är korkad. fan nu blev detta nästan hat, jag som verkligen älskade den när jag fick hem den :(

Visst. Man kan se det på olika sätt. Jag har själv i min privata ägo idag 4st PC-laptoppar, 2 stationära PC-datorer samt 2 macar. 1 av maskinerna kör Win7 och de andra drivs av olika Linux-distrar samt macarna och 2 PC av Apples operativ OSX. Jag har hållit på med det här i snart 25 år både privat och inom jobbet.

Jag skriver inte detta för att på något sätt försöka imponera utan mer för att visa att jag åtminstone har lite grund att basera min åsikt på. Åsikten att jag gillar mac bättre än PC alltså.

Om detta gör mig till en ryggklappare kan du väl få tycka. Jag hoppas bara att du själv har några Mac-erfarenheter så du inte är så oförskämd att du sågar mina åsikter utan några grunder.

Visst. Man kan se det på olika sätt. Jag har själv i min privata ägo idag 4st PC-laptoppar, 2 stationära PC-datorer samt 2 macar. 1 av maskinerna kör Win7 och de andra drivs av olika Linux-distrar samt macarna och 2 PC av Apples operativ OSX. Jag har hållit på med det här i snart 25 år både privat och inom jobbet.

Jag skriver inte detta för att på något sätt försöka imponera utan mer för att visa att jag åtminstone har lite grund att basera min åsikt på. Åsikten att jag gillar mac bättre än PC alltså.

Om detta gör mig till en ryggklappare kan du väl få tycka. Jag hoppas bara att du själv har några Mac-erfarenheter så du inte är så oförskämd att du sågar mina åsikter utan några grunder.

Har du någon Dell, och vad tycker du om dom?

Min är svart och har ett Dell märke i borstat aluminium på.
Jag tycker den är bra!

Har du någon Dell, och vad tycker du om dom?

Min är svart och har ett Dell märke i borstat aluminium på.
Jag tycker den är bra!

Nej, jag äger ingen Dell alls faktiskt. Men har hört från mer än dig att många är nöjda med de. Vissa har väl problem med att de går varma, men jag gratulerar dig till ett bra köp sålänge du känner dig nöjd.

EDIT: Jag borde inte gett mig in i denna diskussion över huvudtaget egentligen. Det är en evig "flame" och det kvittar vilket forum det handlar om så blir det alltid ett jäkla liv när det handlar om MAC vs PC.

Till trådskaparen i alla fall. Om du aldrig testat en mac så rekommenderar jag dig att testa. Du kommer ändå köpa många datorer till genom livet. Har du då inte varit nöjd så köper du en PC nästa gång igen.
Själv har jag varit anti-mac ända fram tills ca 7år sen. Detta när jag första gången på allvar blev "tvungen" att bekanta mig med en.

Last edited:
köpte mig en iMac 2006. Var som sagt pc-människa innan(hade även mac på jobbet när vi kodade för testning men då tyckte jag mac sög (detta var mellan 97-02)), massa tweakande o pillande, virus hit o dit, blåskärmar i tid o otid. hade haft macen 1v när jag väl bestämde mig. PC'n skulle ut (om så genom balkongdörren).

Sedan dess vägrar jag befatta mig med en sk windowsburk. Har nu två macar och har aldrig varit mer nöjd. Visserligen spelar jag inte, annat än på xboxen. så det finns inte så värst mycket man saknar från pc-världen. Håller mest på med foto'n samt surfar och laddar ner en massa skit :)

Men som flera andra sagt. Mac kostar mer, du får säkert en kraftfullare pc till ett billigare pris. ja precis, till vilket pris!!!

Jag fattar inte, läser man lite trådar och hör runt med folk så måste jag ha mest tur i hela världen!

Jag har en tre år gammal Asus, iofs var det deras bästa modell när jag köpte den men den har fanimig aldrig klöddat. Tippar på att den i genomsnitt är igång 8-10 timmar per dag. Och se på fan, den kör VISTA, som jag har kört samma installation med i 2.5 år.. Yiaaha!

Jag fattar inte, läser man lite trådar och hör runt med folk så måste jag ha mest tur i hela världen!

Jag har en tre år gammal Asus, iofs var det deras bästa modell när jag köpte den men den har fanimig aldrig klöddat. Tippar på att den i genomsnitt är igång 8-10 timmar per dag. Och se på fan, den kör VISTA, som jag har kört samma installation med i 2.5 år.. Yiaaha!

Jag har haft mycket tur med min också, fast man tankar massa skräp och kör med outdated antivirus ;)
Men jag skulle vilja köra något annat än windows helt enkelt, därför jag vill byta till mac.
En 27" imac vore ju grymt att ha med den upplösningen dom har, perfekt när man redigerar foton :yoparty

Lite sent och långt ifrån seriöst, så bli inte allt för upprörd ;)

macpc.jpg

(den passade bara för bra på ett MC forum)

Back