M5 drar sporthojar i 330 km/h....(film)

Kleiv skrev:
Jag kan ha fel men det står så i mitt regbevis.
Finns det något regbevis på japanare som det står nånting annat i då? Kan ju vara så att alla japanska tillverkare skriver så. Vet att de flesta japanska sportbilar har exakt lika många hästkrafter för att de inte får göra starkare motorer än låt oss säga 250hk men alla tillverkare vrider och vänder på siffrorna för att det ska bli 250 då så att den blir laglig att sälja

Edit: som sagt, 250hk är bara nånting jag dragit ur röven, kan inte den riktiga siffran men jag tror det var på topgear som jag såg det iallafall.

honkiie skrev:
Finns det något regbevis på japanare som det står nånting annat i då? Kan ju vara så att alla japanska tillverkare skriver så. Vet att de flesta japanska sportbilar har exakt lika många hästkrafter för att de inte får göra starkare motorer än låt oss säga 250hk men alla tillverkare vrider och vänder på siffrorna för att det ska bli 250 då så att den blir laglig att sälja

Edit: som sagt, 250hk är bara nånting jag dragit ur röven, kan inte den riktiga siffran men jag tror det var på topgear som jag såg det iallafall.

Men om Chris Ash har sett tester där den toppar 295km/h så gör den förmodligen det.

Ps. Båda mina bilar är snabbare :) (vare tvungen att skryta). Ds.

Enligt Bike toppar R1-04 293 km/h och en 1000 RR -04 toppar 291 km/h.

Snabba bilar tar oftast sporthojar i toppfart, men när har man möjlighet att pressa ur de sista 10-20 km/h på en snabb bil i sverige?

Min nuvarande M5 E34 toppar drygt 270 km/h på plan mark enligt GPS, medans mätaren visar ca 285 km/h utan, trots at den är 15 år gammal :tummenupp

Hade en kort tid en M5 E39 med V8 och 400hk, (gubbigare och tråkigare än M5 E34, för att inte tala om driftkostnadena...) den toppade över 300 Km/h på mätaren. Även om den hade högre toppfart än de flesta hojar så kom man aldrig ikapp, alltid var man tvungen att lätta på gasen för långsammare trafik, Så när jag rejsade med polarnas sporthojar blev jag alltid ifrånkörd.

Nya M5 E60 ocm M6 E63 verkar vara några riktiga bestar. :yoparty

Kleiv skrev:
Har också ägt en en M5 E39 för länge sedan, rena stenåldersbilen om jag får säga.

Kan bara hålla med, klen koppling, klena bromsar, sävliga köregenskaper och en massa strul men Vanos och LMM. Förutom prestandan en tillbakagång i BMWs utveckling :(

Gillar BMWs sexor bättre än V8:orna. Min nästa BMW ska bli en M5 E60 eller en M6 E63 med den härliga V10:an, måste bara bli färdig med studierna först...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd