M3-glorifiering

Hade du köpt en bästis?
Jag kan komma och leka med dig någon dag om du är så ensam. :(

Du är ju mer turkig än mig för att du inte inser kulturvärdet i en M3E30. ensam är jag väl inte men en M3 är så mycket mer än en bil. Det är liksom ingen idé att diskutera det, ungefär som att diskutera sakpolitik när vi vet att det ligger en ideologisk bakgrund till våra åsikter. Du får väl bjuda på en kaffe i sommar.

Mja. Du har helt rätt.

Att NÅGON öht skulle välja en Volvo T4 framför någon annan bil öht är ju lite anstötande. Finns det något tråkigare?

Köper man en sån så har man gett upp och kan boka plats på ålderdomshemmet.

Last edited:
Du är ju mer turkig än mig för att du inte inser kulturvärdet i en M3E30.

Jag inser till fullo vad ern E30 har för värde men jag anser det enormt loser att skaffa en innan man har alla andra M-bilar som gjorts ungefär, och varför inte alla Alpina samtidigt.
Men visst, är man samlare och har ett tjugotal andra BMW så ska man så klart ha en E30 M3 också, för alla andra blir den bara fånig.

För övrigt vore en M5 E28 coolare alla dagar i veckan.

Jag inser till fullo vad ern E30 har för värde men jag anser det enormt loser att skaffa en innan man har alla andra M-bilar som gjorts ungefär, och varför inte alla Alpina samtidigt.
Men visst, är man samlare och har ett tjugotal andra BMW så ska man så klart ha en E30 M3 också, för alla andra blir den bara fånig.

För övrigt vore en M5 E28 coolare alla dagar i veckan.

Men det är väl bra att börja samlingen med en som är en ganska säker investering. M5E28 skulle vara jävligt ballt men den är ju ännu dyrare. Alpina B6E28 skulle också vara tufft men jag vill ju ha E30 just därför det var där jag började och E28 har jag faktiskt ingen närmare relation till.

Nej, varan är värd så mycket som man kan köpa den för.
Jag kanske är dum i huvudet och vill köpa en läsk för en miljon kronor om jag är jättetörstig, det gör inte att läsken faktiskt är värd en miljon men det gör mig till jättedum eller jättetörstig och det höjer inte värdet på läsk.
Punkt slut.

Nej det är den ju inte alls det.
Visst, om Coca Cola helt plötsligt skulle kosta en miljon per burk så skulle ingen köpa den för ingen skulle tycka om Coca Cola så mycket. Då köper man nog hellre Jolt cola för 15:- istället.
Säg då att Bill Gates köper colan för en miljon. Inte kommer väl då resten av mänskligheten att köpa colan för en miljon bara för att det går?

Varan är värd så mycket som köparen är värd att betala. Punkt. Igen.

Nej det är den ju inte alls det.
Visst, om Coca Cola helt plötsligt skulle kosta en miljon per burk så skulle ingen köpa den för ingen skulle tycka om Coca Cola så mycket. Då köper man nog hellre Jolt cola för 15:- istället.
Säg då att Bill Gates köper colan för en miljon. Inte kommer väl då resten av mänskligheten att köpa colan för en miljon bara för att det går?

Varan är värd så mycket som köparen är värd att betala. Punkt. Igen.

Dubbelpunkt :fakta

Sorry Markus, men du har fel :)

Jag gillar gamla grejor, bilar, motorcyklar, flygplan, ångmaskiner, lingrävare och radiomottagare.

Jag har dock ett väldigt oromatiskt förhållande till gamla saker, för mig är dom värda bruksvärdet +/- lite beroende på skick.

Men så länge det finns folk som har råd att betala fantasisummor för att äga prylar jag gillar så blir det dom som äger dom, inte jag.

Nej det var precis min poäng, en M3 (eller annan bil) är inte värd det som någon max kan tänkas betala utan snarare det som någon minst kan tänkas behöva betala för att få den eller motsvarande vara.

Punkt-punkt-punkt.

För en sån här M3 E30 Sport Evo för du nog slanta upp 250 friska laxar innan den är din:D

E30 M3orna ökar bara i värde och kommer att bli samlar objekt om dom inte redan har blivit de.. Finns ingen coolare bil än E30 M3 och en klassisk racebil som andvänds till DTM serien + andra tävlingar..

Tänker köpa en sån en vacker dag,som man kan putsa och polera när man e pensionär sen:yoparty

Bifogat

• faux_evo.jpg
    faux_evo.jpg
    29.6 KB · Visningar: 89
Nej det var precis min poäng, en M3 (eller annan bil) är inte värd det som någon max kan tänkas betala utan snarare det som någon minst kan tänkas behöva betala för att få den eller motsvarande vara.

Punkt-punkt-punkt.

Exakt. Men den enda skillnaden är att han i annonsen för M3an troligtvis kommer att få den summa han begär, eller åtminstonde en summa hyfsat nära den begärda.

Vi menar ju egentligen samma sak.

Men det sista du skrev gäller ju inte rakt av när det kommer till ett fordon.
Visst, det kan ju finnas en skrotig M3a till salu till ett sjujävla överpris och en dito M3a i väldigt fint skick till ett aningen högre pris än den skrotiga.
En som vet sina bilar köper ju naturligtvis den lite finare för en lite högre summa pengar än den skrotiga bara för att den är billigast då det kommer innebära så mycket jobb och pengar för att få den skrotiga i samma fina skick som den fina. :)

En till cool bil! BMW 2002 TURBO :tummenupp Den kostar nog mellan 150,000-200.000kr i orginal skick!! Grymt när 2002 turbo står baklänges på frontspoilern och den som kör framför dig kan läsa de åt rätt håll i backspegeln :D

Bifogat

• bmw_2002_turbo_2.jpg
    bmw_2002_turbo_2.jpg
    60 KB · Visningar: 47
Last edited:
Tror inte att "Muhammed" ifrån Rosengård har så stort intresse i en pedantskött E30 i originalskick om han inte är BMW-entusiast...
Då gäller snarare en sönderkörd E36 med fejk-angeleyes och en vinge modell JAS-plan :mad:

Tycker heller inte att 125k är mycket för en fin M3 E30. De är inte direkt vanliga längre... Särskilt inte i icke sönderkört och o-rostigt skick. Den är helt enkelt påväg att bli en klassiker bara! Väldigt tidigt och med all rätt! :D
Precis som med allt annat så är saker värda vad folk är villiga att betala för dem.

M3orna har alltid varit fina körmaskiner, men något speciellt snabba är de ju inte.. Och som sagt: Hur skabbigt är det inte att åka runt i en sönderkörd och fulstajlad E36a?

Kör själv E46 328, och skäms ibland när man ser vad folk gör med sina bilar..

Upp till bevis...

Har alltid varit svag för BMW 3.0 CSL annars, där snackar vi klassiker :drewl

EDIT: BILD

Håller med. Snyggaste BMW-karossen ever.
Aktern är ju bara bäst. Fast jag gillar den vanliga gatvarianten bäst, CSI, utan fenor och grejs.

/J

Jag tänker bara att han la ut en annons för att vilseleda polisen med:va

Typ. "Nä jag körde den inte" , "den är ute på blocket" "Nä jag kommer inte ihåg hur personen som kanske köper bilen ser ut"

Men ni som gillar de äldre, har ni någon koppling till dem mer än att de är balla? Att Jürgen varit med sedan istiden vet jag men ni andra. E30 kommer alltid ligga mig varmast om hjärtat även om det finns en massa andra fina bilar.

Sen på listan kommer nog e34 och inte e28.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu