*Hugo*
öka takten sista kvarten.......... :-)
Tjena ...
Är det någon här som vet om man kan köpa M90 kläder
I närheten???
Mvh.Peter
I närheten???
Mvh.Peter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
*Hugo* skrev:Tjena ...![]()
I närheten???
Mvh.Peter
Kolla med någon av de återförsäljare som listas här: http://www.fmlog.mil.se/article.php?id=11432*Hugo* skrev:Tjena ...![]()
I närheten???
Mvh.Peter
Sorry De verkar ha brallor uppsydda i M/90-tyg, dock inte orginal-modellen.Markus skrev:Hade inte www.garderoben.se / www.knivnet.se sådant ?
hållundan skrev:Kostar M/90prylarna något?![]()
![]()
Notera min lilla smiley. Jag har då inte betalt för nåtTrango_B skrev:Ja ca 5000kr för komplett uppsättning.
Byxa,jacka,kängor,strumpor,värmetröja

Har du snott en hel M/90-uniform då? Det är regelrätt stöld med tanke på priset.hållundan skrev:Notera min lilla smiley. Jag har då inte betalt för nåt![]()
Visst låter 5000 mycket, vad tror du staten betalar för det. Skulle inte tro ens en gång 1/3, nånstans runt 1000-1500 och det borde man vara värd efter 10 månaders slit!sgtpepper skrev:Har du snott en hel M/90-uniform då? Det är regelrätt stöld med tanke på priset.
Visst norpade man en och annan M/59-skjorta, M/90-undertröja och en olles brorsa med mera, men en M/90-uniform känns lite som att gå över gränsen för vad som är ärlig payback för allt slit i lumpen och vad som är stöld av statlig egendom.
Nej det har jag inte sagt. Och det har jag inte gjort. Men andra pinaler har väl råkat hänga med efter muck. Strumpor å annat... Typ.sgtpepper skrev:Har du snott en hel M/90-uniform då? Det är regelrätt stöld med tanke på priset.
Visst norpade man en och annan M/59-skjorta, M/90-undertröja och en olles brorsa med mera, men en M/90-uniform känns lite som att gå över gränsen för vad som är ärlig payback för allt slit i lumpen och vad som är stöld av statlig egendom.
Ja, men sånt är ju standard att de "råkar" hänga medhållundan skrev:Nej det har jag inte sagt. Och det har jag inte gjort. Men andra pinaler har väl råkat hänga med efter muck. Strumpor å annat... Typ.
Hahah, visst är det så.... Dom har man ett antal alltså. Så jävla goa ändå. Trots många användare. Mmmm, frågan är bara vad man ska med en M/90-uniform till?sgtpepper skrev:Ja, men sånt är ju standard att de "råkar" hänga med. Fast trådskaparen var väl mest ute efter själva fältuniformen, antog jag i vart fall.
I går när jag stod och tvättade så kom jag att tänka på lumpen-kalsongerna, idag skulle det kännas ganska märkligt att dra på sig någon annans kallingar, men då klädde man glatt på sig kalsonger som burits av X antal andra lumpare... Iofs var de väl tvättade i 100 grader eller liknande, men ändå.. Bara en liten reflektion![]()
Kanske finns några som är lite mer skogsmulle än vad du och jag är. Inte bara jagar brudar utan även annat vilthållundan skrev:Hahah, visst är det så.... Dom har man ett antal alltså. Så jävla goa ändå. Trots många användare. Mmmm, frågan är bara vad man ska med en M/90-uniform till?

Ha, måste vara så... Hade jag vart i skogen hade jag klätt på mig orangea lyskläder, man vill ju inte försvinna.sportarn skrev:Kanske finns några som är lite mer skogsmulle än vad du och jag är. Inte bara jagar brudar utan även annat vilt![]()
Staten har en kuslig förmåga att betala överpriser. Särskilt försvaret.sportarn skrev:Visst låter 5000 mycket, vad tror du staten betalar för det. Skulle inte tro ens en gång 1/3, nånstans runt 1000-1500 och det borde man vara värd efter 10 månaders slit!
Neanderthalaren skrev:http://www.mil-con.se/ har äkta M90. Inte speciellt dyrt heller
/Airsoftare
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |