Mac/Apple-tråden

Hehe, nytt rekord från Sporthoj.com.
Samtliga (?) reklambanners på en och samma gång :hihi

Är det Swedie som jobbar på att åtgärda problemet tro?

Bifogat

• Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    100.3 KB · Visningar: 61
Finns det någon sämre skit än iTunes Store? Tror inte det...

Efter att ha hört folk prata hyfsat gott om tjänsten har jag nu tittat runt lite på den och av de ungefär femton sökningarna jag nu har genomfört fanns en av sakerna. Urusel skit! Inga svenska ljudböcker (typ), en hel del låtar man vill ha finns inte osv. Varför kan man inte sortera ljudböcker på språk för? Fast å andra sidan, har man bara engelska och latino så spelar det ju ingen roll :mad: Hela jeffla Apple är kass vill jag våga påstå! Allt bra de gör (iPhone, iPod) lyckas de sabba på något sätt.

Piss och skit! :mad:

Jag har fått BlueScreen TVÅ gånger på två dagar nu på min pc...

Låter som hårdvaru- eller drivrutinsfel. Jag har inte varit med om en enda "omotiverad" bluescreen under de senaste åtminstone fem åren av arbete som sysadmin på ett windowsnätverk.
Jag kan trösta dig med att om du kör en mac med trasiga minneskretsar eller tvingar in en felaktig kext på den så kommer du högst troligen att kunna uppleva en kernel panic om dagen på den också. :brinnerup

Någon som vet en iphonereparatör i sthlm? Panikläge... Tappade luren på gruset 2 gånger när Jag for runt och luftade bromsarna på långforden. Nu får Jag fanimej skärpa mig tänkte Jag varpå Jag tappade den en gång till och sen satte knät på den när jag skulle ut från höger bak, hjulhus!

:mad:

fånen funkar felfritt men den ser ut som den där skämtbilden med sprucken skärm man kan ladda ner.

Surt, här har du en annan nisse som ligger på liknande nivå i skicklighet ;)

[YOUTUBE-ID]_qbWjaW25mQ[/YOUTUBE-ID]

Grymt! Fan vad bra den filmar! Såg en som gjorde review på den på tuben, filmat med fånen. sjukt bra filmat! Bättre än Nokias 30 p/s fåner och jag tycker de filmar helt ok!

Det kanske var ett sign att den sprack. När kommer 3GS hit?:banana

September är "release-datum" har jag förr mig för 3G S.

Nytt rekord gällande annonser på SH!?

Bifogat

• Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    126.4 KB · Visningar: 40
attachment.php

Sådär ser det ut jämnt hos mig också efter ett par sek, måste ladda om sidan för att det ska funka normalt. Blev så sedan jag bytte till nya Safari. Finns det någon lösning?

29/7 är release för 3Gs i Sverige... hos Telia, Telenor och Tre.
Pris är dock inte känt ännu.

Efter noggrant övervägande har jag kommit fram till att jag nog behöver skaffa en 3GS. Verkar helt sjukt bra faktiskt.

För ett par timmar sedan låg jag på gräsmattan bakom huset här och tänkte att det vore himla käckt om man kunde streama musik från servern till telefonen. Och så hittar jag detta i appstore: http://www.simplifymedia.com/iphone20.html :tummenupp

Det började med en iPhone 3g för ca 1/2år sedan..
Sedan blev det en Airport Express för att smidigt kunna få ut musiken från iTunes till stereon i vardagsrummet, riktigt trevligt!

Sen helt plötsligt idag så råkade jag springa ned på stan och impulsshoppa en mac mini. Något smidigare än min tidigare pc må jag säga... Köpte den billigare modellen men har redan beställt 2x2gb minne som får plockas i senare denna vecka :D

Bifogat

• IMG_0289.jpg
    IMG_0289.jpg
    151.4 KB · Visningar: 31
Efter noggrant övervägande har jag kommit fram till att jag nog behöver skaffa en 3GS. Verkar helt sjukt bra faktiskt.

För ett par timmar sedan låg jag på gräsmattan bakom huset här och tänkte att det vore himla käckt om man kunde streama musik från servern till telefonen. Och så hittar jag detta i appstore: http://www.simplifymedia.com/iphone20.html :tummenupp

Jo, det finns en hel del sjysst till den. Funderar själv starkt på att uppgradera till 3Gs... frugan beställde precis en 3G då hon varit avis på min i ca 1år nu, så när det blev kampanj så lyckades jag övertala henne att skaffa en.

Det började med en iPhone 3g för ca 1/2år sedan..
Sedan blev det en Airport Express för att smidigt kunna få ut musiken från iTunes till stereon i vardagsrummet, riktigt trevligt!

Sen helt plötsligt idag så råkade jag springa ned på stan och impulsshoppa en mac mini. Något smidigare än min tidigare pc må jag säga... Köpte den billigare modellen men har redan beställt 2x2gb minne som får plockas i senare denna vecka :D

hehe... jag gjorde på ungefär samma sätt men började med en Macbook... nu är det macbook, airport express, airport extreme, iphone och snart iphone för frugan med.... just det, har blivit en ipod också.
Kommer en mac mini här med snart. :)

Sådär ser det ut jämnt hos mig också efter ett par sek, måste ladda om sidan för att det ska funka normalt. Blev så sedan jag bytte till nya Safari. Finns det någon lösning?

Jag hade precis samma problem, tyvärr finns de bara en lösning, installera en adblocker. Jag har påpekat detta till admin men ingen response, utan nu kör jag adblocker och plockar då bort alla annonser. Tyvärr gynnar ju inte detta SH eftersom de får färre träffar på annonserna.

Nu kan jag sedan några timmar tillbaka skriva i den här tråden utan att skämmas. En 15" Macbook Pro 2,66 GHz trillade in här i förmiddags, och jag har varit i extas sedan dess.

Hej då flagg-knapp, hej kringla-knapp! :kär

någon annan som har funderat att försöka få in den softwarens som är i iphone 3gs i sin vanliga 3g :)? skulle ju vara roligt att se hur det fungerade.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon