Mac/Apple-tråden 2

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Den gamla försvann så här är nr 2.

I kväll kl 19:00 smellere!:yoparty

Haha...satt också med IDG's Live-bloggning och kände mig nördig som fan. Popcorn och en kanna med saft till satt jag med uppspärrade ögon :D

Biturbo, aj aj aj, du har en hel del att läsa på om :tungan

iPhone 4 är ett ordentligt steg framåt faktiskt, designmässigt, kvalitémässigt och speciellt skärmen - däremot verkar jänkarna mest nöjda över att den har två kameror (vilket är nice) och kan fixa videosamtal ("wow", och det enbart med andra iphone 4 och bara över Wi-Fi). Och ja just det, kameran är grymt nice, kan filma 720p, 30 bilder per sekund och snabbt och smidigt ladda upp till nätet, och iMovies finns att köpa billigt till mobilen på Appstore.

p.s multitasking utan att dränera batteriet finns nu också

Biturbo, aj aj aj, du har en hel del att läsa på om :tungan

iPhone 4 är ett ordentligt steg framåt faktiskt, designmässigt, kvalitémässigt och speciellt skärmen - däremot verkar jänkarna mest nöjda över att den har två kameror (vilket är nice) och kan fixa videosamtal ("wow", och det enbart med andra iphone 4 och bara över Wi-Fi). Och ja just det, kameran är grymt nice, kan filma 720p, 30 bilder per sekund och snabbt och smidigt ladda upp till nätet, och iMovies finns att köpa billigt till mobilen på Appstore.

p.s multitasking utan att dränera batteriet finns nu också

Mja. Har läst en del nu. Det enda jag tycker verkar coolt med den är ju den nya skärmen. Ska bli intressant att se hur den presterar.

Hur är det med den där plattformen - går det att knöka in andra OS på den? Eller i alla fall utveckla egna program för att t.ex. lösa upp begränsningar som Apple så ofta är snabba att införa (videosamtal bara mellan iPhones?! varför?). En tilltalande telefon, men som tyvärr lider av Apples policy att vara lite, tja... Apple...

Hur är det med den där plattformen - går det att knöka in andra OS på den? Eller i alla fall utveckla egna program för att t.ex. lösa upp begränsningar som Apple så ofta är snabba att införa (videosamtal bara mellan iPhones?! varför?). En tilltalande telefon, men som tyvärr lider av Apples policy att vara lite, tja... Apple...

Du kan jailbreaka luren och köra den precis som du vill. Dock gäller inte garantin—men en återställning tar bort jailbreaken och du kan lämna in den med gott samvete. Eller, du kan inte jailbreaka än men när du kan så kan du i princip modda OS:et hur du vill.

Videosamtalen är begränsade för att systemet är nytt. Det är inte ett samtal per se utan en VoIP-tjänst som Skype fast med öppen standard. Alla protokoll som används är open source och alla andra tillverkare kan med andra ord implementera det gratis. Troligen därför det kallas för det neutrala FaceTime istället för nåt typiskt Apple-igt som iChat eller nåt sånt. Eftersom det är en VoIP-tjänst så går det heller inte på den särskilda videosamtalstaxan som alla andra videosamtal utan på den vanliga datatrafiktaxan—som Skype (fast Skype inte är Open Source).

Min gissning är att det inte dröjer många månader innan det finns en FaceTime-app till Android.

Har någon här koll på slimline slot-in blurayspelare med SATA-anslutning?
Har funderat på en mac mini som HTPC, och det blev ju inte mindre intressant nu i samband med uppdateringen. Om man nu bara kunde få lite stöd för HD-media utan att behöva gå vägen via att rippa den och kopiera den till HTPC innan man kunde se den...

Exakt! Först snackar alla skit om Apple men de kommer att kopiera allting ändå. :D

Inte så att Apple kopierat från android också?

Själv skiter jag vart sakerna kommer ifrån, bara man själva får tillgång till allt bra utan att behöva välja sida...

БОБАН;4810388 skrev:
Inte så att Apple kopierat från android också?

Själv skiter jag vart sakerna kommer ifrån, bara man själva får tillgång till allt bra utan att behöva välja sida...

Android fanns inte när ajfan först kom.

I dag kom min nya cåmpjuter! MacBook Pro 17 med i7 och 8 gig ram :banana

Min gissning är att det inte dröjer många månader innan det finns en FaceTime-app till Android.

Ja, i synnerhet eftersom Jobs sa vid presentationen "I hope it will become a new world standard"

Hallå, videosamtal mellan telefoner har funnits ett tag nu, en fungerande oberoende standard för det likaså, som dessutom fungerar över 3G och det har ändå inte blivit någon hit.

Självklart vill vi ha din jävla halmesyr till "standard" istället!

Men visst, det kommer att finnas Androidappar för den, bara för att det är så lätt och kul att utveckla till Android och man får själv välja hur egna Androidappar distrubieras.

Back